Efter några år utan att "bygga" på någon bil så kunde jag inte hålla mig borta längre från mitt garage! Och vad skulle jag bygga för något nu då!! Efter lite grubblande kom ja på de! Klart jag skulle bygga på en Volvo pv
Efter några år utan att "bygga" på någon bil så kunde jag inte hålla mig borta längre från mitt garage! Och vad skulle jag bygga för något nu då!! Efter lite grubblande kom ja på de! Klart jag skulle bygga på en Volvo pv
En tom Volvo pv kaross köptes in utanför göteborg. När jag kom hem med den så åkte den rätt in i garaget. Sen var de bara till att börja skära bort golvet i hela bilen. Tanken var att bygga en balkram till bilen då jag ansåg att orginal golvet inte skulle klara den nya motorn mm och inte minst minna förväntningar på bilens köregenskaper.
Bygg info: Balkram: 100*50*3,25 mm Motor: Volvo T6a Växellåda: Bmw zf Fälgar: Breddade Dotz roadster 18" fram 19" bak
vad blir det för motor och låda? något lite mer spännande än en b20?
Jo de får man väl hoppas att de blir De blir antingen en Volvo T6a eller en Supra T6a i den som de ser ut nu! Växellåda blir en tremec t56 eller någon Bmw låda. ( Lutar mot Volvo T6a Med en tremec t56 )
Nu har man äntigen fått tag på alla plåtdelar till min pv iaf. Dörrar, skärmar, huv ja allt i plåt Nej jag ska inte använda dom baklamprna som sitter på skärmar!!!