Saab 9-5 2.0T -00 Små fix och uppfräschning!

Vänt om bollen nu, motorn verkar fungera klockrent som den skall och allt går någorlunda enligt planerna.
  • 49 Följare
  • 195 060 Visningar
  • Projektet avslutat 30 juli 2013
amoreex
4 september 2012 · 2 712 Inlägg

stojf skrev:
ja men om du lindar grenröret ordentligt så ska du inte behöva värmeplåten:)

Sant sant men undrar bara vad som blir snyggast ... polerad värmeplåt eller avgasbandage..

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
KBAragger
4 september 2012 · 961 Inlägg

amoreex skrev:

stojf skrev:
ja men om du lindar grenröret ordentligt så ska du inte behöva värmeplåten:)

Sant sant men undrar bara vad som blir snyggast ... polerad värmeplåt eller avgasbandage..

motivlackerad plåt smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
kannebanne
4 september 2012 · 2 046 Inlägg

Gasavbandage

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
Mack Forum- och sitemoderator
4 september 2012 · 26 155 Inlägg

KBAragger skrev:

amoreex skrev:

stojf skrev:
ja men om du lindar grenröret ordentligt så ska du inte behöva värmeplåten:)

Sant sant men undrar bara vad som blir snyggast ... polerad värmeplåt eller avgasbandage..

motivlackerad plåt smile

Förjävla bra färg då om den lyckas hålla sig kvar på en värmeplåt, haha.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
KBAragger
4 september 2012 · 961 Inlägg

Mack skrev:

KBAragger skrev:

amoreex skrev:

Sant sant men undrar bara vad som blir snyggast ... polerad värmeplåt eller avgasbandage..

motivlackerad plåt smile

Förjävla bra färg då om den lyckas hålla sig kvar på en värmeplåt, haha.

tänkte jag med smile hittar han en bra kan det bli fräckt smile typ måla på en saab örn på tongue

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
amoreex
4 september 2012 · 2 712 Inlägg

Jojo lycka till jag som är så konstnärlig av mig tycker det är jobbigt att rita en streckgubbe! wink

Men det kan jag hålla med om att de hade varit snyggt

Skulle vara om man tog avgasbandage för att bli av med så mycket värme som möjligt..

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
KBAragger
4 september 2012 · 961 Inlägg

amoreex skrev:
Jojo lycka till jag som är så konstnärlig av mig tycker det är jobbigt att rita en streckgubbe! wink

Men det kan jag hålla med om att de hade varit snyggt

Skulle vara om man tog avgasbandage för att bli av med så mycket värme som möjligt..

både bandage och sköld?

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
stojf
5 september 2012 · 589 Inlägg

det är ju en idé om du vill lacka plåten, men eftersom att turbon blir ganska bra no varm så tror jag att du ändå får lacka med en riktigt hög temperatur lack för att det ska hålla, och du får ändå räkna med att få lacka om den vid tillfälle eftersom att det inte lär hålla en längre tid big_smile men god idé smile

saab turbo!
Skoda octavia rs "RS" (2003)
amoreex
5 september 2012 · 2 712 Inlägg

stojf skrev:
det är ju en idé om du vill lacka plåten, men eftersom att turbon blir ganska bra no varm så tror jag att du ändå får lacka med en riktigt hög temperatur lack för att det ska hålla, och du får ändå räkna med att få lacka om den vid tillfälle eftersom att det inte lär hålla en längre tid big_smile men god idé smile

Jo det är ju det..

Tror det blir avgasbandage ändå. fast det var dyrare än jag trodde :o

Fast detta på Fel-Tema var rätt bra pris http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … age-79450/

Men jag har inte en aning om hur pass varmt grenröret blir?..

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
stojf
5 september 2012 · 589 Inlägg

biltemas fyller sin funktion, och grenröret behöver man inte mer än en rulle till:) det finns alltid bättre grejjer men det fungerar:) jag funderade på att göra det, men de blev inget av just nu, har annat att prioritera smile
ett tips om du ska linda så se till att du lindar åt rätt håll så att du får snygga skarvar smile och införskaffa fin ståltråd smile

saab turbo!
Skoda octavia rs "RS" (2003)
stojf
5 september 2012 · 589 Inlägg

min 2.0t ska på besiktning idag efter att den stått obesiktad sedan maj, så får se hur det gårsmile dom kommer säkert hitta nya saker att gnälla på...

saab turbo!
Skoda octavia rs "RS" (2003)
amoreex
5 september 2012 · 2 712 Inlägg

stojf skrev:
min 2.0t ska på besiktning idag efter att den stått obesiktad sedan maj, så får se hur det gårsmile dom kommer säkert hitta nya saker att gnälla på...

Lycka till på besiktningen då wink

Ska fundera på det med avgasbandaget smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
kannebanne
5 september 2012 · 2 046 Inlägg

Annars kan du ju motivlacka avgasbandaget! big_smile

Mattias_Vejdeland: Vet du överhuvudtaget vad dyslexi är????
Stoner_fuzz: Efter en kväll på garaget vet alla vad dyslexi är.
KBAragger
5 september 2012 · 961 Inlägg

eller så drar du på avgas bandage och en lackad plåt över bandaget tongue då behöver du nog inte tänka lika mycke på tempen smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
stojf
5 september 2012 · 589 Inlägg

helt fantastiskt, for å besiktade idag, blankt papper förutom bra att veta att bussning i bakvagnen helt slut på båda sidorna, men det visste jag redan smile så det blir att införskaffa Powerflex bussningar nu! det är något som alla med saab 9-5 borde göra:P

saab turbo!
Skoda octavia rs "RS" (2003)
amoreex
5 september 2012 · 2 712 Inlägg

stojf skrev:
helt fantastiskt, for å besiktade idag, blankt papper förutom bra att veta att bussning i bakvagnen helt slut på båda sidorna, men det visste jag redan smile så det blir att införskaffa Powerflex bussningar nu! det är något som alla med saab 9-5 borde göra:P

Härligt! smile

Jo men bryr mig inte om att byta så länge de inte är slitna! smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
stojf
5 september 2012 · 589 Inlägg

okej:) så är det för oss alla! men det är verkligen dag och natt skillnad! så den gången du ska byta ut nå bussningar byt ut alla ot powerflex:)

saab turbo!
Skoda octavia rs "RS" (2003)
amoreex
5 september 2012 · 2 712 Inlägg

stojf skrev:
okej:) så är det för oss alla! men det är verkligen dag och natt skillnad! så den gången du ska byta ut nå bussningar byt ut alla ot powerflex:)

Vad blir skillnaden?

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
pukan2
6 september 2012 · 3 182 Inlägg

amoreex skrev:

stojf skrev:
okej:) så är det för oss alla! men det är verkligen dag och natt skillnad! så den gången du ska byta ut nå bussningar byt ut alla ot powerflex:)

Vad blir skillnaden?

jag har byt till powerflex i framvagnen och det satt några i bakvagnen bilen blir mer styvare och bra mycket roligare och köra.

amoreex
6 september 2012 · 2 712 Inlägg

pukan2 skrev:

amoreex skrev:

stojf skrev:
okej:) så är det för oss alla! men det är verkligen dag och natt skillnad! så den gången du ska byta ut nå bussningar byt ut alla ot powerflex:)

Vad blir skillnaden?

jag har byt till powerflex i framvagnen och det satt några i bakvagnen bilen blir mer styvare och bra mycket roligare och köra.

Hmm det låter ju positivt smile

Hade tänkt kanske mot nästa sommar att köpa ny uppsättning av fjädrar samt dämpare för att även sänka den 3-4 cm smile

Kanske skall satsa på Powerflex bussningar när man ändå har bilen halvt nerplockad smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang