3907
Sök

Volvo 744 1988 renoveras o ska bli som ny igen.

Renovering av en gammal 740, allt ska ses igenom. Första renoveringen jag gör på en bil

3 461 594 Visningar
Uppdaterades senast 21 juli 2024
6 740 Inlägg
26 augusti 2014
Trådstartare
#4801
einar- skrev:
Henkix skrev:
einar- skrev:
Enda utgångarna som finns på mätarhuset för att ansluta externa tillbehör är hastighetssignal och varvsignal. Har för mig det satt en gul kabel på varvräknaren på 745 90an jag skrotade med ECC

hittade nu ett ecc kopplingsschema  som säger att den är till "speedometer". de var en nyfiken anläggning som vill ha koll på hur fort ja kör tongue

tror du man måste ha den inkopplad? för det är ju olika givare till km/h mätaren på min bil o bilen paketet kommer från. den funka ju fint när ja körde den på bänken i källaren utan den kabeln inkopplad wink

mvh

Antagligen så har det något med att den ska slå från AC om du ligger och pressar på autobahn i 200 blås eller nåt.
Lamporna brukar börja blinka på ECC panelen om någon viktig signal saknas. Går även att läsa ut felkoder från den wink

ja då så, lär ju inte behöva den kabeln då min bil går nog inte ens i 200 wink men jag tror jag ska koppla in den kabeln ändå. en 940 visar ju 50 i 120 km/h med 740 bakaxel så ecc kommer nog tro jag är en gammal gubbe som bara e ute o kryper tongue Aha därför det började blinka rött runt den ena knappen när jag provade koppla ur givaren i taklampan tongue
jasså? hur läser man felkoder från en sån? smile

mvh

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

6 740 Inlägg
26 augusti 2014
Trådstartare
#4802
lite bilder o bju på wink

börjar bli trångt i min meckar-hörna i källaren pga alla påbörjade projekt med ej slutförda.
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-db4b52bb6a53d3cc62672bde4570b226.jpg

så då får vi ju givetvis jobba på! Typ som på bakaxeln som legat där o skräpat sen innan semestern tongue
mäter hur långt ner packboxen ska sitta
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-97452ac9491540d77d0d23fb738eab4a.jpg

o så med hjälp av hammare skruvmejslar o glidhammare så vart dom väck! wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-26840adaca829b6a3882232f99e622fc.jpg

fans ju dock ett säte där som ska vara så hade egentligen inte behövt mäta tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-c0cea6569869ca54522c88ea3aac721f.jpg

bägge nya monterade big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-909d8b45abf518f94c959849a6466188.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-2bd972d41783a84ecde2cc7c24b0bcc8.jpg

rensade alla gängor från rost o gammal böös
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-cf2c29dad24bcf5485783389e779881e.jpg

lägger i pinjongen eller va de nu heter på sin plats
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-c9f5caf4640685b4ed15ed1dff743e74.jpg

o diffen lägger vi i också tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-f3003a3b6fb58a3c064dc6783c60e458.jpg

någon som vet hur mycket pinjongen ska dras? står ju massa olika i haynesboken om förspänningar stukhyllsor distanshyllsor mm, jag begriper mej inte på det iaf.
min ser iaf ut såhär tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-ac69b8787348a9b4b3ceda08b8f6cf86.jpg

sen dessa skruvar, hur hårt ska dem dras? när ja lossade de så skrev jag ner på papper hur många varv det tog innan skruven var väck, men det pappret är ju givetvis borta nu..
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-43489a7b7bfd303b670a16db54c17f68.jpg

mvh

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

326 Inlägg
26 augusti 2014
#4803
Henkix skrev:
ja då så, lär ju inte behöva den kabeln då min bil går nog inte ens i 200 wink men jag tror jag ska koppla in den kabeln ändå. en 940 visar ju 50 i 120 km/h med 740 bakaxel så ecc kommer nog tro jag är en gammal gubbe som bara e ute o kryper tongue Aha därför det började blinka rött runt den ena knappen när jag provade koppla ur givaren i taklampan tongue
jasså? hur läser man felkoder från en sån? smile

mvh

Klippt från ett annat forum. Har aldrig testat det själv

1. Vrid fläktvredet i auto.
2. Vrid Luftvredet i läge vent
3: Vrid Temperaturreglaget till max kyla.
4: Återcirkulationsknappen intryckt.
5. AC-knappen intryckt.
6. Starta bilen.
7. Vänta någon sekunder, tryck därefter ut AC-knappen.
8. Tryck in AC-knappen.
9. Har du gjort rätt så ger AC-knappen blinkningar i från sig.

Här kommer felkoder:
Fault Free System .................................... 111
Outside Temperature Sensor
Short Circuit To Ground ............................ 121
Open Circuit Or Short Circuit To 12 Volts .......... 122
In-Vehicle Temperature Sensor
Short Circuit To Ground ............................ 131
Open Circuit Or Short Circuit To 12 Volts .......... 132
Water (Coolant) Temperature Sensor
Short Circuit To Ground ............................ 141
Open Circuit Or Short Circuit To 12 Volts .......... 142
Alternator (D+ Signal Fault) ......................... 151
Solar Sensor ......................................... 161
Servomotor/Potentiometer
Open Circuit Or Short Circuit To Ground ............ 211
Short Circuit To 12 Volts .......................... 212
Servomotor
Incorrect 12-Volt Supply To Pins No. 17 & 18 ....... 213
Servomotor
Fails To Operate Within 10 Seconds ................. 214
ECC Control Panel
Faulty Temperature Control ......................... 231
Fan Motor Excessive Starting Current ................. 233
Power Unit - Incorrect 12-Volt Supply
Affected Output:
Coolant Valve .................................... 241
Bi-Level ......................................... 242
Vent ............................................. 243
Recirculated Air ................................. 244
Defrost .......................................... 245
Floor ............................................ 246
Fan (Maximum Speed Relay) ........................ 247
A/C Compressor ................................... 248
Radiator Fan Relay ............................... 249

Det är viktigt att innan kontrollen ta fram en stark glödlampa (eller låta bilen stå solen) och hålla ovanför solsensorn på höger sida på frontpanelen. Annars får du fel kod 161, vilket betyder att den är trasig.


809 Inlägg
26 augusti 2014
#4804
einar- skrev:
Henkix skrev:
ja då så, lär ju inte behöva den kabeln då min bil går nog inte ens i 200 wink men jag tror jag ska koppla in den kabeln ändå. en 940 visar ju 50 i 120 km/h med 740 bakaxel så ecc kommer nog tro jag är en gammal gubbe som bara e ute o kryper tongue Aha därför det började blinka rött runt den ena knappen när jag provade koppla ur givaren i taklampan tongue
jasså? hur läser man felkoder från en sån? smile

mvh

Klippt från ett annat forum. Har aldrig testat det själv

1. Vrid fläktvredet i auto.
2. Vrid Luftvredet i läge vent
3: Vrid Temperaturreglaget till max kyla.
4: Återcirkulationsknappen intryckt.
5. AC-knappen intryckt.
6. Starta bilen.
7. Vänta någon sekunder, tryck därefter ut AC-knappen.
8. Tryck in AC-knappen.
9. Har du gjort rätt så ger AC-knappen blinkningar i från sig.

Här kommer felkoder:
Fault Free System .................................... 111
Outside Temperature Sensor
Short Circuit To Ground ............................ 121
Open Circuit Or Short Circuit To 12 Volts .......... 122
In-Vehicle Temperature Sensor
Short Circuit To Ground ............................ 131
Open Circuit Or Short Circuit To 12 Volts .......... 132
Water (Coolant) Temperature Sensor
Short Circuit To Ground ............................ 141
Open Circuit Or Short Circuit To 12 Volts .......... 142
Alternator (D+ Signal Fault) ......................... 151
Solar Sensor ......................................... 161
Servomotor/Potentiometer
Open Circuit Or Short Circuit To Ground ............ 211
Short Circuit To 12 Volts .......................... 212
Servomotor
Incorrect 12-Volt Supply To Pins No. 17 & 18 ....... 213
Servomotor
Fails To Operate Within 10 Seconds ................. 214
ECC Control Panel
Faulty Temperature Control ......................... 231
Fan Motor Excessive Starting Current ................. 233
Power Unit - Incorrect 12-Volt Supply
Affected Output:
Coolant Valve .................................... 241
Bi-Level ......................................... 242
Vent ............................................. 243
Recirculated Air ................................. 244
Defrost .......................................... 245
Floor ............................................ 246
Fan (Maximum Speed Relay) ........................ 247
A/C Compressor ................................... 248
Radiator Fan Relay ............................... 249

Det är viktigt att innan kontrollen ta fram en stark glödlampa (eller låta bilen stå solen) och hålla ovanför solsensorn på höger sida på frontpanelen. Annars får du fel kod 161, vilket betyder att den är trasig.


kan ialf säga att det funkar. körde det på min 945 med ecc


218 Inlägg
26 augusti 2014
#4805
Du kommer ju lätt upp i 200 med en sådär fräsch 740, mycket är ju bättre än från fabrik. Sett gamla 240s ligga i 200, sen att det var på 4an i varvstopp är väll en annan sak haha. Sen om man vill ligga så snabbt är ju en annan sak wink

10 164 Inlägg
27 augusti 2014
#4806
Erikzxz skrev:
Du kommer ju lätt upp i 200 med en sådär fräsch 740, mycket är ju bättre än från fabrik. Sett gamla 240s ligga i 200, sen att det var på 4an i varvstopp är väll en annan sak haha. Sen om man vill ligga så snabbt är ju en annan sak wink

Min 240 går bara i 180km/h sadtongue

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

218 Inlägg
27 augusti 2014
#4807
Djo skrev:
Min 240 går bara i 180km/h sadtongue

Du får väll stoppa i en VX3 kam eller liknande så kanske det går lol

Påstängd
1 198 Inlägg
27 augusti 2014
#4808
Djo skrev:
Erikzxz skrev:
Du kommer ju lätt upp i 200 med en sådär fräsch 740, mycket är ju bättre än från fabrik. Sett gamla 240s ligga i 200, sen att det var på 4an i varvstopp är väll en annan sak haha. Sen om man vill ligga så snabbt är ju en annan sak wink

Min 240 går bara i 180km/h sadtongue

Min 245a gjorde 190 på 4an, och då var det inte varvstopp än. tongue
Som mest var jag uppe i 197 med den, sen var jag tvungen att släppa av, vet att 200 hade gått! big_smile
Ganska bra trots 35k+ mil! 940in med 15hk till gjorde bara 180, varvstopp på 4an och 5an orkade den inte mera på.. lol


627 Inlägg
27 augusti 2014
#4809
Om du använder den gamla muttern så dra pinjongen med 150nm du skulle ha markerat muttern och gängorna på axeln innan du lossade muttern för vid montering ska den sitta exakt där den var innan. Men dra 150nm det gjorde jag. Bokens åtdragningsmoment gäller om du ska sätta dit en ny mutter. När jag markerade min axel och mutter drog jag med 150nm och då hamnade den precis där den satt innan smile Jag var även inne på Volvo och frågade om distans och stukhylsor och åtdragningsmoment och dom kunde inte få fram någon information.
Senast redigerat av volvo-93 (27 augusti 2014)


85 Inlägg
27 augusti 2014
#4810
volvo-93 skrev:
Om du använder den gamla muttern så dra pinjongen med 150nm du skulle ha markerat muttern och gängorna på axeln innan du lossade muttern för vid montering ska den sitta exakt där den var innan. Men dra 150nm det gjorde jag. Bokens åtdragningsmoment gäller om du ska sätta dit en ny mutter. När jag markerade min axel och mutter drog jag med 150nm och då hamnade den precis där den satt innan smile Jag var även inne på Volvo och frågade om distans och stukhylsor och åtdragningsmoment och dom kunde inte få fram någon information.

Vill också lägga mig i! hehe smile Jag menar inte på något sätt att de du säger är fel, men jag har läst att man ska dra någon typ 250nm och en annan variant 200nm. Som han själv säger så är det olika med distanshylsor och annat. Men jag har dragit 4 olika pinjonger på min bil och 2 andra åt kompisar och dom har jag dragit 220nm på alla och det har funkat klockrent! smile Som sagt, menar inte att du gör fel men vill bara tillägga att 220nm har varit ett säkert kort för mig med gammal mutter smile


10 164 Inlägg
28 augusti 2014
#4811
siiimooon skrev:
Djo skrev:
Erikzxz skrev:
Du kommer ju lätt upp i 200 med en sådär fräsch 740, mycket är ju bättre än från fabrik. Sett gamla 240s ligga i 200, sen att det var på 4an i varvstopp är väll en annan sak haha. Sen om man vill ligga så snabbt är ju en annan sak wink

Min 240 går bara i 180km/h sadtongue

Min 245a gjorde 190 på 4an, och då var det inte varvstopp än. tongue
Som mest var jag uppe i 197 med den, sen var jag tvungen att släppa av, vet att 200 hade gått! big_smile
Ganska bra trots 35k+ mil! 940in med 15hk till gjorde bara 180, varvstopp på 4an och 5an orkade den inte mera på.. lol

5000 varv låg min på då men den vill inte mer 4an eller 5an spelar ingen roll fräsch 22 tusen milad 92ans 244a men nog om detta nu i denna tråd. wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D

6 740 Inlägg
29 augusti 2014
Trådstartare
#4812
einar- skrev:
Henkix skrev:
ja då så, lär ju inte behöva den kabeln då min bil går nog inte ens i 200 wink men jag tror jag ska koppla in den kabeln ändå. en 940 visar ju 50 i 120 km/h med 740 bakaxel så ecc kommer nog tro jag är en gammal gubbe som bara e ute o kryper tongue Aha därför det började blinka rött runt den ena knappen när jag provade koppla ur givaren i taklampan tongue
jasså? hur läser man felkoder från en sån? smile

mvh

Klippt från ett annat forum. Har aldrig testat det själv

1. Vrid fläktvredet i auto.
2. Vrid Luftvredet i läge vent
3: Vrid Temperaturreglaget till max kyla.
4: Återcirkulationsknappen intryckt.
5. AC-knappen intryckt.
6. Starta bilen.
7. Vänta någon sekunder, tryck därefter ut AC-knappen.
8. Tryck in AC-knappen.
9. Har du gjort rätt så ger AC-knappen blinkningar i från sig.

Här kommer felkoder:
Fault Free System .................................... 111
Outside Temperature Sensor
Short Circuit To Ground ............................ 121
Open Circuit Or Short Circuit To 12 Volts .......... 122
In-Vehicle Temperature Sensor
Short Circuit To Ground ............................ 131
Open Circuit Or Short Circuit To 12 Volts .......... 132
Water (Coolant) Temperature Sensor
Short Circuit To Ground ............................ 141
Open Circuit Or Short Circuit To 12 Volts .......... 142
Alternator (D+ Signal Fault) ......................... 151
Solar Sensor ......................................... 161
Servomotor/Potentiometer
Open Circuit Or Short Circuit To Ground ............ 211
Short Circuit To 12 Volts .......................... 212
Servomotor
Incorrect 12-Volt Supply To Pins No. 17 & 18 ....... 213
Servomotor
Fails To Operate Within 10 Seconds ................. 214
ECC Control Panel
Faulty Temperature Control ......................... 231
Fan Motor Excessive Starting Current ................. 233
Power Unit - Incorrect 12-Volt Supply
Affected Output:
Coolant Valve .................................... 241
Bi-Level ......................................... 242
Vent ............................................. 243
Recirculated Air ................................. 244
Defrost .......................................... 245
Floor ............................................ 246
Fan (Maximum Speed Relay) ........................ 247
A/C Compressor ................................... 248
Radiator Fan Relay ............................... 249

Det är viktigt att innan kontrollen ta fram en stark glödlampa (eller låta bilen stå solen) och hålla ovanför solsensorn på höger sida på frontpanelen. Annars får du fel kod 161, vilket betyder att den är trasig.


tackar så mycket för infon! big_smile

Erikzxz skrev:
Du kommer ju lätt upp i 200 med en sådär fräsch 740, mycket är ju bättre än från fabrik. Sett gamla 240s ligga i 200, sen att det var på 4an i varvstopp är väll en annan sak haha. Sen om man vill ligga så snabbt är ju en annan sak wink

180 har ja kört med den som max o det fans fortfarande gott om kraft för o fortsätta lite till wink men de vart dags o svänga av då tongue

volvo-93 skrev:
Om du använder den gamla muttern så dra pinjongen med 150nm du skulle ha markerat muttern och gängorna på axeln innan du lossade muttern för vid montering ska den sitta exakt där den var innan. Men dra 150nm det gjorde jag. Bokens åtdragningsmoment gäller om du ska sätta dit en ny mutter. När jag markerade min axel och mutter drog jag med 150nm och då hamnade den precis där den satt innan smile Jag var även inne på Volvo och frågade om distans och stukhylsor och åtdragningsmoment och dom kunde inte få fram någon information.

Hebbe95 skrev:
volvo-93 skrev:
Om du använder den gamla muttern så dra pinjongen med 150nm du skulle ha markerat muttern och gängorna på axeln innan du lossade muttern för vid montering ska den sitta exakt där den var innan. Men dra 150nm det gjorde jag. Bokens åtdragningsmoment gäller om du ska sätta dit en ny mutter. När jag markerade min axel och mutter drog jag med 150nm och då hamnade den precis där den satt innan smile Jag var även inne på Volvo och frågade om distans och stukhylsor och åtdragningsmoment och dom kunde inte få fram någon information.

Vill också lägga mig i! hehe smile Jag menar inte på något sätt att de du säger är fel, men jag har läst att man ska dra någon typ 250nm och en annan variant 200nm. Som han själv säger så är det olika med distanshylsor och annat. Men jag har dragit 4 olika pinjonger på min bil och 2 andra åt kompisar och dom har jag dragit 220nm på alla och det har funkat klockrent! smile Som sagt, menar inte att du gör fel men vill bara tillägga att 220nm har varit ett säkert kort för mig med gammal mutter smile

tackar så mycket båda 2 för infon! ska nog bli bra wink

mvh

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

6 740 Inlägg
29 augusti 2014
Trådstartare
#4813
liten update på vad som hänt här på senare dagar.

plockade ner ecc reglaget i molekyler o gjorde det rent i fint wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-1807c245f8bb3e3f7504b4c1dd81d534.jpg

hitta ett töbo mätarhus på skroten med den senare o snygga voltmätaren, givetvis tog ja med hela huset så slapp ja peta ur voltmätaren i regnet på skroten tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-508ec22084877cd3b2c5a48723591883.jpg

hämtade ett dammigt paket på volvo
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-a23ab7de23e190250e776352bcc4a67e.jpg

vad kan vi ha här då? tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-102e88d786e41797a3874196b16f46f2.jpg

nytt mätarhus big_smile glaset på mitt mätarhus tyckte nämligen inte om kommunens håliga värdelösa vägar
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-01bf38e4ab8281955250c2cd42a63488.jpg

varför har dom satt en ful gummiplupp här?
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-994fc9752b37535e3181dfef6a3ef68a.jpg

monterat o klart med nya voltmätaren också! big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-8c2fb7512953a72a2b359f09ad640272.jpg

fan va matta alla nya inredningsdelar är, tror allt ja ska ge dom lite halvblank cookpitshine wink
ska se om ja kan få lite liv i oljetrycksmätaren också tongue den står i botten hela tiden oavsett om givaren är i eller urkopplad.

mvh

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
30 augusti 2014
#4814
Riktigt snyggt med ny kåpa runt instrumenten. Ang ploppen så vet de tusan. Bra att du tog bort "turbo mätaren" Den gula färgen eller den 3färgade? som finns med sticker ju ut för mycket ur det annars stilrena mätarlandskapet.


627 Inlägg
30 augusti 2014
#4815
Hoppas du får igång oljetrycksmätaren det kan alltid vara trevligt och veta vad man har för tryck, själv så ligger jag på 4 bar vid varm motor och 5 bar vid kall smile


6 740 Inlägg
31 augusti 2014
Trådstartare
#4816
Extrazz skrev:
Riktigt snyggt med ny kåpa runt instrumenten. Ang ploppen så vet de tusan. Bra att du tog bort "turbo mätaren" Den gula färgen eller den 3färgade? som finns med sticker ju ut för mycket ur det annars stilrena mätarlandskapet.

ja det var la fint wink
tog bort turbo mätaren? den har jag inte tagit bort, den sitter kvar i samma hus jag tog voltmätaren ur tongue

volvo-93 skrev:
Hoppas du får igång oljetrycksmätaren det kan alltid vara trevligt och veta vad man har för tryck, själv så ligger jag på 4 bar vid varm motor och 5 bar vid kall smile

tänkte ta tag i den mätaren under kommande vinterrenovering wink hade la vart kul o se va den säger

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

6 740 Inlägg
31 augusti 2014
Trådstartare
#4817
lite bilder på vad som hänt i veckan tongue

började göra rent den nya inredningen till bagaget.
blandade en skopa vanish i en sprayflaska vatten o skaka runt o sprayade sen på o lät det verka lite innan jag gnuggade av den med en diskborste o avslutade med redig avsköljning med högtryckstvätten smile
blev som ny! big_smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-2e02b6b3559de030c3042672abbe4c70.jpg

grejat lite med bakaxel också

knackat i ny tätningsring
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-9739449d95e7659afa618cc047e5f8f7.jpg

tyckte nya lockets rostskydd såg lite klent ut
så mattade ner det lite lätt med puts duk, o ja det där guldiga vart riktigt tunt
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-f50f7c3e963f1e7359a6184ca5c72884.jpg

på med lite rediga saker cool
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-424a602516c63cff12770a90637f1592.jpg

o så vart det klart, nu rostar det nog inte på bra länge wink
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-87a7701080d7b4c15e7f527d521e33e8.jpg

pappa blästra denna saken va den nu heter o bytte även damskyddet, det gamla rostiga som syns bredvid tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-1cc832d5cbab49eab1f40be1bc43bf9b.jpg

lite gul grund o färg på denna också tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-9c1a307f3b765292175a06cb796a5c67.jpg

någon  som vet vart denna pitten är till? kollade på min axel under bilen o där hänger bara en lös slang som går till absolut ingenting
https://www1.garaget.org/gallery/images/183/182654/182654-82ca32c028119bb04d80066374b67aa6.jpg

mvh

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

122 Inlägg
31 augusti 2014
#4818
Medbringare heter den och slangen är en avluftning smile

Light travels faster than sound. That is why some people appear bright before you hear them speak

6 740 Inlägg
1 september 2014
Trådstartare
#4819
evozz skrev:
Medbringare heter den och slangen är en avluftning smile

okej! tackar big_smile så då ska det bara hänga en lös slang från den pitten? tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.

6 740 Inlägg
1 september 2014
Trådstartare
#4820
ja en liten text update bara.

smart som man är så la jag ecc enheten på bagageluckan igår för ja hade händerna fulla o behöva bära iväg lite bröte. sen glömde jag bort enheten. kom på det först när jag såg i backspegeln hur något bakom bilen gick i tusen bitar xD så en sväng förbi skroten blev det idag o hämta en ny enhet som jag nu provkört o så o den funkar fint. enda som inte funkade va lamporna i bakgrundsbelysningen så det ska jag köpa nya! smile

Provade även o läsa felkoder från enheten vilket jag lyckades med, najs! big_smile fick felkod 1.6.1 då sol-sensorn låg i mörker wink

mvh

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.


Sök