Zlatan fytta till Paris st Germain

Muttley
18 juli 2012 ·

Unleash skrev:

tkd_rille skrev:
Nu ligger de i svensken att vara jävligt svartsjuk.  Om han tjänar pengar och blir förmögen på något han kan så är de helt rätt.
Ingvar kamprad skulle han inte få tjäna pengar? Han flytta härifrån och de kräver att han ska betala skatt här.
Svensken är typiskt idioti, tjänar någon miljoner så är de inte rättvist.

Se på tex Facebook, förtjänar han de pengarna ? Ja de tycker jag.

Just därför hoppas jag att miljonärer och miljardärer väljer att ha sina konton nån annanstans än i detta landet där man inte får tjäna sina pengar.

kamprad lyfter folkpension...vad har skatt med avundsjuka att göra?

Förmodligen stör sig gamla sossar på detta. Varför har jag ingen aning om.

Unleash
18 juli 2012 · 370 Inlägg

"Stefan Persson är finansminister Anders Borgs bästa vän – under de senaste tio åren har Persson betalat 5,3 miljarder kronor i skatt."
Stefan verkar inte ha några problem att skatta i sverige och se till att välfärden fungerar.

tkd_rille skrev:

Unleash skrev:

tkd_rille skrev:
Nu ligger de i svensken att vara jävligt svartsjuk.  Om han tjänar pengar och blir förmögen på något han kan så är de helt rätt.
Ingvar kamprad skulle han inte få tjäna pengar? Han flytta härifrån och de kräver att han ska betala skatt här.
Svensken är typiskt idioti, tjänar någon miljoner så är de inte rättvist.

Se på tex Facebook, förtjänar han de pengarna ? Ja de tycker jag.

Just därför hoppas jag att miljonärer och miljardärer väljer att ha sina konton nån annanstans än i detta landet där man inte får tjäna sina pengar.

kamprad lyfter folkpension...vad har skatt med avundsjuka att göra?

Förmodligen stör sig gamla sossar på detta. Varför har jag ingen aning om.

Vorsprung durch technik
Nordicaudi.com
Nascom.se
BMW e39 M5 "Full Supersprint" (1999)
Audi A5 COUPE 3.0TDI Q "RS5 TDI Edition" (2008)
Audi 200 20v Quattro "Black Metal" (1990)
Hamilton
18 juli 2012 · 8 864 Inlägg

Det är tillgång och efterfrågan som styr även i fotboll.
Oljeshejker och oligarker lägger stora pemgar på just fotboll.
Problemet uppstår den dagen Oljeshejken inte tycker det är kul med fotboll, då faller lagen som korthus roll


Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
Muttley
18 juli 2012 ·

Unleash skrev:
"Stefan Persson är finansminister Anders Borgs bästa vän – under de senaste tio åren har Persson betalat 5,3 miljarder kronor i skatt."
Stefan verkar inte ha några problem att skatta i sverige och se till att välfärden fungerar.

tkd_rille skrev:

Unleash skrev:

kamprad lyfter folkpension...vad har skatt med avundsjuka att göra?

Förmodligen stör sig gamla sossar på detta. Varför har jag ingen aning om.

Klart vissa vill betala skatt. Men skrev ju som de var. Man får inte tjäna pengar för då får man onda ögat av många här.

IX ____________________________________
19 juli 2012 · 1 340 Inlägg

tkd_rille skrev:

Unleash skrev:
"Stefan Persson är finansminister Anders Borgs bästa vän – under de senaste tio åren har Persson betalat 5,3 miljarder kronor i skatt."
Stefan verkar inte ha några problem att skatta i sverige och se till att välfärden fungerar.

tkd_rille skrev:

Förmodligen stör sig gamla sossar på detta. Varför har jag ingen aning om.

Klart vissa vill betala skatt. Men skrev ju som de var. Man får inte tjäna pengar för då får man onda ögat av många här.

låt folk få vara avundsjuka? tror inte Zlatan bryr sig om att några "gamla sossar" tycker han är överbetald roll

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Muttley
19 juli 2012 ·

RightFront skrev:

tkd_rille skrev:

Unleash skrev:
"Stefan Persson är finansminister Anders Borgs bästa vän – under de senaste tio åren har Persson betalat 5,3 miljarder kronor i skatt."
Stefan verkar inte ha några problem att skatta i sverige och se till att välfärden fungerar.

Klart vissa vill betala skatt. Men skrev ju som de var. Man får inte tjäna pengar för då får man onda ögat av många här.

låt folk få vara avundsjuka? tror inte Zlatan bryr sig om att några "gamla sossar" tycker han är överbetald roll

Nä han kör sitt egna race smile köper en ö  bara för att få jaga. Han lever verkligen ett fint liv.

Mattsson_91 Självlärd
19 juli 2012 · 3 083 Inlägg

Kul att han får dom pengarna.

Jag hade nog fan inte vart ett dugg lyckligare bara för att jag hade 140 mille om året för vad skulle jag göra med alla dessa pengar? En månads lön o sen har man allt man vill ha. Skänka resten av årsinkomsten till välgörenhet. Det vill säga det som blir kvar efter räkningar och mat o diverse nöjen.

Men visst hade man mått lite bättre om man hade en månads inkomst på 15 tusen istället för 3. Men det hör inte hit big_smile

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.
Saab 9-5 (2002)
Rapide
19 juli 2012 · 188 Inlägg

Jag förstår inte varför man inte kan vara glad för hans skull istället? Han har jobbat hårt för att komma ditt han är idag, men det är så, när någon lyckas och tjänar bra med pengar så ska alltid folk klaga(kanske själva inte har åtstadkommit något bra?), det här är inte riktat mot någon, ville ba säga vad jag tycker och tänker.

Senast redigerat av Rapide (19 juli 2012)

Mitsubishi GT 3000 "Twin turbo" (1993)
Woojen
4 augusti 2012 · 1 101 Inlägg

Hamilton skrev:
Det är tillgång och efterfrågan som styr även i fotboll.
Oljeshejker och oligarker lägger stora pemgar på just fotboll.
Problemet uppstår den dagen Oljeshejken inte tycker det är kul med fotboll, då faller lagen som korthus roll


Mvh
Hamilton

Tror faktiskt att fotbollen i sig klarar sig i överflöd ekonomiskt även utan dessa shejker/ryssar osv
Dom köper ju lagen för att lagen gör pengar åt dom ifall dom gör en lyckad affär?
Shejken som köpte chelsea har nog redan gått + med hur många % som helst från att ha köpt ett medelmåttigt PL lag till att nu några år senare ha vunnit CL osv smile

Det omöjliga tar bara lite längre tid att utföra...
www.nogs.se
200a Projektet
Nissan Skyline r33 GT-R "Skajjan" (1995)
Honda Civic EG "Turbo Civic" (1992)
Subaru Impreza "ost" (2000)
Hamilton
23 augusti 2012 · 8 864 Inlägg

Woojen skrev:

Hamilton skrev:
Det är tillgång och efterfrågan som styr även i fotboll.
Oljeshejker och oligarker lägger stora pemgar på just fotboll.
Problemet uppstår den dagen Oljeshejken inte tycker det är kul med fotboll, då faller lagen som korthus roll


Mvh
Hamilton

Tror faktiskt att fotbollen i sig klarar sig i överflöd ekonomiskt även utan dessa shejker/ryssar osv
Dom köper ju lagen för att lagen gör pengar åt dom ifall dom gör en lyckad affär?
Shejken som köpte chelsea har nog redan gått + med hur många % som helst från att ha köpt ett medelmåttigt PL lag till att nu några år senare ha vunnit CL osv smile

Att lagen skulle klara sig utan Oligarker och Shejker är helt fel utan deras pengar finns det inte på kartan att lagen kan betala lönerna till dom bästa spelarna och utan höga löner så får lagen klara sig med mindre namnkunniga spelare som knappast vinner ligor eller drar publik, ingen publik inga intäkter = konkurs för laget.

Lagen används för att göra förlustavdrag och som statuspryl ;-)

Mvh
Hamilton

Fotograf på tierpidag.se
matteeee Ingen himmel är så blå som min
23 augusti 2012 · 2 972 Inlägg

Hamilton skrev:
Att lagen skulle klara sig utan Oligarker och Shejker är helt fel utan deras pengar finns det inte på kartan att lagen kan betala lönerna till dom bästa spelarna och utan höga löner så får lagen klara sig med mindre namnkunniga spelare som knappast vinner ligor eller drar publik, ingen publik inga intäkter = konkurs för laget.

Lagen används för att göra förlustavdrag och som statuspryl ;-)

Mvh
Hamilton

Missat den kanske största fotbollsnationen just nu, Spanien? Eller dom finns inte på kartan?

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang