Grimfrost skrev:
Roligt projekt, prem laggd

Tackar

Men kolla in tråden för Hondan istället, den är kanske lite mera relevant för dig som kör CTR

det här är ju trots allt bara lite fuskbygge och styling
bompyride skrev:
Gratulerar till det blanka pappret!

Tack! Alltid lika nervöst.
3 saker jag avskyr här i världen: Skattedeklaration, tandläkare och bilbesiktning
Startbatteri.. det var nog faktiskt dags för ett nytt

uttjänt bilbatteri
uttjänt bilbatteriJag är ganska säker på att det inte skall vara fuktigt och ärgat runt batteripolerna

Det är inte bra med alla plastkåpor under huven, man lyfter ju aldrig på dem och kollar hur det ser ut, så man märker ju inte när saker börjar se slitna och jävliga

Faan ta "nya" bilar.
.. och om ni har en st220, lita inte på vad
en av Sveriges största biltillbehörskedjor..
"Nej, det finns inget annat än 60amps batterier till din. Alla Mondeo har samma batteri, 60amp klarar du dig utan problem på".
Mnja. Njo. klart jag
klarar mig. Men har du v6'an och bor i ett land där det ofta är lite småkyligt om morgonen, kör minst ett 70'amps batteri, så länge de går ned i lådan (278mm x 175mm x by 175mm). Jag var faktiskt så fräck att jag helt pronto åkte till Ford och köpte ett nytt "original" Motorcraft-batteri 71ah. Det var 7kr dyrare än
en av Sveriges största biltillbehörskedjor så.. varför inte

Och efter att ha startat och kört hem, så ... fan vet om den inte gick lite jämnare på tomgång och så vidare ?
Det är fantamig inte omöjligt. Har batteriet varit slut, så kan det ju ge upphov till både de ena och andra konstiga felet. .. eller så är det bara önsketänkande.
Menmen.
Tråkig utgift, men Nu är de gjort.
För ännu 1 ett års problemfritt bilägande