Vad har ni hört läst?
Lagen är öppen för tolkningar.
"7 § En registreringsskylt skall placeras såväl framtill som baktill på en bil, framtill på en traktor, ett motorredskap och ett terrängmotorfordon samt baktill på en motorcykel, en moped klass I och ett släpfordon.
Om det medför en avsevärd olägenhet att ha skylten framtill på en traktor, ett motorredskap eller en terrängskoter eller baktill på ett släpfordon, som dras av en traktor eller ett motorredskap, får den placeras på någon annan lämplig plats.
8 § Registreringsskyltarna ska vara väl synliga och hållas i sådant skick att de lätt kan avläsas. Under färd får last eller annat inte placeras så att skyltarna inte går att avläsa...."
http://62.95.69.15/cgi-bin/thw?%24%7BHT … 1%3A650%24Väl synliga? Från vilken betraktningsvinkel? Från alla håll är ju en tolkning men som faller då tex en normalt placerad framskylt inte syns bakifrån, uppifrån eller från sidorna. Då är min vettiga tolkning att framskylten ska synas framifrån, då den sitter placerad framtill.
Då borde jag ju kunna placera skylten under mina extraljus, som då pga ljusens storlek möjligen gör skyltens synlighet begränsad från en vägtull?
Finns det någon annan (?!) lagtext som begränsar skyltens placering mer än den jag länkar till?