2830
Sök

Kasst laddtryck?

74 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Hej, Har upplevt att min saab 9000 2.0t inte går som den ska den laddar mindre en 0.5 bar på 5-6k varv på 2,3,4,5

Men ibland sticker laddtrycket iväg på 1 bar på alla vad kan det vara för fel? sad

MVH
Graxor

526 Inlägg
25 juli 2012
De kan vara nå skit med mätaren eller kopplingarna med? Har du kollat så de inte läcker vid T korset på bilen?  Vi får ta ur mätaren ur min A4a och dubbel kolla med den så de inte e nå skit med mätaren bara! Märker du att när laddet går upp på 1 bar att bilen går bättre då med? eller går den lika dant? går den lika är de nå skit med mätaren troligen!!!

74 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
absolut inge skit i mätarn då effekten suger dase på 0.5 när den drar på 1 bar sticker bilen som fan :p

A.Sörman
1 299 Inlägg
25 juli 2012
Enklaste är ju å rycka wastegate slangen går den bra då är det troligen wastegaten som börjat kärva eller är slapp.

Laddar den inte mer fast du har ryckt slangen så är det troligen läckage eller turbon som börjar ge upp.

Dock kan det ju vara bra å vara lite försiktig när man har ryckt slangen big_smile

74 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Ok, Ja hade ett litet turbo olje lekage sa han på trimstället. Men att turbon ger upp kan det inte vara då förra ägaren hade den urkopplad så han inte fick nå ladd xD men ska testa o dra bort slangen från wastegaten imorgon fåse vad bilen har att säga då smile Ja, Försiktigt skall jag vara märker skillnaden om det är bättre eller samma direkt tongue tack! tongue

Sök