Skruvat.se: BRA eller DÅLIGT ?

yakozan
4 augusti 2012 · 333 Inlägg

Hmm. Satt precis och läste deras sekretessavtal.
Inte speciellt upphetsande. Låga priser i utbyte mot att sälja iväg alla användaruppgifter till telemarketingföretag låter det som i mina öron.

"Kunden samtycker även till att inhämtade personuppgifter även kan komma att utgöra underlag för direktmarknadsföring, affärs- och produktutveckling samt marknads- och kundanalyser genomförda av Skruvat.se, av bolag inom Skruvat.se-koncernen eller av företag som koncernen från tid till annan samarbetar med. Genom att ingå detta avtal samtycker Kunden även till att ta emot marknadsföring och information via elektronisk post – såsom SMS, MMS och e-post - från Skruvat.se, av bolag inom Skruvat.se-koncernen och/eller av företag som koncernen från tid till annan samarbetar med. Kunduppgifter kan således komma att behandlas även för att Skruvat.se samarbetspartners ska kunna marknadsföra sina egna varor och tjänster. Om Kunden inte vill ta emot marknadsföring enligt ovan kan Kunden skriftligen anmäla detta till Skruvat.se”.

Handlar nog grejerna från England istället. :p

Nissan GTR "Godzilla" (2010)
Audi S5 (2007)
Nybergrobin
4 augusti 2012 · 2 381 Inlägg

yakozan skrev:
Hmm. Satt precis och läste deras sekretessavtal.
Inte speciellt upphetsande. Låga priser i utbyte mot att sälja iväg alla användaruppgifter till telemarketingföretag låter det som i mina öron.

"Kunden samtycker även till att inhämtade personuppgifter även kan komma att utgöra underlag för direktmarknadsföring, affärs- och produktutveckling samt marknads- och kundanalyser genomförda av Skruvat.se, av bolag inom Skruvat.se-koncernen eller av företag som koncernen från tid till annan samarbetar med. Genom att ingå detta avtal samtycker Kunden även till att ta emot marknadsföring och information via elektronisk post – såsom SMS, MMS och e-post - från Skruvat.se, av bolag inom Skruvat.se-koncernen och/eller av företag som koncernen från tid till annan samarbetar med. Kunduppgifter kan således komma att behandlas även för att Skruvat.se samarbetspartners ska kunna marknadsföra sina egna varor och tjänster. Om Kunden inte vill ta emot marknadsföring enligt ovan kan Kunden skriftligen anmäla detta till Skruvat.se”.

Handlar nog grejerna från England istället. :p

Man kan lämna en kommentar i beställningen och säga att man inte vill bli kontaktad av försäljare tongue  Snabb och enkel lösning

volvoentusiasten
4 augusti 2012 · 4 005 Inlägg

Jag har köpt grejjer därifrån kanske 20 gånger. Alla 20 gånger har det alltid blivit något fel. Alltid fel saker skickat.
Men så billigt så det är ju sanslöst och värt det..

Nu har de ju skapat något retur-system. Jättebra..... not. Jag la in en reklamation för 3 veckor sedan, har inte fått något svar än. Men då jag var van så åkte jag direkt till Mekonomen och köpte reservdelen istället... smile Får se när de ska få arslet ur.

Jävla skitfirma - men billigt.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 augusti 2012 · 14 058 Inlägg

linuslinje skrev:
Jag har köpt grejjer därifrån kanske 20 gånger. Alla 20 gånger har det alltid blivit något fel. Alltid fel saker skickat.
Men så billigt så det är ju sanslöst och värt det..

Nu har de ju skapat något retur-system. Jättebra..... not. Jag la in en reklamation för 3 veckor sedan, har inte fått något svar än. Men då jag var van så åkte jag direkt till Mekonomen och köpte reservdelen istället... smile Får se när de ska få arslet ur.

Jävla skitfirma - men billigt.

Ja, du har ju ett jättelager i Strängnäs. Får du handla direkt från lagret?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
zemet
4 augusti 2012 · 4 041 Inlägg

Jag har fått bra saker och rätt saker ifrån skruvat när jag har handlat där, min bror fick också rätt saker men han köpte en kamrem därifrån till sin 740 glt 16v. Den höll i typ 2 månader och sedan så gick kamremmen sönder!! Tänderna på den bara lossade vilket såklart resulterade i ventilsallad.

Det är ju inte skruvat som har tillverkat den remmen men dom kanske köper in billig kina skit ibland så riktigt viktiga saker som en kamrem ska man nog köpa på mekonomen.

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 augusti 2012 · 14 058 Inlägg

zemet skrev:
Jag har fått bra saker och rätt saker ifrån skruvat när jag har handlat där, min bror fick också rätt saker men han köpte en kamrem därifrån till sin 740 glt 16v. Den höll i typ 2 månader och sedan så gick kamremmen sönder!! Tänderna på den bara lossade vilket såklart resulterade i ventilsallad.

Det är ju inte skruvat som har tillverkat den remmen men dom kanske köper in billig kina skit ibland så riktigt viktiga saker som en kamrem ska man nog köpa på mekonomen.

Det är nog säkrast och billigast i längden.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Extrazz En 5a är Livet.
4 augusti 2012 · 2 005 Inlägg

Deras Blinkers och bakljus är under kritik iaf. Jag hade gladeligen betalat 500kr mer för ett par orginal som inte blir dassiga i limmet eller släpper i limningen så vatten rinner in. 

Annars har jag handlat lite smått därifrån. En kondenson. var visseligen ett stag böjt men funkade att böja tillbaka det lite.
De har en del bra saker men ibland kan man bli lite bortskämd med att saker inte alltid finns på hyllan eller att bara Del A till B C och D inte går att få tag i.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
Extrazz En 5a är Livet.
4 augusti 2012 · 2 005 Inlägg

yakozan skrev:
Hmm. Satt precis och läste deras sekretessavtal.
Inte speciellt upphetsande. Låga priser i utbyte mot att sälja iväg alla användaruppgifter till telemarketingföretag låter det som i mina öron.

"Kunden samtycker även till att inhämtade personuppgifter även kan komma att utgöra underlag för direktmarknadsföring, affärs- och produktutveckling samt marknads- och kundanalyser genomförda av Skruvat.se, av bolag inom Skruvat.se-koncernen eller av företag som koncernen från tid till annan samarbetar med. Genom att ingå detta avtal samtycker Kunden även till att ta emot marknadsföring och information via elektronisk post – såsom SMS, MMS och e-post - från Skruvat.se, av bolag inom Skruvat.se-koncernen och/eller av företag som koncernen från tid till annan samarbetar med. Kunduppgifter kan således komma att behandlas även för att Skruvat.se samarbetspartners ska kunna marknadsföra sina egna varor och tjänster. Om Kunden inte vill ta emot marknadsföring enligt ovan kan Kunden skriftligen anmäla detta till Skruvat.se”.

Handlar nog grejerna från England istället. :p

Så det var därför det ringde en jobbig snubbe till mig hela tiden.  Jävla idiot bad han onekligen dra åt helvete! Kanske inte hans fel men har man ett sånt jobb att man ringer och vill prata skit med folk så får man fan tåla att man häver ur sig det ena och det andra.

Volvo 850 T-5R "T-Grön" (1996)
n_andersson
4 augusti 2012 · 689 Inlägg

zemet skrev:
Jag har fått bra saker och rätt saker ifrån skruvat när jag har handlat där, min bror fick också rätt saker men han köpte en kamrem därifrån till sin 740 glt 16v. Den höll i typ 2 månader och sedan så gick kamremmen sönder!! Tänderna på den bara lossade vilket såklart resulterade i ventilsallad.

Det är ju inte skruvat som har tillverkat den remmen men dom kanske köper in billig kina skit ibland så riktigt viktiga saker som en kamrem ska man nog köpa på mekonomen.

Vad sa dom när han reklamera den då o berätta vad som hade hänt?
Kamrem ska man INTE köpa på mekonomen, där är den ju fan dyrare än på volvo och där får man original

MarcusGronberg Lowlife
4 augusti 2012 · 809 Inlägg

Har köpt 2-3 gånger på skruvat.se aldrig något problem..!
Bra kvalitet till riktigt låga priser smile !

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
no_fake
4 augusti 2012 · 865 Inlägg

n_andersson skrev:

zemet skrev:
Jag har fått bra saker och rätt saker ifrån skruvat när jag har handlat där, min bror fick också rätt saker men han köpte en kamrem därifrån till sin 740 glt 16v. Den höll i typ 2 månader och sedan så gick kamremmen sönder!! Tänderna på den bara lossade vilket såklart resulterade i ventilsallad.

Det är ju inte skruvat som har tillverkat den remmen men dom kanske köper in billig kina skit ibland så riktigt viktiga saker som en kamrem ska man nog köpa på mekonomen.

