Skruvat.se: BRA eller DÅLIGT ?

Wicca
20 september 2012 · 886 Inlägg

Lyfter tråden med nya erfarenheter av skruvat:

Köpte för lite mer än en månad sedan en tändkabelsats därifrån genom att knappa in regnumret och köpa den som kom upp. Den passade dock inte min bil, så jag skickade tillbaka den den 23e augusti.

Kom idag på att jag fortfarande inte hört något om det(haft mycket i görningen), och ringer skruvat.se och frågar vad som står på(eftersom det inte gick att komma in på deras returwebbsida). De säger då att de inte fått något returpaket för returärendet. Jag ringer Schenker och luskar fram mitt sändningsid som jag tappat bort, Schenker säger att skruvat har hämtat ut paketet den 4e september. Jag ringer upp skruvat igen med den nya infot, killen går iväg en stund och kommer tillbaka med orden: "Jag ska se till att det här bli ordnat, jag vet inte varför det inte blivit fixat än".

Dålig koll och  kundservice från deras sida. Kommer inte handla därifrån igen(Detta var första gången).

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
Tommty
20 september 2012 · 218 Inlägg

handlat där många gånger, grym service och rätt delar varje gång!

var tvungen att jämna ut det negativa lite tongue

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.
_Performance_ NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
20 september 2012 · 2 390 Inlägg

Tommty skrev:
handlat där många gånger, grym service och rätt delar varje gång!

var tvungen att jämna ut det negativa lite tongue

+1

Skbg Performance Team.
Projekt : Volvo S70 2.5T http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p2755566
Projekt : Volvo 745 Turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=192658
Hummer H2 "Skbg Performance Team" (2003)
SletenmenGO Officiell Däcksparkare
20 september 2012 · 919 Inlägg

beställt därifrån tre gånger, 2 av 3 har det varit fel eller krångel..

första gången gick det åt helvete, beställde ett servicekit, som de själva tagit fram. Fick hem delarna efter två veckor(trots att det fanns i lager) öppnar paketet och där ligger 1luftfilter, 1oljefilter och 1 tändstift tongue. Ringde upp dom och frågade om en B230F är encylindrig. Som kompensation fick jag 300kr i en tillgodo check och de tre tändstiften jag saknade, efter ytterliggare 2 veckor..

andra gången tänkte jag att nu måste det ju ändå funka och allt lirade perfekt, fick allt som överenskommet.

tredje gången så beställde jag en större order på över 2500kr. Betalade och veckorna gick, började bli riktigt förbannad för de svarade ej på mail. Klagade på en bedömningssida. Snabbt som attan kontaktade "Chefen" mig och frågade varför jag klagade. Jag berättade samma sak som stod i mailet, och då påstår arslet att jag inte beställt nått. Men enligt min bank hade 2500 lagts in på deras konto och jag hade fått ett mail med orderbekräftelse. Efter ett par dagar med tjabb och hot med polisanmälan kom mina grejor med schenker, hem till dörren!

då hade det gått en månad och 5 dagar..

ALDRIG MER SKRUVAT!!

Senast redigerat av Dixieman (20 september 2012)

Say 'what' again, I dare you, I double dare you motherfucker, say what one more Goddamn time!
Mina inlägg representerar bara mig själv, och är inte alltid helt genomtänkta eller seriösa!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3093502
Volvo PV544 B "Weberloket" (1960)
Volvo 242 "Cab" (1980)
Freakydriver
20 september 2012 · 36 Inlägg

Jag har skickat efter från skruvat många gånger senaste året. Jag har alltid direktbetalat och jag har fått korrekta varor efter bara cirka 2-3 dagar..Skulle jag råka ut för samma som många av er andra skulle jag också bli gorillagalen wink

Saab 9000 CSE 2,3t "Cayenne" (1996)
siiimooon Påstängd
21 september 2012 · 1 194 Inlägg

Beställde bakre ljuddämpare till XC70 för någon vecka sen och då hade dom den inte i lager, stod att den skulle komma in till dom 21a, men igår (19) låg dämparen på uthämtningsstället!
Skickade efter tanklocksfäste från dom för någon vecka sen också, fick det efter 2 dagar.

Beställt saker därifrån förr också, alltid snabb leverans och nästan alltid rätt, bara en gång har det blivit fel, men det var för att dom inte hade bromsskivor till V70in..

Så jag tycker dom är bra, kommer fortsätta beställa därifrån.

PMPerformance
21 september 2012 · 2 266 Inlägg

Beställde torkfilter och en bultsats för framvagnen till passaten i tisdags betala direkt igår torsdag fick jag hämta dom på utlämningen. Ser ut att vara rätt grejer med så de verkar inte vara dåligt just nu.

svetsdiff !!!
dennis the menace
21 september 2012 · 16 Inlägg

Det verkar vara väldigt spridda skurar från skruvat.se
Mitt första köp gick som en dans, med leverans dagen efter.
Men när jag kompletterade med en beställning till, så fick jag erfara den negativa sidan.
En vara som skulle finnas i lager hos leverantör, tog drygt en månad att leverera, ett tag fick jag ett nytt leveransdatum varje dag, där dom sköt upp leveransen en dag varje gång, sen hörde jag ingenting i från dom på en dryg vecka, och nu har grejerna äntligen kommit, men jag fick ingen ränta på pengarna dom lånade under tiden q8~I
Så nu är det bara att hoppas på att grejerna passar också, för eftersom att grejerna inte kom som det var tänkt, så har jag inte haft möjlighet att fixa bilen ännu.
Jag tycker att dom ger ett mycket oseriöst intryck, då man får olika svar beroende på vem man talar med, eller rättare sagt, vem som svarar på mail, för det är snudd på omöjligt att få tag på dom via telefon.
Det verkar som att dom ska hålla sig till Volvo reservdelar, och möjligen något märke till, för dom har tagit på sig en alldeles för stor kostym, som dom långt ifrån kan fylla ut.
Dom har fått bra betyg hos Trustor, men det är kanske inte så konstigt med tanke på att det bara är första gångs köpare som får möjlighet att sätta betyg, och det verkar som att dom lägger krutet på att serva dom på bästa sätt.
Hur som helst, så har jag gjort min sista affär med Skruvat.se

40 het som 17
Mazda 626 V6 2.5i "Mischief Toy" (1997)
Mazda MX-5 2.0 RF GT Sport M6 "Juvelen TM" (2021)
davidekholm
23 april 2020 · 1 Inlägg

Köp inte från Skruvat.se. Sajten listar reservelar som inte passar bilen trots att man angett sitt registreringsnummer. Jag sökte på "bakre ljuddämpare" och fick tre träffar för min Volvo. INGA av dessa visade sig passa. När jag påtalade problemet påstår de att det är kundens ansvar att även kontrollera att originalreservelsnumret stämmer med biltillverkaren reservdelsnummer. Med den policyn blir sökningen på registreringsnumret helt meningslös och dessutom vilseledande.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
23 april 2020 · 14 058 Inlägg

Dagens trådlyft. Nästan 8 år!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Mack Forum- och sitemoderator
23 april 2020 · 26 149 Inlägg

Vettemannen skrev:
Dagens trådlyft. Nästan 8 år!

/Benny

Fast..det är ju ett intressant trådlyft ändå, i och med att man får en uppskattning om
skruvat.se har bättrat sig eller vice verca..bara en tanke.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Vita_Vargen
24 april 2020 · 1 281 Inlägg

davidekholm skrev:
Köp inte från Skruvat.se. Sajten listar reservelar som inte passar bilen trots att man angett sitt registreringsnummer. Jag sökte på "bakre ljuddämpare" och fick tre träffar för min Volvo. INGA av dessa visade sig passa. När jag påtalade problemet påstår de att det är kundens ansvar att även kontrollera att originalreservelsnumret stämmer med biltillverkaren reservdelsnummer. Med den policyn blir sökningen på registreringsnumret helt meningslös och dessutom vilseledande.

Samma sak på samtliga butiker med online regnr sökning tycker jag. Utom möjligen biltema.
Dom tyska sidorna har en funktion där man kan vänta någon dag för att en "tekniker" ska kontrollera beställningen mot regnr/chassinr.

När jag beställde bromsar till syrrans BRZ så tänkte jag att de finns ju bara en typ av bromsar men tydligen finns de andra bromsar på andra marknader och dessa fick jag upp då sökningen visar alla som passar BRZ.

Summa summarum så är regnr sökningar inget o lita på öht, det enda dom gör att du inte behöver skriva in manuellt för att få upp  t.ex Volvo V70-delar. En fuling man kan göra är att gå till Volvo/Audi etc och fråga dom.

Weaksauce
24 april 2020 · 158 Inlägg

Jag har en liknande erfarenhet. Beställde bland annat spindelleder från skruvat. Efter lite om och men fick jag hem grejerna som såg ut att passa.

Men det visade sig att de inte passade alls eftersom skruvhålen i spindellederna inte stämde med hålen i bilen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-9028001b1cffd678f34ceda345171342.jpg

Jag kontaktade skruvat och sa att de inte passade och de förklarade att jag måste kolla upp orginaldelsnummret för att jämföra om det skulle passa eller inte. När jag informerade om att jag faktiskt jämfört nummerna och de var samma - ville skruvat inte prata längre. De sa att det var en gammal bil och att de inte hade tillgång till reservdelskatalogen. Jag erbjöd mig att skicka in katalogen men den ville de inte ha.

Jag fick köpa nya grejer (med samma nummer) från utlandet. Det passade fint. Nu har jag gjort en anmälan till ARN.

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
granadadr
24 april 2020 · 7 289 Inlägg

Weaksauce skrev:
Jag har en liknande erfarenhet. Beställde bland annat spindelleder från skruvat. Efter lite om och men fick jag hem grejerna som såg ut att passa.

Men det visade sig att de inte passade alls eftersom skruvhålen i spindellederna inte stämde med hålen i bilen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-9028001b1cffd678f34ceda345171342.jpg

Jag kontaktade skruvat och sa att de inte passade och de förklarade att jag måste kolla upp orginaldelsnummret för att jämföra om det skulle passa eller inte. När jag informerade om att jag faktiskt jämfört nummerna och de var samma - ville skruvat inte prata längre. De sa att det var en gammal bil och att de inte hade tillgång till reservdelskatalogen. Jag erbjöd mig att skicka in katalogen men den ville de inte ha.

Jag fick köpa nya grejer (med samma nummer) från utlandet. Det passade fint. Nu har jag gjort en anmälan till ARN.

du måste ju fått lämna tillbaka delen ?? eller?

Weaksauce
5 maj 2020 · 158 Inlägg

granadadr skrev:

Weaksauce skrev:
Jag har en liknande erfarenhet. Beställde bland annat spindelleder från skruvat. Efter lite om och men fick jag hem grejerna som såg ut att passa.

Men det visade sig att de inte passade alls eftersom skruvhålen i spindellederna inte stämde med hålen i bilen.
https://www1.garaget.org/gallery/images/221/220694/220694-9028001b1cffd678f34ceda345171342.jpg

Jag kontaktade skruvat och sa att de inte passade och de förklarade att jag måste kolla upp orginaldelsnummret för att jämföra om det skulle passa eller inte. När jag informerade om att jag faktiskt jämfört nummerna och de var samma - ville skruvat inte prata längre. De sa att det var en gammal bil och att de inte hade tillgång till reservdelskatalogen. Jag erbjöd mig att skicka in katalogen men den ville de inte ha.

Jag fick köpa nya grejer (med samma nummer) från utlandet. Det passade fint. Nu har jag gjort en anmälan till ARN.

du måste ju fått lämna tillbaka delen ?? eller?

Nej de ville inte se / ha den över huvudtaget.

Nu, efter fråga från ARN, har de ändrat sig och ska betala kostnaderna för ersättningsdelarna.

De verkar inte vilja ha spindlarna tillbaka nu heller.

Mazda MX-5 NA6 "JMZ" (1991)
torsen
5 maj 2020 · 7 238 Inlägg

Jag har spacers och pysare från skruvat.se.
En av pysarna funkar dåligt.
Men orkar inte reklamera.
Priset var dock bra mycket lägre jämfört med Manton och Rindab.

SportPilot Ubåtsingenjör
5 maj 2020 · 7 232 Inlägg

kanske en dum fråga, men vad menar du med pysare ?

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
caromania Forummoderator
5 maj 2020 · 9 296 Inlägg

SportPilot skrev:
kanske en dum fråga, men vad menar du med pysare ?

Passa dig. Nu sätter du igång Torsen att dra en lång anekdot om något obskyrt till en fransk vagn från svunnen tid. big_smile

Skämtåsido, jag vill också veta!

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
torsen
6 maj 2020 · 7 238 Inlägg

Jo "pysare" kallas på offroadprosa/slang små adaptrar man skruvar på däckventilerna.
De låter däcktrycket sjunka från "landsvägstryck", kanske 2,5 bar till "offroadryck" som kan variera mellan 0,5 och 1.0 bar.
Annars får man stå med böjd rygg och med en liten mejsel och trycka in ventilkäglan och med jämna/många!!!!! mellanrum kolla trycket.
"Pysarna" ställer man lätt in på det tryck man vill ha för offroadkörning.
På med dem och vänta tills de "pyst färdigt".
Ergonomiskt hjälpmedel(men jag litar inte 100% på dem så jag kollar trycket för säkerhets skull)
En av pysarna, som jag märkt med gul färg, som en maskros, är opålitlig som en miljöpartist.
Den vaktar och kollar jag under "pysningen".
Det är den jag inte orkat reklamera!

Caromania! Detta var kortversionen! Räcker det eller ska jag...…….?

caromania Forummoderator
6 maj 2020 · 9 296 Inlägg

torsen skrev:
Jo "pysare" kallas på offroadprosa/slang små adaptrar man skruvar på däckventilerna.
De låter däcktrycket sjunka från "landsvägstryck", kanske 2,5 bar till "offroadryck" som kan variera mellan 0,5 och 1.0 bar.
Annars får man stå med böjd rygg och med en liten mejsel och trycka in ventilkäglan och med jämna/många!!!!! mellanrum kolla trycket.
"Pysarna" ställer man lätt in på det tryck man vill ha för offroadkörning.
På med dem och vänta tills de "pyst färdigt".
Ergonomiskt hjälpmedel(men jag litar inte 100% på dem så jag kollar trycket för säkerhets skull)
En av pysarna, som jag märkt med gul färg, som en maskros, är opålitlig som en miljöpartist.
Den vaktar och kollar jag under "pysningen".
Det är den jag inte orkat reklamera!

Caromania! Detta var kortversionen! Räcker det eller ska jag...…….?

Haha big_smile

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang