Tjaba!
Har varit jätte dålig på att uppdatera, ber om ursäkt för det
det rullar på i garaget iaf, för det mesta bara en massa små saker som måste göras, inte så jätte roligt att fota och beskriva direkt men kan väll göra en sammanfattning utav vad som har gjorts!
Börjar bakifrån;
Har byggt klart baklysena, nu även med normala 5w p-ljus lampor i mitten utav hela lyktan. som ni såg på förra bilderna jag la upp så byggde jag in diod plattor i baklysena som bromsljus, och dom funkar så sjukt bra! lite svåra att få dit bara, men med lim, apskit och en massa silikon (gjöt typ nya formar innuti lyktorna åt dom) så sitter dom perfekt!
har nu monterat dom och dragit all el (eller ja... när det gäller elen så ska jag inte ta all cred, är min polare som är grym på el som gör det mesta på den biten, allt blir snyggt, perfekt och proffsigt!) fram till själva elhärvan som går bak, klädde in kablarna i kapelstrumpa och dragit fast det emot karossen, blev riktigt fräscht! bromsljus kontakt fastsatt på bromspedalen, så nu återstår bara att dra ihop allt med bromsljuset i taket så är baklysena helt färdiga.
Sen återstår det att fixa ett nytt batteri, dra om ena tjocka plus kabeln till brytaren i kupén och koppla in allt med reläna så är det klart!
utöver det så återstår nog bara att fixa och koppla en spole till tändningen för att all el i hela bilen ska vara färdig, vilket känns jävligt skönt...
Motor och låda;
hämtade min motor på fredagen, då den suttit i en polares bil innan så var vi tvugna att plocka ur den (efter att, såklart, röklagt hela parkeringen med ett X antal burnouter hehe). från att vi körde in bilen tog det inte mer än 1 timme 30 min innan motor, låda, kylare och allt annat var demonterat, och det tog inte mer än ca 2 timmar senare innan allt satt i min bil haha, då är det ändå 25 minuter till mitt garagae, och vi åt pizza på vägen dit
allt passade helt perfekt med motorfästen, topparna och ventil locken, ingenting som tog i nogonstans elelr ens var i närheten utav att slå i något!
måste där emot bygga om växellåds balken då den tidigare körts med PG-låda, vilket är kortare än min 400 låda. inget stort hinder, kommer inte ta lång tid att fixa men orkade inte ta tag i det just då så spännde upp lådan emot karossen sa att hela paketet kunde vila i bilen utan lyft... otroligt skön känsla!
ska beställa nya ventilkåpor till motorn, polaren ska ha tillbaka dom som var på.. gjorde inte mig något, då slipper jag bygga om vevhusventen! kommer ha den kopplad med backventiler på collectorn istället, mycket mer efterktiv vevhusvent än det som är på sen innan.
ska beställa hem den andra soppa pumpen och regulatorn, sen återstår endast AN-anslutningar, soppa/lustgas slangar och div ventil inställningar för att kunna starta motorn.. hihi inte det minsta spännande (a) måste även köpa en kylare, men det är på gång
Preppning utav 400 lådan och kardan axel väntar jag med till sist när motorn är klar och allt är monterat och färdigt!
ja... så ser det ut nu iaf, inte så mycket kvar egenteligen nu när man tänker på det
hoppas ni inte tröttnat, kan tänka mig att ni ser fram emot en uppstart minst lika mycket som jag!
http://www.garaget.org/video/134298 (för dom som vill se när vi värmer lite däck innan vi tar ur motorn!)
![https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169905/169905-89d099208a98554f67253a8051112b6b.jpg]()
Nöjd grabb!