Rover 820. Med eller utan turbo. Inte samma kassaskåp som BMW eller Mercedes åldersmässigt (95-99) men väldigt pålitliga och välutrustade bilar. Däremot ska du inte titta på Rover 825 som kan verka lockande för ögat. KV6motorn är nämligen bara sopor.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Rover 820. Med eller utan turbo. Inte samma kassaskåp som BMW eller Mercedes åldersmässigt (95-99) men väldigt pålitliga och välutrustade bilar. Däremot ska du inte titta på Rover 825 som kan verka lockande för ögat. KV6motorn är nämligen bara sopor.
Håller med, dom är ju otroligt billiga för att vara såpass lyxiga.
Ford Scorpio av nyare modell. Går väldigt tyst, Ac,farthållare,stor och rymlig,el-hissar,mjuka säten, (ofta recaro), väldigt lätt servo,c-lås, många har eftermonterat larm med fjärr. Dom finns för 10k
Men då är frågan. Vätgas kommer troligen bränna sönder motorn på E34....
Ehhh va? :S
Så random..
Jaså Volvo740-88 är igång igen med ett nytt... spännande projekt?
BMW E34 är en av få modeller som nämnts här vilken faktiskt gick att köpa som gasbil när den var ny, i produktion visserligen med fyra cylindrar och driven av CNG men fler motorer och fler typer av gas förekom som prototyper. Vätgas, är något BMW har forskat kring länge.
Som kuriosa byggde BMW även en fullhybrid baserad på E34, med förbränningsmotor i form av M43 och 37hk elmotor matat av ett nickel-kadmium batteri som fick ner kraften i backen via en CVT-låda. Den nådde dock aldrig produktion.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
En inte alltför dålig BMW E32 går ju att få för 10K, Volvo osv är ju leksaker i jämförelse. Gäller ju att undvika långmilare med 36 ägare & skum doft i kupén, kan ta en stund att hitta en bra.
Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
En sån går väll typ sönder bara av att man tittar på den? Och delar lär ju heller inte vara billiga...
Suck nu haglar fördomar igen utan kunskap. BMW, eller modellen 7-serie, hade inte haft den position de har på marknaden om de går sönder av att man tittar på dem.
7-serie är byggd på en solid grund känd för hög kvalité, BMW har inga höga priser på reservdelar och 7-serie saknar dyra servicepunkter som kamrem, en udda fjädring och liknande. Sedan är den inte fri från svagheter, men det finns det ingen bilmodell som är.
En lyxbil blir aldrig det mest ekonomiska valet man kan göra och 7-serie är inget undantag, eventuellt att en enkelt utrustad 728i kan påstås vara vettig i förhållande till liknande bilar. Men det är ett vrålåk få samtida bilar kan matcha till en måttlig driftkostnad.
Men en punkt har du åtminstone rätt i, för 10.000:- köper man inte en 7-serie som är frisk och därmed hade den i mina ögon varit utesluten i det här fallet.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
En sån går väll typ sönder bara av att man tittar på den? Och delar lär ju heller inte vara billiga...
Suck nu haglar fördomar igen utan kunskap. BMW, eller modellen 7-serie, hade inte haft den position de har på marknaden om de går sönder av att man tittar på dem.
7-serie är byggd på en solid grund känd för hög kvalité, BMW har inga höga priser på reservdelar och 7-serie saknar dyra servicepunkter som kamrem, en udda fjädring och liknande. Sedan är den inte fri från svagheter, men det finns det ingen bilmodell som är.
En lyxbil blir aldrig det mest ekonomiska valet man kan göra och 7-serie är inget undantag, eventuellt att en enkelt utrustad 728i kan påstås vara vettig i förhållande till liknande bilar. Men det är ett vrålåk få samtida bilar kan matcha till en måttlig driftkostnad.
Men en punkt har du åtminstone rätt i, för 10.000:- köper man inte en 7-serie som är frisk och därmed hade den i mina ögon varit utesluten i det här fallet.
Men om jag har förstått rätt så spelar det inte så stor roll om bilen har lite defekter eftersom bilen varken behövde vara skattad eller bes. Då kan man ju troligen få en 730 som är fräsch i inredningen osv vilket var det TS sökte. Tror man kan få en ganska fräsch GDS 730 för 10k?
En sån går väll typ sönder bara av att man tittar på den? Och delar lär ju heller inte vara billiga...
Suck nu haglar fördomar igen utan kunskap. BMW, eller modellen 7-serie, hade inte haft den position de har på marknaden om de går sönder av att man tittar på dem.
7-serie är byggd på en solid grund känd för hög kvalité, BMW har inga höga priser på reservdelar och 7-serie saknar dyra servicepunkter som kamrem, en udda fjädring och liknande. Sedan är den inte fri från svagheter, men det finns det ingen bilmodell som är.
En lyxbil blir aldrig det mest ekonomiska valet man kan göra och 7-serie är inget undantag, eventuellt att en enkelt utrustad 728i kan påstås vara vettig i förhållande till liknande bilar. Men det är ett vrålåk få samtida bilar kan matcha till en måttlig driftkostnad.
Men en punkt har du åtminstone rätt i, för 10.000:- köper man inte en 7-serie som är frisk och därmed hade den i mina ögon varit utesluten i det här fallet.
Men om jag har förstått rätt så spelar det inte så stor roll om bilen har lite defekter eftersom bilen varken behövde vara skattad eller bes. Då kan man ju troligen få en 730 som är fräsch i inredningen osv vilket var det TS sökte. Tror man kan få en ganska fräsch GDS 730 för 10k?
Jo visst har du rätt, och jag har kanske en skev bild av marknaden men upplever att friska och omhändertagna 7-serie aldrig eller ytterst sällan som GDS i den prisklassen.
Exemplar som tillbringat nätterna på bredden runt den lokala korvkiosken iklädd fälgar värda mer än bilen har däremot en förmåga att landa på annons som GDS oavsett märke, och en sådan bil hade jag aldrig köpt för det blir billigare i längden att köpa en bra bil från början än att renovera upp en mer eller mindre slutkörd likadan.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Suck nu haglar fördomar igen utan kunskap. BMW, eller modellen 7-serie, hade inte haft den position de har på marknaden om de går sönder av att man tittar på dem.
7-serie är byggd på en solid grund känd för hög kvalité, BMW har inga höga priser på reservdelar och 7-serie saknar dyra servicepunkter som kamrem, en udda fjädring och liknande. Sedan är den inte fri från svagheter, men det finns det ingen bilmodell som är.
En lyxbil blir aldrig det mest ekonomiska valet man kan göra och 7-serie är inget undantag, eventuellt att en enkelt utrustad 728i kan påstås vara vettig i förhållande till liknande bilar. Men det är ett vrålåk få samtida bilar kan matcha till en måttlig driftkostnad.
Men en punkt har du åtminstone rätt i, för 10.000:- köper man inte en 7-serie som är frisk och därmed hade den i mina ögon varit utesluten i det här fallet.
Men om jag har förstått rätt så spelar det inte så stor roll om bilen har lite defekter eftersom bilen varken behövde vara skattad eller bes. Då kan man ju troligen få en 730 som är fräsch i inredningen osv vilket var det TS sökte. Tror man kan få en ganska fräsch GDS 730 för 10k?
Jo visst har du rätt, och jag har kanske en skev bild av marknaden men upplever att friska och omhändertagna 7-serie aldrig eller ytterst sällan som GDS i den prisklassen.
Exemplar som tillbringat nätterna på bredden runt den lokala korvkiosken iklädd fälgar värda mer än bilen har däremot en förmåga att landa på annons som GDS oavsett märke, och en sådan bil hade jag aldrig köpt för det blir billigare i längden att köpa en bra bil från början än att renovera upp en mer eller mindre slutkörd likadan.
har en vän som köpte en 735 (?) som var väldigt fräsch ! för 9500kr var karossen innan e38, vet inte namnet på den
man kan hitta gamla lyx bilar som är fräscha för små pengar idag de är inte värda ett smack längre
Något tyskt... Tyskarna brukar va driftsäkra, bekväma, och lyxiga. Audi v8 som många skrivit.. Någon typ av fullutrustad (CD) Audi 100? Audi 200? (En lite flåtigare 100 i princip) Äldre BMW 5-serie?.