Vad sa dom när han reklamera den då o berätta vad som hade hänt?
Kamrem ska man INTE köpa på mekonomen, där är den ju fan dyrare än på volvo och där får man original

volvo ju billiga om man jämför med mekonomen

SportPilot Ubåtsingenjör
4 augusti 2012 · 7 232 Inlägg

handlade där några gånger för lite sen ... många utav grejjerna jag fick passade inte

typ som biltema 50/50 om skiten passar eller ej, tänker inte handla där igen

biltema är dock mycket enklare vid retur , bara att åka bort och byta.. slipper skicka iväg och ha sig

Senast redigerat av CHEEVA (4 augusti 2012)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
4 augusti 2012 · 14 058 Inlägg

CHEEVA skrev:
handlade där några gånger för lite sen ... många utav grejjerna jag fick passade inte

typ som biltema 50/50 om skiten passar eller ej, tänker inte handla där igen

Näe, skruvat.se är ett avslutat kapitel för mig oxå.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
zemet
4 augusti 2012 · 4 041 Inlägg

n_andersson skrev:

zemet skrev:
Jag har fått bra saker och rätt saker ifrån skruvat när jag har handlat där, min bror fick också rätt saker men han köpte en kamrem därifrån till sin 740 glt 16v. Den höll i typ 2 månader och sedan så gick kamremmen sönder!! Tänderna på den bara lossade vilket såklart resulterade i ventilsallad.

Det är ju inte skruvat som har tillverkat den remmen men dom kanske köper in billig kina skit ibland så riktigt viktiga saker som en kamrem ska man nog köpa på mekonomen.

Vad sa dom när han reklamera den då o berätta vad som hade hänt?
Kamrem ska man INTE köpa på mekonomen, där är den ju fan dyrare än på volvo och där får man original

Tror aldrig han reklamerade den ens :s

Tesla Model S P85D "LingonExpressen" (2015)
Smajly
4 augusti 2012 · 3 059 Inlägg

Handlar man i en webbutik 20 ggr och får fel saker alla 20 gångerna låter det mest troligt att den som beställer inte kan läsa ordentligt.

Hool
4 augusti 2012 · 1 067 Inlägg

Volvo har prisdumpat delarna till gammbilarna för att få sälja ..  Sk Nice price.. 

Som alltid får man kolla runt lite innan man handlar.. Köpte blinkers till min ny på volvo över disk för vad pirat med frakt  hade kostat..

BMW 525i E34 "Pingu" (1992)
BMW 325iT "Oxy" (1989)
volvoentusiasten
4 augusti 2012 · 4 005 Inlägg

Vettemannen skrev:

linuslinje skrev:
Jag har köpt grejjer därifrån kanske 20 gånger. Alla 20 gånger har det alltid blivit något fel. Alltid fel saker skickat.
Men så billigt så det är ju sanslöst och värt det..

Nu har de ju skapat något retur-system. Jättebra..... not. Jag la in en reklamation för 3 veckor sedan, har inte fått något svar än. Men då jag var van så åkte jag direkt till Mekonomen och köpte reservdelen istället... smile Får se när de ska få arslet ur.

Jävla skitfirma - men billigt.

Ja, du har ju ett jättelager i Strängnäs. Får du handla direkt från lagret?

/Benny

Nä de har en vanlig mekonomenbutik, men de har snabba leveranser från huvudlagret 1km bort. smile Om man beställer innan 09 eller om det var 11, så kan man hämta på eftermiddagen

volvoentusiasten
4 augusti 2012 · 4 005 Inlägg

Smajly skrev:
Handlar man i en webbutik 20 ggr och får fel saker alla 20 gångerna låter det mest troligt att den som beställer inte kan läsa ordentligt.

Om man kommenterar kommentarer utan att veta fakta så är det nog kommentatorn som inte vet vad han kommenterar.

jocke321
6 augusti 2012 · 10 Inlägg

Skruvat.se = Strulat.se i mina ögon. I början när dom bara hade delar till Saab och Volvo tyckte jag det funkade bra. Så länge du får rätt grejer så funkar det väll ok men räkna inte med bättre kvalitet än biltema. Får du fel är det bökigt och det är inte ovanligt tar det tid. Ett exempel. Beställde en ramsträckare till Golfen den 3/7 med 1-3 dagars leveranstid. Den 17/7 kommer paketet, jag öppnar det och ser att dom bara skickat ett löphjul. Reklamerar omgående samt skickar ett mail till kundtjänst. Den 30/7 svarar kundtjänst på mailet och den 3/8 godkänns returen och jag ska krediteras. När detta skrivs har jag inte sett pengarna på kontot. Till saken hör också att jag fick betala 70kr i returfrakt vilket jag påtalade kundtjänst, ska bli kul och se om dom är pålagda på summan jag får tillbaka.

Tobbetdi Diesel ska man ha!
6 augusti 2012 · 482 Inlägg

En gång köpte jag en remspännare till Passatens spårkilrem, den skar inom 1000 mil så jag fick en ny samt en ny spårkilrem av dom. Bra pris och kanonservice fick jag. Skruvat's priser är bra och jag skulle kunna handla där igen. Fast man kan såklart få bättre priser på andra ställen, tex ebay

Edit: Ska kanske tillägga att jag köpte dessa grejjer runt 2010 då de precis började med VAG delar.

Senast redigerat av Tobbetdi (6 augusti 2012)

VW Passat Variant 4M DSG6 -13
Das Club www.vwpc.se
www.vwcs.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang