Strömbergs Volvo 242 T5 är nu reggad å besiktad, ny uppdatering 4/6-16 Ny låda på plats!!
Hoppas att året 2015 kommer bli året då allt funkar, har varit mycket motgångar, men nu känns de riktigt bra, bilen ska reggas i år och köras både på bana å gata...
Nu så mina vänner... Har lite ny info till er ang hur det gick...
Vi kan säga så här... Ja är JÄVLIGT glad idag!!!
Per har trollat ur 575 hk sen spinner det loss i rullarna. Han gissar att effekten ligger ganska nära 600 strecket... Så jag tänkte som så här. Dessa 2 har gissat närmast 600 strecket. så ni får var sin mössa...
Hoppas det är okay för alla..??
kenbrt skrev:
592hk.
Kroka skrev:
602HK.
Tyvärr har det hänt något med den sparade filen på max effekten.. så den finns inte i deras dator. men dom ska leta lite... Men kurvorna ser riktigt fina ut... Kommer göra en effektmätning med andra hjul senare för å se vad det ger då.. Ska åka å hämta den nu... hör av mig senare.. / Strömberg.
Att gissa gjorde man för skoj skull. Grattis till de som vann å framförallt ett stort jävla grattis te dig som ägare till monstret! En effektkurva vore skoj å se men det kommer väl som sagt!
I'm not a complete idiot, some parts are missing!
Birdy Birdy in the sky, Fell a Poo Poo in my eye, Me dont care Me dont cry, Me just happy cows dont Fly!
Att gissa gjorde man för skoj skull. Grattis till de som vann å framförallt ett stort jävla grattis te dig som ägare till monstret! En effektkurva vore skoj å se men det kommer väl som sagt!
MVH Sellgren
Tack så mycket.. Ja vi får hoppas dom får ordning på datorn å får ut en kurva till mig.. i värsta fall får de bli ett effektprov senare... Men från ca 3500-7500 rpm så är det ett diagonalt sträck ända upp med toppeffekt/varv. Helt sjukt, vart ute å provkört å det putter på fint...
Laddtryck? Banalt men alltid kul:-) att veta. Din snurra är ju storleken större än min!! Bra jobbat Strömberg!
Tack så mycket... 1,7 bar laddar vi. Lovar er att den går som fan... med responsen igång så ritar den växel på växel utan hämningar, helt löjligt rått!! Å utan respons igång så bara driver de nått löjligt... Satans fränt e första tanken...
helvete vilket gött ljud! kollade precis på videon och de första som händer är att hela jag ryser till av ljudet! mycket lyckat projekt och ett stort grattis till dig