zemet skrev:
allenalle skrev:
Beror på va du ska ha men en eaton kompressor ca 3000. sen kan man ju handla vortex från usa beg för ett par tusen och dom är ju lite enklare finns ju olika typer av kompresorer,såna som ser ut som en generator i princip och såna som man ser på tex charger i fast and the furious enklast är ju turbo men kompressor är inte så svårt som folk tror
Men är det värt att driva en kompressor med en liten 2,3L motor? Dom är ju ganska tunga att dra runt så jag tror att det kostar nästan mer än det smakar på en såpass liten motor.
Jag vet dock inte speciellt mycket om kompressorer så upplys mig gärna om jag har fel:)
Nej så tunga är dom inte,ska man tänka så så måste man ju ta bort alla remmar på motorn (generator,vatten,styrservo etc) Dock så blir man begränsad då en kompressor efter ett viss varv tal stryper sig sj men å andra sidan laddar kompressorn tex 0.8 bar så har du dom 0.8 baren så fort du gasar alltså är kompressor bättre teoretiskt sätt om man ska drifta tex,men turbo har ju blivit så vanligt då det är enklare och installera plus att marknaden är full av olika agg så priserna är ju därefter oxså dock skulle jag vilja bygga kompressor och gärna v8 om jag ska skulle bygga en busbil.
Kan aldrig få nog av Kranky
http://www.youtube.com/watch?v=CfFTOUfhOu8
Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull