3526
Sök

Volvo 740 VR6 TURBO Drift Projekt!

Garage under uppbyggnad!

206 753 Visningar
Projektet avslutat 20 mars 2014
162 Inlägg
19 november 2012
Gutt! Skam den som ger sig tongue Bara till å jobba vidare nu då och hitta nästa nöt å knäcka tongue

33 Inlägg
20 november 2012
till alla fantaster och proffesorer på forumet,är det bara jag som ser väldigt mkt olja innanför sprängkåpan på gamla lådan ??? olja som kan ha hamnat på svänghjul tryckis etc som fått kopplingen o slira?????

1 433 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
bossebud skrev:
till alla fantaster och proffesorer på forumet,är det bara jag som ser väldigt mkt olja innanför sprängkåpan på gamla lådan ??? olja som kan ha hamnat på svänghjul tryckis etc som fått kopplingen o slira?????

nejdå bosse jag öppnade gammla lådan och tittade kuggen var aj aj!

9 140 Inlägg
20 november 2012
SylvesterStallone skrev:
bossebud skrev:

Haha, nån jävel som lekt sönder den före dig! lol lol

1 433 Inlägg
20 november 2012
Trådstartare
Putteliten skrev:
SylvesterStallone skrev:
bossebud skrev:

Haha, nån jävel som lekt sönder den före dig! lol lol

typ 16 st big_smile

Garaget Anhängare!
2 068 Inlägg
21 november 2012
bossebud skrev:

såg att jag också hade olja i kåpan till växelådan! Antar att packbox* är kass, men har inte märkt nått slirande big_smile
Senast redigerat av NoFantasy (21 november 2012)

Kolla min busbil BILEN HÄR Lämna en kommentar eller nått

937 Inlägg
21 november 2012
jag tycker alla lådor är oljiga i sprängkåpan wink hur går det med vr6 projektet nu då?

1 433 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
Kalasgasarn skrev:
jag tycker alla lådor är oljiga i sprängkåpan wink hur går det med vr6 projektet nu då?

som sagt ! det går bra! är ju ett rullande kaross arbete som pågår , bilen ska användas under vintern sedan swapas till våren! smile

2 Inlägg
21 november 2012
Jag följde ditt golf projekt så gott jag kunde då jag inte kunde se så mkt utav dina bilder, jag har även samma problem här, fast här ser jag ingen av bilderna du du lägger upp.. varför? ser riktigt bra ut iallafall vad jag kan säga om det du skriver! smile

1 433 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
jjooonas91 skrev:
Jag följde ditt golf projekt så gott jag kunde då jag inte kunde se så mkt utav dina bilder, jag har även samma problem här, fast här ser jag ingen av bilderna du du lägger upp.. varför? ser riktigt bra ut iallafall vad jag kan säga om det du skriver! smile

det verkar vara facebook som har totallt våldtagit mig sad dem har bytt dirrectory eller nått så filerna har nya namn och grejjer nu! sad  , ska dock sätta mig och reposta alla kort i samma update snart för dem nya följarna !

1 433 Inlägg
21 november 2012
Trådstartare
Idag har jag monterat ny dump och 3" rör med stor japsare på slutet! samt funnit mig 2 par Djupa penta som nu sitter där bak!

http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/533694_10151158243978170_1236252423_n.jpg

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/558820_10151158244243170_759562490_n.jpg

samt börjat riva Polarens VR6 Turbo för motorbyte, vevlagar ras efter 10 min nybyggd.. sad
http://sphotos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/483553_10151158244528170_2080079840_n.jpg

548 Inlägg
21 november 2012
Låter gött antar jag? wink vad är det för tum på jappsens utblås? smile ser lite litet ut på den? smile

Mindre risk för understyrning om man alltid ser till att ha överstyrning ;)
Kolla gärna in mitt nya projekt, Volvo Amazon "Amzen"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280706

1 433 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
volvo-majkii skrev:
Låter gött antar jag? wink vad är det för tum på jappsens utblås? smile ser lite litet ut på den? smile

4" tror jag smile inte mindre ialf smile

2 415 Inlägg
22 november 2012
är det bakaxelböj från biltema?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

548 Inlägg
22 november 2012
SylvesterStallone skrev:
volvo-majkii skrev:

okej, tyckte själva utblåset såg litet ut i förhållande till jappsen bara. roll men låter gött som fan då? wink

Mindre risk för understyrning om man alltid ser till att ha överstyrning ;)
Kolla gärna in mitt nya projekt, Volvo Amazon "Amzen"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=280706

1 433 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
Tryck_o_pys skrev:

yes det stämmer bra smile

1 433 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
volvo-majkii skrev:
SylvesterStallone skrev:
volvo-majkii skrev:

okej, tyckte själva utblåset såg litet ut i förhållande till jappsen bara. roll men låter gött som fan då? wink

jorrå ska se om det finns nån film smile

1 433 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
en polare filmade lite idag när jag visa en vänn , men räcker för att höra ljudet o så smile

http://www.youtube.com/watch?v=4qnWsg-5NSE

103 Inlägg
22 november 2012
Såg att det va en massa snack om svetsdiff tidigare..
Jag anser att det är mkt på frestningar på diffen när man svänger, hjulen vill ju snurra olika fort då. Där har du störst belastning tror jag, rakt på går det prima ju.

Och angående svetsen i diffen, GÖR RENT ORDENTLIGT innan ni svetsar, ha bra med ampere och en lagom elektrod(MMA svets.) och försök att få bra genombränning då borde det hålla hyfsat smile Men har aldrig svetsat en diff och aldrig kört med det. så jag går BARA efter vad JAG TROR smile

Skulle jag svetsa en bakaxel skulle jag sikta på rörtråd, lättare än att köra pinne. Fast pinne är skitkul wink

2 415 Inlägg
22 november 2012
SylvesterStallone skrev:
Tryck_o_pys skrev:

yes det stämmer bra smile

okey. funka det bra för dig? för mig så ligger den och slår på axeln hela tiden... min är sänkt 1½ varv runt om.

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Sök