Projektarbete inför åk3?

mrpalmer
27 augusti 2012 · 796 Inlägg

Hejsan!

Går sista året på en gymnasieskola i Uppsala med inriktning Sam/Media. Varför? Fråga mig inte... Är mer praktisk av mig så att säga...

Nu ska vi börja med projektarbete (100p) Och de står still i mitt huvud. Dokumentation och loggbokar är väldigt viktigt, de har jag inge problem med. Men jag vet inte vad jag ska göra. Valet är väldigt fritt så har planer att kanske bygga nått fordon? Har en gammal mopedmotor liggandes så man kanske skulle kunna göra något liknande en 3 hjuligt fordon? Bygga ifrån scratch...

Nån som har en idé? Känner mig lite stressad över detta så snabba svar uppskattas!

Med vänlig hälsning

Daniel Palmér

Hemma bra, garaget BÄST!
Funkiee Saab älskare!
27 augusti 2012 · 4 597 Inlägg

jag fick utrusta min bil med en massa el o annat projekt, lampor, högtalare o all sån skit då jag gick el, testa o fråga din handledare om de smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
FjonkeeN93 Volkswagen <3
27 augusti 2012 · 1 132 Inlägg

Gör en gokart big_smile

Allmänt körd i huvudet
Lexus IS250 "Executive" (2007)
Volkswagen Golf mk2 CL "JuNGe - evighetsprojekt" (1987)
H4ST That Shit Cray
27 augusti 2012 · 1 087 Inlägg

En som gick i 3an när jag gick i 2an, gjorde ett ljudbygge i sin bil.
Jag gjorde ju om en mc.
Tycker att du kan göra något med bilen smile

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
Marcus_89 Biltokig elektriker
27 augusti 2012 · 3 352 Inlägg

Jag gjorde även ljudbygge i min bil jag hade då. Gick el. Både roligt och bra tongue

mrpalmer
27 augusti 2012 · 796 Inlägg

Alla har bra idéer, de uppskattas! i vintras byggde jag ljud i min bil, och dum som jag var/är dokumenterade jag inte de. Jag fällde bland annat ner steg i reservhjulsbaljan, och gjorde allt ifrån scratch! Fan vad jag ångrar de, det hade varit helt jävla perfekt! Nu blir de eventuellt nå inom bilrekond... dryga är att man ska föra så mycket anteckningar å skit bara...

Hemma bra, garaget BÄST!
H4ST That Shit Cray
28 augusti 2012 · 1 087 Inlägg

mrpalmer skrev:
Alla har bra idéer, de uppskattas! i vintras byggde jag ljud i min bil, och dum som jag var/är dokumenterade jag inte de. Jag fällde bland annat ner steg i reservhjulsbaljan, och gjorde allt ifrån scratch! Fan vad jag ångrar de, det hade varit helt jävla perfekt! Nu blir de eventuellt nå inom bilrekond... dryga är att man ska föra så mycket anteckningar å skit bara...

Passa på att göra något riktigt fett annars smile bredda skärmar eller något wink

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
mrpalmer
28 augusti 2012 · 796 Inlägg

_Hast_ skrev:

mrpalmer skrev:
Alla har bra idéer, de uppskattas! i vintras byggde jag ljud i min bil, och dum som jag var/är dokumenterade jag inte de. Jag fällde bland annat ner steg i reservhjulsbaljan, och gjorde allt ifrån scratch! Fan vad jag ångrar de, det hade varit helt jävla perfekt! Nu blir de eventuellt nå inom bilrekond... dryga är att man ska föra så mycket anteckningar å skit bara...

Passa på att göra något riktigt fett annars smile bredda skärmar eller något wink

Känns lite overkill att bredda skärmar kanske lol Men nått inom bil skulle kännas väldigt kul

Hemma bra, garaget BÄST!
H4ST That Shit Cray
28 augusti 2012 · 1 087 Inlägg

De är bara till att börja wink

http://www.garaget.org/?car=124045

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
IX ____________________________________
29 augusti 2012 · 1 340 Inlägg

Så... projektarbetet måste inte vara kopplat till inriktningen på programmet? yikes

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
H4ST That Shit Cray
29 augusti 2012 · 1 087 Inlägg

RightFront skrev:
Så... projektarbetet måste inte vara kopplat till inriktningen på programmet? yikes

Nej de måste de inte smile

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST
IX ____________________________________
29 augusti 2012 · 1 340 Inlägg

_Hast_ skrev:

RightFront skrev:
Så... projektarbetet måste inte vara kopplat till inriktningen på programmet? yikes

Nej de måste de inte smile

Skönt, när jag läste SAM. så var vi tvungna tongue

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
SportPilot Ubåtsingenjör
2 september 2012 · 7 234 Inlägg

jag gjorde en snowracer modell stor smile byggde den med fjädring och skit och en drag ögla fram så man kan koppla den efter en bil

hoppas på att få ha jävligt kul med den i vinter big_smile vanliga plast pulkor osv går ju bara sönder

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
b-fuel
2 september 2012 · 246 Inlägg

min bror byggde en prototyp av en traktorpulling maskin och dokumenterande det hela

Batta
3 september 2012 · 1 353 Inlägg

Jag renoverade motorn och stoppade i en värre kam i min E30 som projektarbete i 3'an, jag gick ju visserligen fordon, men många andra kompisar som gick andra linjer fick göra något med bilen ändå, alltså behövde inte vara inriktat mot programet smile

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
steifan DR!FTT3KN!K3R
3 september 2012 · 10 427 Inlägg

RightFront skrev:

_Hast_ skrev:

RightFront skrev:
Så... projektarbetet måste inte vara kopplat till inriktningen på programmet? yikes

Nej de måste de inte smile

Skönt, när jag läste SAM. så var vi tvungna tongue

Var lika på Teknikprogrammet (Datorteknik) 2003-2004 där. Själv drev jag nån skolhemsida tongue
Någon annan byggde en bastu.. haha smile

Det här kan ju vara ett tips för ts:



Bygg/renovera något fränt i ett par veckor, filma & fota och redigera sen ihop en ball film under några veckor.
Både meck och media wink

SportPilot Ubåtsingenjör
3 september 2012 · 7 234 Inlägg

steifan skrev:

RightFront skrev:

_Hast_ skrev:

Nej de måste de inte smile

Skönt, när jag läste SAM. så var vi tvungna tongue

Var lika på Teknikprogrammet (Datorteknik) 2003-2004 där. Själv drev jag nån skolhemsida tongue
Någon annan byggde en bastu.. haha smile

Det här kan ju vara ett tips för ts:



Bygg/renovera något fränt i ett par veckor, filma & fota och redigera sen ihop en ball film under några veckor.
Både meck och media wink

de där va en riktigt ball film smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
mrpalmer
4 september 2012 · 796 Inlägg

Tack så jätte mycket för era idéer och tips! Behövs verkligen... Men nu har jag nog bestämt mig för att gå igenom ett helt rekond program på en bil där lacken inte är den bästa. Tänkte dokumentera med film samt foto, vad tror ni om detta?

Hemma bra, garaget BÄST!
mrpalmer
4 september 2012 · 796 Inlägg

MCB1189 skrev:
hoppas det är okej att jag lånar tråden lite, men jag undrar som projekt arbete, om man vill renovera en motor och trimma lite, betalar skolan packningar och trimm då eller får man betala sånt ur egen ficka? smile

Varenda krona får man pröjsa själv smile

Hemma bra, garaget BÄST!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang