En Volvo C30 T5 som ska få sig en "Make over", bygger om all inredning samt seriös ljudanläggning! Formar om inredningen i "Tema" Stealth/stridshelikopter med raka former och skarpa kanter som sedan flyter ut... Visa mer
Till att börja med så har jag: Byggt klart baslådan & skruvat ihop/tätat. Blir till att klä in denna med glasfiber & forma sedan. Hela taket är nu dämpat, va lite kämpigt när kablarna va limmad fast i tygtaket från fabrik.. Kunde iallafall ta ner det så man hade runt 1dm i frigång.
Hela tanken med bygget va främst att modifiera inredningen såpass att jag sedan kunde göra om allt till original utan för mycket jobb, med det blir för mycket arbete.. Jag tar mig nu friheten till att modifiera utan tankar på att kunna återställa. Så bakre sidor blir ombyggda igen, hela centerkonsolen osv ska byggas om. I princip allt i bilen kommer förbättras för att få "flow"et som jag inte kunde få fram!
Baslådan innan montering
Så mycket kunde taket komma ner innan kablarna började säga ifrån..
Airbagen, som även håller fast instrumentbrädan. Tänk på att bryt strömmen helt, vänta minst 30min innan man rör kablarna till denna klump Det är skönt med alla dessa airbags & säkerhetsprylar, dock gör det allt så mycket krångligare vid demontering.. Men det gick utan problem att montera lös brädan
Så, nu väntar dessa 2 på att få bli modifierade! Börjar kunna att skruva i Volvo nu!
Efter att ha täckt hålet så va det bara på med silvertejp & sedan lägga glasfiber direkt på! Krävdes lite mer arbete då det va rätt halt att glasfibra direkt på silvertejpen, men allt gick smärtfritt!
Det andra börjar också ta form!
Sedan fick jag höra utav Plastit.se att det inte skulle vara några problem att lacka med plasti dip direkt på instrumentbrädan, det är mer åt skumgummi/galon på min bräda. Provade en lite bit, sitter som sten & kommer av enkelt!! Helsjuk produkt, kommer bli skoj att lacka all inredning med detta!!
Golvet är färdigdämpat med STP Silver ifrån Bilradiohuset.se! Rengjorde golvmattorna innan de slängdes in. Kan kalla det för höststädning, bilen blev nog väldans glad iaf! Drog om alla kablarna. Börjat montera tillbaka stolarna..