Varför svets primer på utsidan du lade väl plåten kant i kant eller ? Ja det är kant i kant.
Annars ser det bra ut.
Kapa rosten och blästringsjobbet gjorde jag på en kväll. Sen hade jag annat o göra de 3 kommande dagarna så tyckte det kändes trökigt o lämna den blästrade ytan helt bar. Så därför kleta jag på lite primer sålänge så kändes det bättre
Extrazz skrev:
Det går att få bort solskydden med kabel intakt. Har demonterat och monterat flera själv så.
jasså hur då? Kabeln från solskyddet har ju jag lött in i bilens elsystem
mvh
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
nej båda kommer från en 740 1984. dom såg ut så då
Aha. Var som fasen. Båda såg ju onekligen trevliga ut..hm..
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Beslutsångest... så därför vill ja höra vad ni tycker.
Kör på klockan från -84 men behåll varvräknaren du har nu Eller varför inte ta ut klockan och montera en extra original varvräknare som visar växellådans utgående varvtal, det vore något
För Volvo i tiden Trafikförordning (1998:1276) kap. 3 71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Beslutsångest... så därför vill ja höra vad ni tycker.
Kör på klockan från -84 men behåll varvräknaren du har nu Eller varför inte ta ut klockan och montera en extra original varvräknare som visar växellådans utgående varvtal, det vore något
hehe ja det hade vart nått
Djo skrev:
Okej då förstår jag
Kändes konstigt använda svets primer på det viset annars
Update på helgens jobb. Fick gjort allt jag ville ha gjort denna helg
Gjorde mej en ny ruta
Fixade rosten runt hålen under bakrutan här fick det bli slipning och rostätare. hade inte velat fylla hela alltet innanför hålen med sand då jag inte kommer åt med dammsugaren där
lite dålig bild men men. Spruta iaf ett lager tunnflytande rostskyddsvätska där hålen ovanför bakrutan var. så nu ska det nog hålla sej här
monterade ihop denna till bakvagnen vad den nu heter himla fint blev det
satte dit skumplast tejp på tankbanden så tanken ligger mjukt på dom
Ac kompressor meck! Ny o ren avfettning i tvätten
o så tvättades allt till kompressorn i ultratvätten så blev det så rent o fint
Glasblästrat kompressorhus
o så lite lack på dem
lite mera blästrat
Blandar ihop lite färg
och så grundlackar vi det
Lackade o klara med biltemas svarta 2k färg var svårt som fan o komma åt över allt. Min mini färgspruta funkade inte så fick lacka detta med min stora spruta
Kompressorhuset tvättas ur mycket noga sedan börjar jag montera ihop det Inoljat lager
alla rörliga delar till kolvarna inoljade
hela paketet inoljat o monterat i främre delen. Även ny o ring monterad.
sedan monterades den bakre delen dit
oljat in på baksidan.
sugventilen monterad.
och sedan läggs ventilplattan på sin plats
o så dit med nya packningen
ny o ring på bakre kåpan.
Kåpan monteras. Glömde ta bild på det.
ny o ring för avtappningspluggen
nya o ringar till anslutningsrören
sådär ja! längre än såhär kommer jag inte nu. saknar o ringen för främre kåpan. Beställde en i fredags så med lite tur så har den kommit nu på fredag
tänkte smörja upp lagret så jag petade bort den bruna täckbrickan. hade svårt som fan o få dit det. var böjt o buckligt när jag fått ditt det. o nu går laget tyngre än innan Så blir att byta det.
var på skroten i fredags o hitta detta. Ecc reglage från en 740 Med snöfliga till ac knappen
kopplade lite ström till det och flyttade över mina diodrar samt bytte lamporna i det
såja. nu funkar alla lampor
och så monteras det in i bilen, Fan va stiligt det vart med snöflinga knapp Fungerar gjorde den också
Mvh
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Här kommer en update på allt som gjorts denna vecka!
Gjorde rent bagaget samt ruggade upp det lite lätt
och så kom ett lager färg på. Nu ska jag låta det torka riktigt jävla ordentligt innan jag lägger nya asfaltsamttor sedan blir det nått lager till
tog isär någonting vad det nu är förnågot o gjorde det rent o fint. vart skitigt som fan innan.
så
Fästet till den där saken vart helt slut så jag gjorde ett nytt.
Gjorde först en mall i kartong med hålbild o grejer
Borrade ut hålen till den där "saken" på en plåt
Passar fint
dit med mallen på plåten igen o så ritar jag ut de övre hålen. sedan kapar jag ut fästet.
gör en 90 graders böj på fästet sedan så slipar jag till formen
och nu är det nästan klart.
Monterar dit den där saken igen
Provmontering. Passar ju perfekt
och så plockade jag fram färgsprutan o lackade det svetsade även på ett par muttrar innan lacken
så ja klart
När jag plockade dän pedalkåpan iveckan så for denna ner på golvet. Någon som vet vart den ska sitta?
bytte lagret till ac kompressorn. Plockade lagret från den andra kompressorn.
o monterade dit
Monterade dit alla nya tätningar i främre kåpan på kompressorn
nya o ringen jag väntade på ankom i fredags. så då blev det att sätta ihop den ventilplatta, ny axeltätning och ny packning monterad
nya o-ringen monterad
och så monterades främre kåpan och elgrejen till magnetkopplingen. använde nya insexskruvar till den. vilket sket sej. dom var för höga så fick ej på remhjulet så fick sätta dit original skruvarna igen.
men nu är den ihopsat bara fästena som saknas nu.
Inhandlade även en renoveringssats till kylanläggningen.
Bakvagns-meck!
Fräschade upp alla gängor i bilen som bakvagnen ska sitta i
ny skumplasttejp till tanken sätts på plats
och vipps så vart tanken uppe
Nya pinnbultar
Momentstaget monterat om det nu heter så
skruvade på nya fästen för handbromswiren samt kabeln till kmh mätaren
stötdämpare och länkarmar på plats
Nya gummin
Axeln monterad
Sätter det mara nya saker Nu till fjädrarna
nytt övre säte monterat på fjädern och tyvärr ett gammalt nedre. dom har nämligen utgått
såja. nu är nästan allt monterat
satte in nya ljuddämpningsmattan i bilen
sedan åkte mattan på igen
Fyndat lite på skroten i veckan också Denna gång följde ljuddämpning till dörrarna med hem
Det var alla bilder för denna veckan. Nu i veckan ska jag göra bakvagnen klar. än så länge sitter allt bara åtdraget lite grann. vill få dit alla saker innan jag momentdrar allt
Men dock undrar jag hur hårt man ska dra muttern till pinjonglagret? Vet att jag frågat det innan här o fått massa svar men jag hittar inte det
Mvh
Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.