2149
Sök

Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!

Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...

803 218 Visningar
Uppdaterades senast 16 november 2016
Creeper
176 Inlägg
12 maj 2013
Då får du året på dig att träna. Nästa år ska min 240 vara klar för snabba tider på banorna runt om i Sverige. See fram emot att få se och höra din på träffarna i år. Ska nog kunna ge mig motivation till att fortsätta med åbäket wink

Volvo 240 -92
Volvo 940 -96
Volvo V70 -03 skrotad ( -_-)
Volvo S60 -04

882 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
lundin-racing skrev:
okeey, ja det är väll bara att köra timeattack då ju! wink
ser fram emot att få kika in den! big_smile

Ja de får ja kolla upp, har inte kollat vad som gäller där med klasser å så, men nu första året så gäller det å få några mil i bilen, å lära känna den, å hitta brister å fel, sen en vinter med uppdateringar, å sen nästa år kanske det vore något å satsa på...  Ja du får leta upp mig å bilen å ta en pratstund...

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
Lilljegern skrev:
oj oj.. lite väl mycket för en student att punga ut wink kanske blir i framtiden big_smile

Ja det kan ju vara det, men som sagt, i framtiden kanske...

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
TheSame skrev:
Då får du året på dig att träna. Nästa år ska min 240 vara klar för snabba tider på banorna runt om i Sverige. See fram emot att få se och höra din på träffarna i år. Ska nog kunna ge mig motivation till att fortsätta med åbäket wink

Haha, låter bra... kör du först så åker jag bakom å jagar.. smile ser jag en lucka så tar jag den... wink vi får hoppas du gillar det du ser å hör sen då, så du får lite motivation....  haha

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
Har inga nya uppdateringar, mer än att all el ser ut å vara klart i morgon, så på torsdag så blir det eventuellt uppstart,absolut senast fredag, vi får se.. är nära nu... väntar på lite delar fortfarande, som jag hoppas kommer imorgon eller torsdag, å så väntar jag på dörrsidorna... olja, å glykol,växellådsolja, å lite sånt ska på plats innan bara, sen håller vi på å bygger en trigger givare till hastighetsmätaren till dashen...

Kommer bilder när allt är klart, å så en stor uppdatering om hur det gick efter mappningen på tisdag nästa vecka... får hoppas på fina siffror... sen är det en massa som ska göras innan fredagen då vi ska åka till Våler... vilka veckor det är nu... WOW!! Sen ska jag sova lite.... wink

Slide in... burn out!!!

197 Inlägg
15 maj 2013
du får ta å filma när du startar smile

882 Inlägg
15 maj 2013
Trådstartare
lasse_sjoblom skrev:
du får ta å filma när du startar smile

Har tänkt på detta.. får jag lite delar som jag väntar på imorgon. så blir det eventuellt start... big_smile återkommer med resultat...

Slide in... burn out!!!

121 Inlägg
17 maj 2013
qvistgaard skrev:
-Stromberg- skrev:
qvistgaard skrev:
Mina är ca 510 mm, enligt Rikard på Sellholm så skulle det vara lagom för gata/ race. Vi får se när det blir dags att ställa den på egen ben.
Funderar på knivar till framvagnen, men vad skall jag göra nästa vinter då?

Väntar på bilder...

Oj, 510mm... de va lågt,jag beställde 555mm, du kommer få ca 130-135mm tröskelhöjd... hade jag haft det så hade tråget legat ca 70 mm över marken, å de tyckte jag inte lät bra. går man över en curbs på fel sätt så stannar ju tråget där... smile jag valde att åka lite högre, ca 170-180 mm i tröskelhöjd...ca 100-110mm till tråget...

Knivar e ju fint... tycker det är gött å bygga allt med en gång, för annars så brukar det dra med sig en massa annat sen när man ska bygga om i efterhand... lika bra å göra ordentligt direkt... Utlovade uppdatering å bilder kommer snart... wink

billmanmotorsport skrev:
va säger sfro om buren..måste du klä in den med skum överallt:-)

Dom hoppas jag inte säger för mycket om den, bilen är redan reggad med bur, men eftersom det blir omreggning så blir det ju det även på den så klart...
Men Ja, man måste klä alla delar som du kan nå från förar å passagerarplatsen med burstoppning...

Ja nu blev det ännu mer spännade att montera mina "korta" ben. Tror/ hoppas  inte att min sump kommer så nära marken, min maskin "hänger" i rambenen, inbillar mig att den sitter lite högre. Den som lever får se.. jag har inte gjort någon vetenskaplig mätning.

Kan också bara intyga att de är bra på Sellholm, hade kontakt med Rikard.

Fått ner min bil marken nu och min oro över att det skulle bli för lite plats mellan framvagn och asfalt var obefogad.
Har 120 mm nu och ett gott stuk på bilen.. sedan så visade det sig att min sump ligger något lite ovanför balken, så tar det i så är det balken som tar smällen.

// Fredrick

882 Inlägg
18 maj 2013
Trådstartare
qvistgaard skrev:
Fått ner min bil marken nu och min oro över att det skulle bli för lite plats mellan framvagn och asfalt var obefogad.
Har 120 mm nu och ett gott stuk på bilen.. sedan så visade det sig att min sump ligger något lite ovanför balken, så tar det i så är det balken som tar smällen.

// Fredrick

Gött.. visst fan blir det brutalt... skönt med tråget.. tyvärr sticker mitt ner lite under balken.. jaja de blir fint...

fick lite problem igår när vi hällde på vatten... läckte ur en fläns ut från toppen..  men vi tror det är fixat nu... tyvärr fick jag aldrig någon start mapp igår.. så får vänta tills på måndag å starta.. sen mappning på tisdag.. känns tajt nu... gör allt jag förmår nu för att komma iväg till våler...

Mvh Strömberg.

Slide in... burn out!!!

882 Inlägg
19 maj 2013
Trådstartare
uppstartad!! smile hade ett litet el fel... men ska fixas idag.. kommer med film å bilder senare idag... om någon vill se?? wink

Slide in... burn out!!!

Prototyp tekniker
259 Inlägg
Man kan göra så, men det är inte rätt
369 Inlägg
19 maj 2013
me wanna see

huehue

Creeper
176 Inlägg
19 maj 2013
Sett fram emot den filmen sen du startade tråden big_smile Sjukt fint tempo du har haft!

Volvo 240 -92
Volvo 940 -96
Volvo S60 -04

882 Inlägg
20 maj 2013
Trådstartare
Håll till godo.. premiären gjord, körde bilen för egen maskin å gjorde hjulinställning igår.. känns fantastiskt, va satt, direktstyrt å alldeles underbar den känns redan... big_smile kommer bli brutalt....

http://www.garaget.org/video/136639     Mvh Strömberg

Slide in... burn out!!!

NIVÅ 5 I LIVSNJUTNING
2 390 Inlägg
230 Inlägg
20 maj 2013
fan vad gött!!! får gratulera big_smile

Creeper
176 Inlägg
20 maj 2013
Sjukt fett! Film när mappningen är klar också hoppas jag?

Volvo 240 -92
Volvo 940 -96
Volvo S60 -04

11 Inlägg
20 maj 2013
Riktigt gott, bra jobbat! Hoppas man får se den live snart.

329 Inlägg
20 maj 2013
Grattis till uppstart!! big_smile
Sitter bara o ler när jag ser filmen, så jäkla kul och se den röra på sig, och ska såklart bli ännu roligare o se den in action! smile

Önskar dig all lycka till på mappningen! smile

KörHårt

MVH

Sök