Hur gick limning av "hatthyllan" i baksätet fick du fast det ordentligt?
Sätena blir väldigt fina, snyggt jobbat!
När jag ser dina gummimattor är jag helt övertygad att byta ut mina mattor och inköpa likadana, men det gäller att få hem rätta mattor då det figurerar så mycket olika gummidetaljer på Fiat 500 marknaden.
Skulle jag stöta på en bättre beg hastighetsmätare så hör jag givetvis av mig.
Lackeraren ringde mig han hade lackat huven men var inte nöjd med kulören tyckte den var för mörk så jag ger honom möjligheter att bryta fram en bättre kulör, detta är ett aber att försöka komplement lackera en del och försöka få fram matchande kulör från 1993 trots att man har receptet på färgen.
Skall ner till Italien till sommaren skall se då om man kommer över lite prylar då, skulle också vara kul om man kunde komma över lite retro kläder från slutet av 50-talet med Italienskt ursprung.
Hatt hyllan blev ok, lite vågigt nere i hörnen men helt ok för nu. Kanske limmar jag en vända till i hörnen senare i vår om vågerna blir större eller fler.
Ja sätena blev ok de med. Lite slappa på några ställen men förhoppningsvis sätter de sig med tiden. SÅg i en originalbroschyr att de inte var 100% spända som nya heller så jag får vara nöjd.
Gummimattorna är lite knepiga. Kolla golvplåten vilken modell den har och sedan är det bara att beställa hem. Mina är ju riktigt gamla och sköra, så jag ska också byta mina. Men de får vara kvar tills jag känner att rosten ska fixas.
Det där med att lacka enskilda delar verkar knepigt. Jag har bestämt mig för att min bil körs soliga dagar och jag låter skönhetsfelen vara så länge. Om jag ska lacka någonting blir det nog en hel kaross renovering och total omlackning av bilen.
I Italien finns mängder av reservdelar, vart ska du?
Kolla in:
www.ebay.it Om man inte kan Italienska kan man öppna ebay.se och se vad menyerna betyder =-)
www.subito.it Italienska blocket!! Gör lika där, öppna svenska blocket och se vad och vart du hittar det du söker.
På Ebay finns en heldel roliga saker om man är lite uppmärksam.
Har ju två koffertar som kommer passa fint till bilen. Dessutom har jag hittat en klassisk gammal ficklampa, ett paraply och en gammal kavaj som kommer bli kanon att ha med sig i bilen. Letar dock fortfarande efter små arteraljer och kuriosa till bilen bla bilhjälmar 2st likadana, gammal förstahjälpen, antenn top (ev rolig liten figur), solbrillor, något att skoj att hänga i backspegeln.