Custom jobb som Sänkning, Omlackningar,Ny inredning , Stereobygge med galaxy tab 2 7", Jakten på trevligare motorljud etc. Ska försöka att summera allt i första posten.
Man får ju hoppas det:D Mina cutouts har ju krånglat som fan, nu blir det att hålla dom stängde tills jag besiktat så jag slipper krypa under bilen igen.
Nu har jag inte skrivit här på länge. Mest beroende på att jag inte gjort så mycket den senaste tiden utan bara njutit av att köra. Fast nu har jag faktiskt tagit mig tid att göra steg2 i att sänka bilen. Monterade på custom gjorda fjäderlock som är ca 2cm lägre. Nog snackat, här är bilder:
Dom som ska på:
Dom som ska av:
Med gamla locken på:
Med dom nya monterade:
Hur bilen ser ut nu med ytterligare 2 cm lägre runt om:
Riktigt ball bil! BTW tack för sången vid macken i fredags!
Aha det var du som var där, Sorry om jag var full och dryg. Hade lite bråttom att komma tillbaka till midsommarfesten i och med att det var jag som höll i den:D (Det var altså inte jag som körde:D det hade jag en nykter chaufför till)
Då har man dragit igång vinterna projekt. Blir inte lika omfattande som förra. Mest blir det att bygga stereodelen då jag inte varit helt nöjd. Skaffade en ny huvudenhet för någon vecka sedan(Alpine) Skärmen från den ska fällas in i mittkonsollen precis bakom växelspaken och knapparna ska flyttas upp att sitta bredvid skärmen. Därför ska jag även bygga om ramen runt skärmen och utgår från en VW rcd510.
Hade även tänkt att skaffa mig ett par rediga headers. Antar att jag får besikta först innan dom åker på:D
Stämmer bra det. Fick en RCD510 enhet över när jag uppgraderade i passaten. Hade inte koden till den så jag beslöt att slakta den till förmån för vipern:D
Så en liten update. Det går lite långsamt men frammåt, Tyvärr så har jag inte mycket tid innan man ska på besiktning. Hoppas på att bli klar tills dess.
Form för att gjuta platsen för skärmen.
Fräst ut en ram till skärmen som ska sitta i mittkonsollen, ska svart lackas
Gjutit upp fästet för stereo skärmen. nu ska det spacklas och slipas, sen kläs.
Nya friskluftsventiler som ska på plats. Dom var jävligt coola och bra kvalite(från golf 2015)
Efter ha fått lite mer tid i garaget under helgen har följande hänt:
Konsollerna är färdig plastade och alla hål är måttade och kapade. Första lagret av klädsel åkte på(det mjuka lagret). Nu väntar dom på att få bli klädda med svart konstläder.
Ramarna börjar med bli klara. Här är dom grundmålade vita(har faktiskt också fått sig svart solidfärg på sig men har inte några bilder på det ännu):