6456
Sök

Beslutsångest, fortsätta med japs eller starta upp ett ratlook projekt igen?

JFfoto
15 juli 2012
Trådstartare
Funderar och funderar mycket nu, men kan inte riktigt bestämma mig.

Tvisten är om jag ska fixa till Nissan, sen eventuellt sälja och köpa mig en 740, en med fräscht underrede, rostskydda dessa delar. Och att man köper en med defekt motor, då lär man komma undan riktigt billigt.

Sen köper jag en Cheva v8 och stoppar ner, reggar denna med airride också, istället för att kapa fjädrarna.
Då blästrar/slipar jag även ner motorutrymmet och hela karossen, men v8an kommer vara i toppskick, högglanspolerad m.m, omgived av rost.

Allt kommer göras riktigt seriöst, och karossen kommer ju inte rosta bort direkt, bara man håller bärande delar och så i fräscht skick så är det inget problem.

Men sen vill jag inte heller skiljas ifrån Nissan min, också rolig bil, men lite vanligre än planen med 740in isåfall.

Har även kompisar/bröder som är insatta i cheva så den delen lär väl gå bra, eller om man köper en färdig 740 med v8 i som är reggad.  Men behöver hjälp med tänkandet, vad tycker ni? ge gärna inspiration smile

Tänk er den här (min gamla) fast med v8 som mullrar på fint, sen på med mycket snyggare fälgar smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171273/171273-6bf1b9eeb1761ec65f189b20bf1e43c1.jpg

1 412 Inlägg
15 juli 2012
Alltså, det här tar emot att skriva då jag gillar S14 rätt hyffsat och ogillar 740.

Men dina 740 planer låter ju rätt kul faktiskt.

JFfoto
15 juli 2012
Trådstartare
OpelP1 skrev:
Alltså, det här tar emot att skriva då jag gillar S14 rätt hyffsat och ogillar 740.

Men dina 740 planer låter ju rätt kul faktiskt.

Mjo, s14 och turbo är riktigt roligt, det är ju riktigt snyggare också än 740..  men jag anar att s14 kommer kosta mig väldigt mycket i framtiden också, jag måste ha ny turbo, mappa, nytt sprut m.m, det kommer gå på en ca 30.000, och tills dess vill jag bara köra orginalladd så jag inte får nytt motorras.

Så kommer inte kunna ha så himla kul än på länge.

Och till 740in, inköppris, 5-6.000 kr? en cheva motor med växellåda vet jag inte va de går på, tror jag läste om 6-7000 där också?

och delar blir billigare till v8an, samt att jag har fler kunniga personer runtom mig som kan mer om v8 än turbobilar.

Så det lutar ju faktsikt mycket åt 740in.. men ja.

7 385 Inlägg
15 juli 2012
hade aldrig valt bort en s14 för en 740...  en 740 !! tänk till en gång extra så förstår du nog hur dumt de låter smile

JFfoto
15 juli 2012
Trådstartare
CHEEVA skrev:
hade aldrig valt bort en s14 för en 740...  en 740 !! tänk till en gång extra så förstår du nog hur dumt de låter smile

mjo jag vet, men det är ekonomin också, om jag tar 740in så får jag mycket pengar över som jag kan ha som handpenning på hus, plus får jag en grym bil, medans s14 kommer kosta mig rejält mycket i framtiden och kommer bli ett evighetsprojekt..

Kan säga att jag fick mycket blickar och folk tyckte min förra nerslipade 740 va fräck och folk kommer inte fram lika ofta om man har s14, men inte det som är avgörande såklart..

Mycket det också att jag har folk överallt som kan v8 och ingen som törs pilla på min s14 ens.. och jag är inte så kunnig själv smile

Edit: men det är bra att höra olika åsikter, behöver folk som står för s14 och andra för 740 smile
Senast redigerat av Kalltkaffe (15 juli 2012)

JFfoto
15 juli 2012
Trådstartare
Kan också säga att jag är just nu mer för turbobilar än v8, men har aldrig kört en v8 heller ens, hehe.

Men tycker inte det är så avgörande heller, får lära mig gilla v8 mer isåfall, galet svårt det här hmm

7 385 Inlägg
15 juli 2012
v8 är ju också kul smile men jag personligen hade ju inte valt en 740 .. enligt mig en trist svensson bil

din s14 är ju raka motsatsen till svensson bil smile

Avstängd
1 714 Inlägg
15 juli 2012
Bilar som är rostade med mening är fruktansvärt tröttsamt och inte häftigt någonstans.

Det var kul när dubrolle gjorde det först i Sverige, kan ni lägga ner nu, 4 år senare? Tack.

Rat, javisst. Men leta då upp en 740 som stått i skogen i 10 år.

JFfoto
16 juli 2012
Trådstartare
Emilius skrev:
Bilar som är rostade med mening är fruktansvärt tröttsamt och inte häftigt någonstans.

Det var kul när dubrolle gjorde det först i Sverige, kan ni lägga ner nu, 4 år senare? Tack.

Förstår dig inte alls där smile folk får ju göra precis hur dom vill, och ingen ska sluta bara för du tycker det är tröttsamt, det är en stuk? vadå, så då borde alla som tyskstukar sina bilar lägga av? eftersom det är vanligt?

Det finns ju fler tyskstukade golfar än ratlook740is, så lägg ner, folk får göra exakt hur dom vill.

Edit: visst, det är häftigare om man hittat bilen i det skicket i skogen, MEN, att hitta en HELT rostig 740, som är rost överallt är omöjligt, som har fint underrede som man kan få iordning på, utan att lägga ner förmögenhet på en 740.

Så hur ska man göra då hade du tänkt om man vill ha en helrostig bil? låta det vara? nej man slipar ner den. Alla har olika smaker siddu smile
Senast redigerat av Kalltkaffe (16 juli 2012)

Avstängd
1 714 Inlägg
16 juli 2012
Kalltkaffe skrev:
Emilius skrev:

Förstår dig inte alls där smile folk får ju göra precis hur dom vill, och ingen ska sluta bara för du tycker det är tröttsamt, det är en stuk? vadå, så då borde alla som tyskstukar sina bilar lägga av? eftersom det är vanligt?

Det finns ju fler tyskstukade golfar än ratlook740is, så lägg ner, folk får göra exakt hur dom vill.

Edit: visst, det är häftigare om man hittat bilen i det skicket i skogen, MEN, att hitta en HELT rostig 740, som är rost överallt är omöjligt, som har fint underrede som man kan få iordning på, utan att lägga ner förmögenhet på en 740.

Så hur ska man göra då hade du tänkt om man vill ha en helrostig bil? låta det vara? nej man slipar ner den. Alla har olika smaker siddu smile

Fast nu ska man inte vilja ha en rostig bil, det är fel.

Sen finns det inget som heter tyskstuk, vakna nån gång för helvete Sverige..

JFfoto
16 juli 2012
Trådstartare
Emilius skrev:
Kalltkaffe skrev:
Emilius skrev:

Jaså? Men jag och många fler vill ha så, så då gör vi så helt enkelt smile Finns inget rätt eller fel, alla gör som dom vill när det gäller ens egna grejer. Jag som äger den och gör precis hur jag vill.

Är inte för tyska bilar överhuvudtaget och har inte lagt mig i vad  "tyskstuk" är eller heter, skrev bara vad jag läser dagligen. Men jag respekterar det stuket ändå, alltid trevligt att se annorlunda bilar ute på vägarna.
Senast redigerat av Kalltkaffe (16 juli 2012)

Avstängd
1 714 Inlägg
16 juli 2012
Kalltkaffe skrev:
Emilius skrev:
Kalltkaffe skrev:

Jaså? Men jag och många fler vill ha så, så då gör vi så helt enkelt smile Finns inget rätt eller fel, alla gör som dom vill när det gäller ens egna grejer. Jag som äger den och gör precis hur jag vill.

Är inte för tyska bilar överhuvudtaget och har inte lagt mig i vad  "tyskstuk" är eller heter, skrev bara vad jag läser dagligen. Men jag respekterar det stuket ändå, alltid trevligt att se annorlunda bilar ute på vägarna.

Näe, egentligen så är det inte okej att du gör så med din bil. Du besudlar vägarna,
och det borde vara olagligt, hade jag varit trafikpolis hade du fått en bot för förargelseväckande beteende och vårdslöshet i trafik, då du får medtrafikanter att kräkas smile

Självlärd
3 083 Inlägg
16 juli 2012
Va är de för trams du håller på med Emilius? Håll dig till trådens ämne eller var tyst. Tiga är guld vet du.

För övrigt så förstår jag att du är kluven KalltKaffe. Jag hade väl i och för sig kanske inte valt bort en S14 då jag själv skulle vilja ha en sån i framtiden. Men kan samtidigt tänka mig att en sån bil kostar en hel del i underhåll osv.
Samtidigt är en 740 en alldeles för vanlig bil.

Något som hade varit förbannats grymt var om du gjorde ratlook på din S14 smile. Det är kanske dock lite väl o göra det på en bil med det värdet. Men du kanske kan ta en annan bil än just 740 o göra ratlook på. Typ S80 eller något.

Eller varför inte en 850 dom är ju färdigrostade dom flesta lol

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
16 juli 2012
Emilius skrev:

Haha inte? Lustigt att en enorm trend som i år är större än någonsin "inte finns" enligt dig:)

Tyskstuk är inte en sönderrostad 740 som många bönder verkar tro. Men det finns helt klart något som heter tyskstuk, hur någon kan säga något annat förstår jag inte alls med tanke på alla forum, Facebook-grupper, evenemang och träffar som hålls i temat. Sover du under en sten? big_smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

Självlärd
3 083 Inlägg
16 juli 2012
rickylicious skrev:
Emilius skrev:

Haha inte? Lustigt att en enorm trend som i år är större än någonsin "inte finns" enligt dig:)

Tyskstuk är inte en sönderrostad 740 som många bönder verkar tro. Men det finns helt klart något som heter tyskstuk, hur någon kan säga något annat förstår jag inte alls med tanke på alla forum, Facebook-grupper, evenemang och träffar som hålls i temat. Sover du under en sten? big_smile

Ja många har svårt att skilja på just ratlook och tyskstuk

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

9 157 Inlägg
16 juli 2012
Att sälja en S14 och skaffa en 740 låter väldigt illa i mina öron, men det är ju upp till var och en. Gör du ett byte mot en 740 så varför inte satsa på att få den dyngfräsh istället? Då många 740 används som sladdbil, vinterbil mm så finns det ju inte många i toppskick kvar längre.
Dessutom så tycker jag inte om ratstuket, speciellt inte en rostad bil. Det var tufft när Dubrolle gjorde det...

Sen är det så att Tyskstuk är en tysk bil med stance, en tysk bil som är rostad och ser ut som skit är ratsukad.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
16 juli 2012
köpa en fräsh 740 med färdigreggad v8 "billigt" kan du ju bara sluta tänka på direkt. Finns inte billigt.
för övrigt så hatar jag både 740 & 200. men 200an alla dar i veckan före enligt mig.

C H E V R O L E T <3

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
16 juli 2012
Putteliten skrev:
Att sälja en S14 och skaffa en 740 låter väldigt illa i mina öron, men det är ju upp till var och en. Gör du ett byte mot en 740 så varför inte satsa på att få den dyngfräsh istället? Då många 740 används som sladdbil, vinterbil mm så finns det ju inte många i toppskick kvar längre.
Dessutom så tycker jag inte om ratstuket, speciellt inte en rostad bil. Det var tufft när Dubrolle gjorde det...

Sen är det så att Tyskstuk är en tysk bil med stance, en tysk bil som är rostad och ser ut som skit är ratsukad.

Men vänta nu. Stance´n kommer väl ändå från Japsarna ! ?

C H E V R O L E T <3

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
16 juli 2012
Children-Of-Bodom skrev:
Putteliten skrev:

Stance handlar inte om märket eller härkomsten av bilen smile

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

9 157 Inlägg
16 juli 2012
Children-Of-Bodom skrev:
Putteliten skrev:

Om man nu ska vara så jävla petig så jämnför dom båda, tycker du att det är något som skiljer dom åt förutom att den ena är tysk och den andra är japs?

Tyskstuk för mig är en tysk bil med breda fälgar och alldeles för smala däck, bilen ska gärna vara i toppskick och eventuellt smakfullt stylad. Precis likadant är det med stance.....

Sök