3008
Sök

Volvo 744 1988 renoveras o ska bli som ny igen.

Renovering av en gammal 740, allt ska ses igenom. Första renoveringen jag gör på en bil

3 461 761 Visningar
Uppdaterades senast 21 juli 2024
171 Inlägg
3 augusti 2014
Går det bra att låna tråden lite? Tar bort det ifall TS vill.
Tänkte fråga er som kanske kan, är det normalt för en b230A (förgasare) att dra ca 1.7 liter milen? Kommer ca 35 mil på 60 liter. Det är dock en a-traktor vilket gör att jag bara kör på 1an och 2an, och ligger på lite högre varv. Runt 2-3000. Men känns hur som helst som att 1.7 liter milen vid sommartid är mycket. Drygt 2.5 liter milen på vintern.. riktigt jävla dyrt att köra haha tongue

Forummoderator
26 547 Inlägg
3 augusti 2014
oscargrundstrom skrev:
Tänkte fråga er som kanske kan, är det normalt för en b230A (förgasare) att dra ca 1.7 liter milen? Kommer ca 35 mil på 60 liter. Det är dock en a-traktor vilket gör att jag bara kör på 1an och 2an, och ligger på lite högre varv. Runt 2-3000. Men känns hur som helst som att 1.7 liter milen vid sommartid är mycket. Drygt 2.5 liter milen på vintern.. riktigt jävla dyrt att köra haha tongue

Tror du får leva med den förbrukningen, ja.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

171 Inlägg
3 augusti 2014
Mack skrev:
oscargrundstrom skrev:

Haha ja är kanske tyvärr så.. får väl skylla sig själv när man kör traktor smile

6 740 Inlägg
3 augusti 2014
Trådstartare
jävla skit, kolla oljan i motorn innan o såg att nivån låg på nästan halva stickan igen. kollar under där det hänger olja under motorn, oljan kommer från fördelaren nu igen sad ska ha isär en gammal skrot fördelare imon o kolla upp packboxen i den o försöka ordna en ny o byta den, sen är alla tätningar i fördelaren bytta.  bara hoppas på att det är vid fördelaren oljan läcker ut, vore tråkigt om det är motorn som gör åt olja. men det tror jag inte, stiften är torra o fina o någon rök kommer det inte från den heller tongue

växellådan var iaf helt tät nu! big_smile
mvh

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

467 Inlägg
5 augusti 2014
Henkix skrev:
jävla skit, kolla oljan i motorn innan o såg att nivån låg på nästan halva stickan igen. kollar under där det hänger olja under motorn, oljan kommer från fördelaren nu igen sad ska ha isär en gammal skrot fördelare imon o kolla upp packboxen i den o försöka ordna en ny o byta den, sen är alla tätningar i fördelaren bytta.  bara hoppas på att det är vid fördelaren oljan läcker ut, vore tråkigt om det är motorn som gör åt olja. men det tror jag inte, stiften är torra o fina o någon rök kommer det inte från den heller tongue

mvh

Ser riktigt bra ut smile

Vad kör du med för blandning i ultraljuds tvätten till kolvarna o det? smile

dom fördelare jag har haft som har läkt är typ emellan där pinnen som rotor sitter på går ihop med själva plattan som man sätter fast i toppen den kan var glapp där smile

467 Inlägg
5 augusti 2014
Man blir iallafall sjukt sugen på att börja med 940 som står på sida för skrapning av undereds massa o lite svetsning

326 Inlägg
5 augusti 2014
Daniel_89_Boy skrev:
dom fördelare jag har haft som har läkt är typ emellan där pinnen som rotor sitter på går ihop med själva plattan som man sätter fast i toppen den kan var glapp där smile

Glappar den axiellt är fiberbrickorna borta men läcker den är packboxen där inne garanterat slut. Är som sagt (och tyvärr) ett mindre helvete att så ur sprinten som håller fast axeln...

773 Inlägg
6 augusti 2014
oscargrundstrom skrev:
Mack skrev:
oscargrundstrom skrev:

Haha ja är kanske tyvärr så.. får väl skylla sig själv när man kör traktor smile

bara bygga ryckspärr på m47an så du får 5vxlat wink

Forummoderator
26 547 Inlägg
6 augusti 2014
tvedberg skrev:
oscargrundstrom skrev:
Mack skrev:

bara bygga ryckspärr på m47an så du får 5vxlat wink

Ge han inga idéer nu..

514 Inlägg
6 augusti 2014
Bättre du skippar a trallor och fusk med spärrar och skaffar bil istället

627 Inlägg
6 augusti 2014
A traktorer är bromsklossar, bil ska man ha :-D

72 Inlägg
6 augusti 2014
man får ju köra runt på ett farthinder nu när man bara är 15 wink

1 362 Inlägg
6 augusti 2014
volvochefen skrev:
Bättre du skippar a trallor och fusk med spärrar och skaffar bil istället

saken är ju den att man inte får ta körkort i sverige förren man är 18...

Forummoderator
26 547 Inlägg
6 augusti 2014
svensson99 skrev:
man får ju köra runt på ett farthinder nu när man bara är 15 wink

Skaffar du en vanlig hederlig moped så är du inget farthinder..

72 Inlägg
6 augusti 2014
men en vanlig "hederlig" moped är ju inte tillräckligt kul smile

Forummoderator
26 547 Inlägg
6 augusti 2014
svensson99 skrev:

Haha. Åjo!
Men nog om detta.

34 Inlägg
6 augusti 2014
svensson99 skrev:

Beror på hur mycke trim man har smile

72 Inlägg
6 augusti 2014
haha ja nog om det smile vi som inte kan vänta i 3 år bara haha

6 740 Inlägg
8 augusti 2014
Trådstartare
Daniel_89_Boy skrev:
Henkix skrev:

mvh

Ser riktigt bra ut smile

Vad kör du med för blandning i ultraljuds tvätten till kolvarna o det? smile

Daniel_89_Boy skrev:
Man blir iallafall sjukt sugen på att börja med 940 som står på sida för skrapning av undereds massa o lite svetsning

tackar!!
blandningen i tvätten är 20% pajax grovrent o resten vatten wink bara googla på det så lär du fina det smile
dock tror ja det är packboxen, oljan kommer ur fördelarlocket
hehe det är la bara börja? big_smile

mvh

Du är liv

6 740 Inlägg
8 augusti 2014
Trådstartare
hitta tööbo boxar till lh 2.2 på skroten idag big_smile dom vart jag ju tvungen att ha ifall jag får för mej o sätta i en töbo motor wink var riktigt sugen på det i våras men suget har försvunnit. vi får se vad framtiden bjur på tongue

nu har ja iaf ett par boxar liggande tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-9a2da1d8a708f82c76874ff68c8b461e.jpg

en fråga också.
ni mins säkert den där gröna skrotade 745 töbon ja la upp bilder på i tråden förra hösten? iaf så inspekterade jag dörrarna på den idag o hittade inte en ENDA liten fläk rost på dom. är tänkt att hellacka bilen nästa år o tänkte då att dom dörrarna blir ju perfekt. MEN det är dom nyare dörrsidorna på den som kom 88B. hur gör jag då? går det att flytta över alla plast-klipps alternativt köpa nya 88A klipps o montera på 88B dörrarna  så jag får på mina dörrsidor?

mvh

Du är liv

Sök