Audi 100 2,8 quattro, El fel.

Jens_89
23 juli 2012 · 66 Inlägg

Jag har precis införskaffat en Audi som rubriken lyder, det är en 92 med 2,8 l v6 och quattro.
  Problemet jag har är att säkring nummer 14 brinner hela tiden, på den går ju  backljus, farthållare diffspärr, multifunktionsgivare, , 3 dubbel tempgivare, vägsensor och automatlåda. Då bilen är en manuell så har jag räknat bort automatlådan smile Men annars är jag helt borta vad det kan vara som jäklas, tänkte höra om det är någon annan som har haft liknande problem eller kan ha en ide om vad det är.

Alla svar uppskattas, Jens.

Det är aldrig för sent för att att ge upp
tickeys
23 juli 2012 · 30 Inlägg

Om du har dragkrok kolla kablarna i kontakten..jag hade samma fel

te_wik Forummoderator
23 juli 2012 · 12 813 Inlägg

Kabelbrott i genomföringen till bagageluckan, klassiker. När du lägger i backen blir det kortis till backljusen och säkringen brinner.

Koppla bort brytaren till backljusen och testa, brinner inte säkringen då så har du ju fått bekräftat var felet ligger.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Jens_89
23 juli 2012 · 66 Inlägg

Okej, tack för snabba svar, tror jag kan utesluta dragkroks  kablarna då alla ljus på släpvagnen fungerar, det var ett antal kablar som var skadade i genomföringen till bagageluckan så jag har skarvat som så dom är bra nu, ska leta vidare på kablarna till backljusen och se om det är mera brott.

Flera teorier uppskattas, Jens

Det är aldrig för sent för att att ge upp
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang