Hade jag vart du hade jag bytt ut den blåa inredningen till den svartgråa
Blått är flott
Men grått är..eh..gått..haha..
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
resultat. blev himla bra den övre biten plåt lutade dock lite för mycket in efter svetsning så den följde inte alls linjen med bakskärmen. så det fylldes med svets o sedan slipades svetsen försiktigt efter bakskärmens linje
bort med de gamla asfaltsmattorna. nya o större ska upp här senare
färdigskrapat. nu är hela bagaget skrapat på undersidan, en del ytrost här o var som ska tas om hand
liten tvätt med avfettning först bara
stötte på dubbelplåtsrost. rostigt mellan plåtarna som jag böjt upp på bilden båda sidor som ska svetsas
lite nya bussningar kommit på plats
mvh
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
nu tror jag iaf att det är färdigsvetsat i bagaget! nu hittar ja iaf ingen mera rost som kniven går igenom bara ytrosten kvar nu
senaste arbetet:
Ett höl borras upp. lite trångt men gick fint
sådär ja
o pluggen passa perfekt
Nästa sida på G!
här var det inte lika mycket. gott det
Nya plåten
här slipades det rent samt blästrades o sedan avsluta jag med lite primer
nya plåten målad med primer på undersidan
klart här också
dags för nästa dubbelpålåtsrost
och som vanligt kapade jag dän mycket mera än vad som egentligen behövdes då jag lagat här innan. en lagning som jag tyckte såg så jävla ful ut! xD så nu försöker vi få det lite bättre tycker jag allt
ny plåt punktas så länge.
glömde bort kameran för en stund men vips sa det så vart det nästan klart.
borra höl
gjort en ny infästning i 2mm plåt till det där staget
en skvätt primer
o så liten skvätt här också
punkta dit den först. sedan kröp ja under o kolla läget.
såg bra ut under så då va de bara bränna dit det glömde ta bild men svetsen slipades ned lite lätt också
blev ju himla bra
rensa undan kablaget
o här ligger det nu o inväntar en liten kabelrenovering. kabeln till kmh givaren är helt slut.
o så pressades dem sista bussningarna på plats nu i veckan (färgen som lossna vid monteringen av bussningarna ska fyllas i)
liten onödig bonus bild men men. Hitta en ihop-rostad vattenfylld ecc fläkt på skroten som jag fick för mej o renovera.plocka ner den i molekyler o fick igång den igen o den ser ny ut dock för den ett jävla oväsen tycker jag o vibrerar lite lätt. kanske räcker o spruta i mera olja
mvh
Du är liv
Sicket jäkla arbete du lägger ner, men det är riktigt roligt att se på samma gång.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
torkat rent det sista nu är en del ytrost här o var som ska fixas innan vi kör på med ny massa
bevis på vad jag menar med att sladden till kmh givaren är slut har fortfarande kvar kebelhärvan från 945an ja hämta ecc från. ska kolla om det kanske finns en sådan kontakt i den härvan jag kan nypa dän o löda på på min givarkabel annars vet ja ju att volvo 850 har sådan kontakt till kylfläktsrelät
fick även med mej en "övnings" ac kompressor från skroten i veckan som jag plockade isär bara för o lära mej innan jag ger mej på min som ja ska ha i bilään Bjuder på lite bilder, kanske finns nån som tycker det är intressant
magnetkopplingen påväg dän med hjälp av ett par m5 skruvar lästa nån stans att det ska finnas shims till den men ja hitta inga?
remhjul o magnetkoppling borta
röranslutningarna borta
här ska själva "el-grejen" (eller va det nu heter) som drar kopplingen dän. sitter med dem 3 stjärnskruvarna som synes
där vart den borta
sedan lossar jag på dessa
påväg isär
jaha såhär såg det ut i den låg en platta framför kolvarna som jag tagit bort. glömde dock ta kort på det innan jag tog dän den
o såhär såg det ut på baksidan
o detta verkar vara axeltätningen
allt för idag. har åkt på en rejäl förkylning nu men så fort det blitt bättre ska jag ta tag i ytrosten innan nya massan kommer på
mvh
Du är liv