Twinkies volvo 945 projekt! 2014-04-29 fälgar+sänkning s:34

Syftet är att få en skysst kärra som inte ser ut som tråkig orginalbil!
  • 108 Följare
  • 475 587 Visningar
  • Uppdaterades senast 16 februari 2015
Garage313
5 november 2012 · 536 Inlägg

mmathson skrev:
Kan du fixa film när det är klart så man får höra ljudet? smile

Ser bra ut! Fortsätt så!

ska ut o filma imorrn big_smile vet du hur man laddar upp video på sidan eller måste man gå via tuben?
tackar tackar smile dock kommer de bli lite dött här en stund pga att jag fortfarande har kvar a-traktorn som tar garageplatsen... men ska börja skissa på baslåda nu i veckan smile

Volkswagen Bora Variant "1.9 TDI" (1999)
Volkswagen Passat Alltrack "2.0tdi 4motion" (2016)
mmathson Turboknuff finns det gott om plats för!
5 november 2012 · 484 Inlägg

rockabilly-rebell skrev:

mmathson skrev:
Kan du fixa film när det är klart så man får höra ljudet? smile

Ser bra ut! Fortsätt så!

ska ut o filma imorrn big_smile vet du hur man laddar upp video på sidan eller måste man gå via tuben?
tackar tackar smile dock kommer de bli lite dött här en stund pga att jag fortfarande har kvar a-traktorn som tar garageplatsen... men ska börja skissa på baslåda nu i veckan smile

Lägg upp på Tuben... du får bättre ljud och sen kan du länka i Forumet eller använda Tube länken för att lägga upp klippet här på garaget

Volvo 940 Turbo "Clean and Mean" (1996)
Garage313
5 november 2012 · 536 Inlägg

mmathson skrev:

rockabilly-rebell skrev:

mmathson skrev:
Kan du fixa film när det är klart så man får höra ljudet? smile

Ser bra ut! Fortsätt så!

ska ut o filma imorrn big_smile vet du hur man laddar upp video på sidan eller måste man gå via tuben?
tackar tackar smile dock kommer de bli lite dött här en stund pga att jag fortfarande har kvar a-traktorn som tar garageplatsen... men ska börja skissa på baslåda nu i veckan smile

Lägg upp på Tuben... du får bättre ljud och sen kan du länka i Forumet eller använda Tube länken för att lägga upp klippet här på garaget

får bli så smile kommer imorgon som sagt!

Volkswagen Passat Alltrack "2.0tdi 4motion" (2016)
Volkswagen Bora Variant "1.9 TDI" (1999)
Djo
6 november 2012 · 10 158 Inlägg

du kan ju inte sluta tvätta bilen under vintern då den behöver tvättas som mest ju så man slipper rost och trökigheter.

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
volvoglracing
6 november 2012 · 531 Inlägg

Djo skrev:
du kan ju inte sluta tvätta bilen under vintern då den behöver tvättas som mest ju så man slipper rost och trökigheter.

Håller med, vintertid e tvättningen viktigast bara man har möjlighet till det. Annars finns det ju biltvättar men sånt kostar tongue

Senast redigerat av volvoglracing (6 november 2012)

Garage313
7 november 2012 · 536 Inlägg

Djo skrev:
du kan ju inte sluta tvätta bilen under vintern då den behöver tvättas som mest ju så man slipper rost och trökigheter.

haha sant, men ska rostlagas te våren så det kan jag ta smile


angående videon som någon suktade efter så kan jag meddela att den är något försenad pga det jävla vädret som det här landet bjuder på... ska filma och lägga upp så fort jag får möjlighet smile

Volkswagen Passat Alltrack "2.0tdi 4motion" (2016)
Volkswagen Bora Variant "1.9 TDI" (1999)
aqulio
7 november 2012 · 1 146 Inlägg

skyll inte på vädret smile
tro du vi får skylla på din bil XD

Garage313
9 november 2012 · 536 Inlägg

aqulio skrev:
skyll inte på vädret smile
tro du vi får skylla på din bil XD

nu kommer videon du väntat på wink enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=QmXwrM1g … ature=plcp

Volkswagen Passat Alltrack "2.0tdi 4motion" (2016)
Volkswagen Bora Variant "1.9 TDI" (1999)
aqulio
9 november 2012 · 1 146 Inlägg

ah nu låter den bättre smile

Garage313
10 november 2012 · 536 Inlägg

aqulio skrev:
ah nu låter den bättre smile

joo då, mullrar på helt ok smile och ljudnivån i kupen blev bättre med slutburken än vanligt rör smile

Volkswagen Passat Alltrack "2.0tdi 4motion" (2016)
Volkswagen Bora Variant "1.9 TDI" (1999)
UffeBoi
12 november 2012 · 53 Inlägg

rockabilly-rebell skrev:

Djo skrev:
Lagomt med spackel är bra för magen wink haha jadu jävlar inte så mö att görs åt bara spackla upp eller slipa ner hella taket plåtrent och rikta ocvh jävlas.

menmen snyggt med reflextejp på 940in du addonet kapa av det så det slutar mot stänkskydet vetja hade jag gjort. smile

kommer INTE slipa ner allt wink fight spackel with spackel!!
jo jag gillar tejpen smile vissa 2/700 har ju de orginal så tänkte att de kan väll passa.
angående kjolarna så ska jag testa o kapa dom så dom har samma form som stänkskyddet, kanske fungerar kanske inte.. låter framtiden se

bjuder på en halvrolig bild idag, så ni har nått o skratta åt ikväll.... roll lite för mö kast på ett ställ och en halvlös baslåda där bak resulterade i detta
http://i48.tinypic.com/ng3n79.jpg

borde skruva fast den som jag har gjort på min winkwink och prem lagd ^^

Senast redigerat av BazRaggarn (12 november 2012)

Garage313
12 november 2012 · 536 Inlägg

BazRaggarn skrev:

rockabilly-rebell skrev:

Djo skrev:
Lagomt med spackel är bra för magen wink haha jadu jävlar inte så mö att görs åt bara spackla upp eller slipa ner hella taket plåtrent och rikta ocvh jävlas.

menmen snyggt med reflextejp på 940in du addonet kapa av det så det slutar mot stänkskydet vetja hade jag gjort. smile

kommer INTE slipa ner allt wink fight spackel with spackel!!
jo jag gillar tejpen smile vissa 2/700 har ju de orginal så tänkte att de kan väll passa.
angående kjolarna så ska jag testa o kapa dom så dom har samma form som stänkskyddet, kanske fungerar kanske inte.. låter framtiden se

bjuder på en halvrolig bild idag, så ni har nått o skratta åt ikväll.... roll lite för mö kast på ett ställ och en halvlös baslåda där bak resulterade i detta
http://i48.tinypic.com/ng3n79.jpg

borde skruva fast den som jag har gjort på min winkwink och prem lagd ^^

haha jaa, men nu sitter den med spännband iaf roll roligt o höra!!

Liten lägesuppdate, sorry för de vart dött här men har haft mö o göra både i skolan och på fritiden så bilen har hamnat lite i skymundan tyvärr hmm men nu e de saker på G igen big_smile det som kommer att fixas närmsta tiden är:
ska fixa dubbel DIN stereo i kärran, inte så jättevanligt vad jag sett så de blir sköjj, sen så blir de o klarlacka klart addon kjolarna och slänga på dom åtminstone bak, e lite kallt för att limma sidokjolarna nu tyvärr sad sen ska framläppen av och lackeras om, denna gången med klarlack så den inte ser ut som en flugsvamp efter en vecka...
samt att jag ska löda fast dioder till knappbelysningen te rövgrill, etc smile kommer bli en skojj syssla!!
hoppas ni kan ha tålamod utan bilder tills helgen!

Glömde nästan bort yikes bjuder faktiskt på lite bilder idag!
BILEN E BESSAD O KLAR big_smile denna gång blev de i kungälv, hade lite röta faktiskt, dom gjorde ju om datorsystemet 1-4 november och jag bokade precis efter nya tider släppts så det var bara o välja o vraka i kungälv! mycket trevligare folk där än a-röd... dom verka mest trötta på livet
blev fel i datorn första pappret så fick två tongue
http://s14.postimage.org/nvhtkh5pd/IMG_0539.jpg
image ru
http://s14.postimage.org/6kresge1t/IMG_0541.jpg
image sharing
bra värden förutom lambda värdet smile
nybessad pärla big_smile
http://s14.postimage.org/n3f5la1i9/IMG_0535.jpg
image

Volkswagen Passat Alltrack "2.0tdi 4motion" (2016)
Volkswagen Bora Variant "1.9 TDI" (1999)
Djo
12 november 2012 · 10 158 Inlägg

Är det rost på huven? menmen ser bra ut gören iallafal trevligt den ramlade igenom besiktningen med smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=272072
Projekt tråden om pv 444an med luftfjädring förgasar turbo och plåt breddning mm mm kolla in om ni vill :D
volvoglracing
12 november 2012 · 531 Inlägg

Djo skrev:
Är det rost på huven? menmen ser bra ut gören iallafal trevligt den ramlade igenom besiktningen med smile

Haha, hann bara tänka tanken om rost på huven när jag såg att nån redan hade upptäckt fläcken. Jag undra alltså samma sak, ROST på huven? roll

Garage313
12 november 2012 · 536 Inlägg

Djo skrev:
Är det rost på huven? menmen ser bra ut gören iallafal trevligt den ramlade igenom besiktningen med smile

jaa tyvärr sad bättringslacka för 2 år sen men nu har den kommit tbx... bättre rostskyddsprimer denna gången! samt klarlack.
joo det e alltid trevligt att den rullar ett år te

Volkswagen Passat Alltrack "2.0tdi 4motion" (2016)
Volkswagen Bora Variant "1.9 TDI" (1999)
volvoglracing
12 november 2012 · 531 Inlägg

aj aj, fram men rostskydd å orginalfärg nu big_smile

Garage313
12 november 2012 · 536 Inlägg

volvoglracing skrev:
aj aj, fram men rostskydd å orginalfärg nu big_smile

haha japp, dock blir de efter vintern tyvärr om jag inte hittar ett garage o va i sad för kallt för o spackla/lacka ute nu sad några lager hagmans rostskyddsprimer klarar skivan galant!

Volkswagen Passat Alltrack "2.0tdi 4motion" (2016)
Volkswagen Bora Variant "1.9 TDI" (1999)
volvoglracing
12 november 2012 · 531 Inlägg

rockabilly-rebell skrev:

volvoglracing skrev:
aj aj, fram men rostskydd å orginalfärg nu big_smile

haha japp, dock blir de efter vintern tyvärr om jag inte hittar ett garage o va i sad för kallt för o spackla/lacka ute nu sad några lager hagmans rostskyddsprimer klarar skivan galant!

Joo, har lite samma problem, inget varmställe att vara i.
Men lite rostskydd på bara så ska de väl nog klara sig i vinter tongue

Garage313
12 november 2012 · 536 Inlägg

volvoglracing skrev:

rockabilly-rebell skrev:

volvoglracing skrev:
aj aj, fram men rostskydd å orginalfärg nu big_smile

haha japp, dock blir de efter vintern tyvärr om jag inte hittar ett garage o va i sad för kallt för o spackla/lacka ute nu sad några lager hagmans rostskyddsprimer klarar skivan galant!

Joo, har lite samma problem, inget varmställe att vara i.
Men lite rostskydd på bara så ska de väl nog klara sig i vinter tongue

dock så pallar de inte fukten... dock bättre än inget alls smile

Volkswagen Passat Alltrack "2.0tdi 4motion" (2016)
Volkswagen Bora Variant "1.9 TDI" (1999)
volvoglracing
12 november 2012 · 531 Inlägg

dra på mer med jämna mellanrum bara smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang