Bilen stannar, VW Vento -97

Undrande
26 maj 2005 · 1 Inlägg

Hej

Jag har ett skumt och väldigt irriterande fel på min VW Vento 2.0 -97. Helt plötsligt när man är ute och kör kan motorn bara dö ut, man får då vänta runt en halv minut och sen starta igen utan problem.

Det spelar ingen roll om man kör på motorvägen eller krypkör på parkeringsplats, den stannar vid alla möjliga varvtal med andra ord. Bilen används 4-5 mil dagligen och det kan gå flera veckor utan att den felar, men en tur jag gjorde härom veckan fick droppen att rinna över. På två mils körning stannade den tre gånger. Man får helt enkelt frikoppla och lägga sig så man inte ligger allt för mycket i vägen för annan trafik. Det finns ingen regelbundhet i stannadet och det har varken blivit bättre eller sämre under det knappa år den har felat.

Bränslepumpen är det inte, i så fall skulle den ju inte gå att starta utan problem igen. Verkstaden visste inte vad det kunde vara, och det går heller inte att provocera fram felet. Har kollat säkringarna och de är hela, vad kan felet vara? Tändningen?.. Tacksam för svar, för det är inte kul att åka på helspänn i stan - ska den stanna vid nästa rödljus??
Mvh

ventohuan Fartdåre!
1 augusti 2005 · 592 Inlägg

Kan ha med reläet o göra en kompis hade detta problem på en 900 turbo för något år sedan o då va de en lödning i styrningen till bränslepumpen har ja för mig.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
Goffen Administratör
1 augusti 2005 · 2 974 Inlägg

Det är fördelaren som strular för dig. I fördelaren sitter en hallgivare som när den blir varm så lägger den av o då dör bilen så väntar du en minut eller två så startar bilen o går som vanligt igen. Om jag vore du skulle jag köpa en fördelare på skroten o montera dit. Tänk på att du måste till en vag verkstad för att ställa tändningen sen, dock om du är jäkligt nogran o monterar den exakt som den gammla så borde bilen starta o gå som vanligt så du kan köra den till verkstaden. Detta är ett ganska vanligt fel på déssa bilarna.........

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Redbull Moderator+
1 augusti 2005 · 1 081 Inlägg

Så fel forum, läs reglerna? Som finns i varje del av "våra bilar".

*flyttad*

Vem jag?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang