4047
Sök

Harman kardon bilhögtalare problem Fungerar glapp / vid tryck.

24 Inlägg
21 augusti 2012
Trådstartare
Hejsan!

Har haft detta problem med ett par gamla skräp högtalare med men nu även med ett par nya Harman kardon för en hel del paret så undrar om någon annan haft samma då det tydligen inte berodde på kvaliten som jag trodde först.

Högtalaren spelar klockrent till för ett tag sen då den börjar glappa med att ibland går bara diskanten i den så inprinsip "nuddar" man eller trycker på högtalaren försiktikt så börjar den spela klockrent igen till man släpper då dem börjar klonka /glappa igen. Plockade isär allt igår och kikade på kablaget och försökte hitta något knasigt och efter lite trixande utan igentligen hittat något fel funkade den klockrent igen.

Till idag då vill säga. då den spelade osammanhängande igen och bråkar fram och tillbaka. Såklart på förarsidan fram så man håller på att bli galen...

Någon som vet var problemet sitter? Haft det själva kanske?

Finns det lösning?

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
21 augusti 2012
Det kan nog vara glapp i själva högtalaren. Som jag tolkar det har du koaxialer?
Enda lösningen jag kan tänka mig är ett utbyte av element.
Vad det beror på kan vara att du spelat för hårt med för dålig signal eller helt enkelt slitage.

Notera att detta fel behöver inte synas, det finns även "kablar" eller snarare ledare ska man väl säga i högtalaren!

24 Inlägg
22 augusti 2012
Trådstartare
Var lödningen som hade släppt vid membranet eller vad man ska säga, löddes om och fungerade klockrent!

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
22 augusti 2012
rascaL skrev:
Var lödningen som hade släppt vid membranet eller vad man ska säga, löddes om och fungerade klockrent!

Låter bra, får hoppas det håller sig så! smile

Sök