Garage i Sthlm?

_2Furious_ Drifting Streetrace
9 oktober 2012 · 225 Inlägg

vi får spana ihop oss o kika lite big_smile såklart är detta seriöst och ansvar med respekt för varandras grejor. Skönt med intresse iaf så ja ska småkika runt lite o höra me några kontakter så får vi se men kolla gärna ni me om ni hör nått eller ser nått! ju mer ögon o öron kan göra detta till en verklighet big_smile

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
_2Furious_ Drifting Streetrace
9 oktober 2012 · 225 Inlägg

Har hittat iaf än så länge en 230kvm i Täby . Kallhyra på 14.500kr/mån dock så är vi 10 pers så 1450 är inte så farligt! ja kikar vidare iaf big_smile

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
Decerto
9 oktober 2012 · 404 Inlägg

Ja 1450 är överkommligt även om Täby ligger lite off. Om jag fått välja helt fritt hade garage i Solna varit prima.

Dodge Viper GTS "track attack" (2014)
_2Furious_ Drifting Streetrace
9 oktober 2012 · 225 Inlägg

haha ja om alla hade fått välja sitt så blir de nog upp till var o en big_smile  man får räkna me liten restid iaf men man får ta tillvara på tiden man är där! finns alltid helger mm big_smile hittar vi en schysst lokal man man även trycka i nån dubbelsäng eller nått så man kan spendera helgen som man vill:D

Finns inga hinder bara möjligheter!

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
hamanatsi
10 oktober 2012 · 26 Inlägg

kan vara intresserad jag med beror ju på vart det ligger bor ju i söderort men inga problem att åka en bit.

gasar tills det rasar
Volvo v70 (2014)
Volvo 740glt "740 GL plus T" (1990)
TexaL
11 oktober 2012 · 308 Inlägg

Tja! Jag är så jävla på :-) räkna med mig och hör av er när det börjar bli dags!

Subaru Impreza "WRX STI" (2002)
_2Furious_ Drifting Streetrace
13 oktober 2012 · 225 Inlägg

TexaL skrev:
Tja! Jag är så jävla på :-) räkna med mig och hör av er när det börjar bli dags!

Rakt svar där big_smile de gillas big_smile inge velande för då kan/orkar jag inte lägga ner den energin som behövs för o fixa detta big_smile

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
_2Furious_ Drifting Streetrace
13 oktober 2012 · 225 Inlägg

Kom på ett förslag på hur t ex ja funderar på iaf big_smile ja tog ett exempel på blocket om en varmhall på 800kvm.
kostade: 600kr/kvm
Kostnad år: 480 000kr totalt per år
kostnad per månad:  480 000/12 = 40 000kr/mån
Får vi ihop t ex 15 pers blir det : 40 000kr / 15 = 2666kr per pers i månaden!
sen tillkommer iofs el så det får vi ev lösa via nån form av sponsring eller nått big_smile

Detta är ju för en större lokal! om vi är bara 10 så blir månadskostnaden då 4000 och det är i mina ögon lite väl mkt varje månad. Vi behöver inte ha så stort om vi e mindre big_smile men nu ser ni iaf hur ja funderar o klurar på allt big_smile Har ja räknat fel eller nått så säg till eller om ni har ett annat förslag big_smile


En sak till! ni som verkligen vill gå in på detta skicka ett PM till mig och skriv t ex hur villig ni är så ja kan räkna ut och börja planera/ leta rätt storlek på garage mm !
som sagt detta är seriöst och alla som är på ska va väl informerad att detta är inget "säsongsgarage" utan kan vara ett fast ställe man kan umgås me och skruva vad man vill!LAGLIGT! kontrakt kommer skrivas internt hos oss om uppsägningstid så vi andra kan hitta en ny "inneboende" mm! kommer räkna in förråd för sina saker och kika lite me duschmöjligheter oxå! hittar vi ett bra ställe och vi sköter oss kan de utvecklas med fester och en jävla massa skoj förrutom bara skruva big_smile man ska ha kul när man skruvar big_smile

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
tc3e
13 oktober 2012 · 165 Inlägg

Låter bra! men det med elen kanske man skulle vilja ha lite bättre kontroll över.. då jag verkligen inte hur mycket de skulle kunna bli extra varje månad heller ?

_2Furious_ Drifting Streetrace
13 oktober 2012 · 225 Inlägg

Allt beror på hur stor lokal vi kommer över och hur allt blir! Som sagt allt går nog att lösa beroende på hur många vi blir och om vi får yttre hjälp me det!

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
_2Furious_ Drifting Streetrace
13 oktober 2012 · 225 Inlägg

läste igenom tråden och är alla som visat intresse blir vi nu ca 10 st big_smile (dock verkar alla smågnälla om avstånd! :S ja skulle lätt köra 10 mil om ja hade en awesome lokal där man kan ha egen plats och kunna göra vilka aktiviteter man vill)  de kommer bli i utkanten av centrala sthlm iaf för kostnaden inte skall rusa upp för mkt som sagt.

ALLA som är seriöst intresserad hör av er i PM! har fått vid denna stund 2 st intresserad! 3 totalt me mig då big_smile kom igen nu big_smile ingen kommer knacka på dörren med ett garage att hyra ut big_smile

En ny tanke wink går allt bra så kanske vi kan utveckla o ha nått form av företagsamhet så kommer de bli mindre per månad;) inget e omöjligt! kan vara t ex nån som e grym på rekond eller solfilm eller enkla servicemek eller billjudsinstallation big_smile jag själv e ganska bra på billjud wink ni sitter säkert på grym kompetens me såwink

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
_2Furious_ Drifting Streetrace
13 oktober 2012 · 225 Inlägg

Inresserade 4st nu big_smile funderar om vi ska ta en gräns på max 15st så det inte blir för mkt kockar i samma soppa!

Tillit till varandra är ett måste! misskötsel sker internt me 3" avgassystem i valfri mynning wink

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
_2Furious_ Drifting Streetrace
14 oktober 2012 · 225 Inlägg

http://www.blocket.se/stockholm/Lager_o … 11&w=1
Där verkar ju vara en grym lösning men dock en liten bit bort för dom flesta säkert :S  räknade me 8 pers så blir månadshyran inkl el : 1943kr/mån

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
fluppidupp ...
14 oktober 2012 · 757 Inlägg

kan säga att jag bor i nacka och har nog 2-3 pers till som är intresserade smile

_2Furious_ Drifting Streetrace
14 oktober 2012 · 225 Inlägg

Va säger resten av gänget? är de för långt bort?

Vart bor vi alla egentligen så man vet vart man kan kika mest big_smile

Senast redigerat av _2Furious_ (14 oktober 2012)

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
fluppidupp ...
14 oktober 2012 · 757 Inlägg

alla är i nacka

_2Furious_ Drifting Streetrace
14 oktober 2012 · 225 Inlägg

menade dock resten som va intresserade förrutom ditt gäng tongue

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
tc3e
14 oktober 2012 · 165 Inlägg

För långt bort för mig!, jag bor i jakobsberg så nästan bara intresserad av i norrort!

antesacc
14 oktober 2012 · 84 Inlägg

Jag bor i Tyresö, så nacka vore underbart faktiskt. smile

_2Furious_ Drifting Streetrace
14 oktober 2012 · 225 Inlägg

Jag själv bor i sollentuna! så ja skiter i avståndet om ja hittar en grym lokal!

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang