Fått mig en framstöt till detta projektet också ! så nu är det 2 frontar som ska byggas ihop av 4 stötar.
Ideer på bakstöten? ska jag ha kvar dieselböjarna eller vanliga runda / ovala rakt bak. dolda, stora, osv ?
nån snygg bakdel man kan bygga på?
Bakstöten bör såklart formmässigt passa ihop med karossens linjer och det gäller även framstöten, så det kan bero lite på hur framstöten ser ut också. Det är i alla fall något jag lägger stor vikt vid när jag bedömer bilar - helheten och att formerna harmonierar från bilens samtliga olika vinklar. Jag gillar personligen originaltillbehör, men det finns väl inte gott om sådana till V70 II och dessutom ska väl denna andra versionen bli brutalare än den första.
Angående avgassystemet är det svårt att säga. Tycker det brukar bli snyggt med utblås som mynnar ut genom bakkjolen (förutsatt att det obligatoriska nätet är perfekt skuret runt utblåsen förstås). I så fall måste du ju skippa dieselkrökarna och köra på stora pipor, ett på varje sida. Men framför allt rekommenderar jag dig att tänka på att formerna på ditt hembyggda kjolpaket ska passa bra ihop rent estetiskt med karossen i övrigt.
Bra svar och tänkt ! Självklart måste det stämma ihop, Vill inte berätta heller hur fronten blir för det är helt eget. så det får komma ut när den är klar.
Jo hade tänkt att blanda in audi kit runtom men kör nog bara på volvo nu ändå. så funderar på en xc underdel eller nån r design ev s60. eller ett ihop bygge bara av org delar
Bra svar och tänkt ! Självklart måste det stämma ihop, Vill inte berätta heller hur fronten blir för det är helt eget. så det får komma ut när den är klar.
Jo hade tänkt att blanda in audi kit runtom men kör nog bara på volvo nu ändå. så funderar på en xc underdel eller nån r design ev s60. eller ett ihop bygge bara av org delar
Låter bra. En annan komponent jag kom på angående mitt förslag är ju att bakkjolen inte får vara "större" (alltså från sidan inte nå lägre ner till marken) än framspoilern. Lika låg runt om eller störst framspoiler, men absolut inte störst bakkjol. Det verkar du dock redan känna till, så det var mer en parentes.
Alla bakkjolar jag sett som ser ut som jag beskrev (och alltså tillåter avgasutblås som mynnar ut genom själva kofångaren) passar inte direkt in i formspråket på en V70 II. Sedan behöver ju spoilern inte ens vara av typen med plats för nät. Det funkar ju att bara göra hål i sin bakkjol och dra utblåsen ut därigenom, under förutsättning att det görs perfekt såklart.
Ordnat 4 Hjulklappar till bilen med hjälp av Lars K Concavo cw5 22" * 10.5" 295/25
Smäcka på dom runt jul och bredda om bilen så det stämmer riktigt mot fälgarna. Ljudet är bestämt och ändrat igen. Det bli Ground Zero ! Jag säljer ju det så blir ju bäst att ha det i min bil då
Skiss är gjord hur det blir i bagaget, ska se om jag vågar lägga upp min fina målning
hehe hoppas jag inte satsar för mkt nu bara 295 fram och kunna köra långt och ofta. men borde väl gå. men som du säger Fega är inget alternativ!
deamo
jag hoppas det kommer se lite sjukt ut
arwidsson
Ja nu ska det bli bredd på bilen och nya former ! Färgen har jag tänkt ha samma eller liknande. är ju ingen vanlig kulör direkt och jag vill inte höra att du har ju samma färg som den bilen. eller samma fälgar, kjolar eller något. därför försöker jag vara udda/unik. visst allt är ju svårt att ändra om men så gott det går iaf