Har nu bestämt mig för att satsa rejält på drifting. Så har valt att bygga en bil efter proints alla konster och regler. Dom som känner mig vet mycket väl varför jag har valt att ta det här steget ;) tips och ideer är välkommna :)
Nu är bakaxeln nere för svetsning samt renovering. blir till att plocka isär hela axeln blästra och sen måla alla delar. sen blir det att ställa sig vid svarven och svarva nya bussniingar i aluminium. stumt ska det va Jag ska även försöka att bygga om bärarmarna på något sätt så att det går att justera camber och caster i bakvagnen tips mottages gärna.
blir även att byta golvet i bakluckan samtidigt och måla och fixa till lite under golvet.
Jag har även lite funderingar på hur jag skall göra med kylaren. spekulationer finns på att sätta den i bakluckan för att skydda den mot skador. men även för att få större vätske volym som ger bättre kylning. men då är jag fundersam på hur det blir med flödet. jag måste garanterat montera en extra vattenpump men ni som har gjort det har ni några flera tips angående att montera kylaren i bakluckan?
Mera uppdateringar kommer. ska ta bakaxeln till jobbet. där är det lite lättare att skruva oftare
Glömde även skriva att vi har lagt igen tanklocket nu blir det helt slätt
Har hört någonstans att det är 70 kilo på att byta dörrarna och bakluckan mot glasfiber Tack om jag bara bygger den som den ser ut i mitt huvud kommer bilen bli brutal
Här ligger bakaxeln på jobbet för renovering funderar lite på hur jag ska bygga om övre bärarmarna för att få dom justerbara. toe går redan att justera men jag vill kunna ställa camber och caster också
och ikväll blir det att börja riva axeln och eventuellt börja svarva bussningar i alu
EN elektrisk vattenpump brukar folk som kör med kylaren i skuffen ha! sen har jag sett flera som kör med luftintag i taket!
Kan nog va värt att få bak så mkt vikt som möjligt då dessa bilar är ganska framtunga!
Jag hade tänkt mig någon liten elpump på vägen bak vrf göra som alla andra tänkte mest att det kunde bli snyggt med luftintag i sidorutorna
Av just den anledningen att dom är framtunga så tänkte jag försöka sätta motorn lite längre bak. Vilket betyder att det blir en ny kardan tunnel och torped vägg
EN elektrisk vattenpump brukar folk som kör med kylaren i skuffen ha! sen har jag sett flera som kör med luftintag i taket!
Kan nog va värt att få bak så mkt vikt som möjligt då dessa bilar är ganska framtunga!
Jag hade tänkt mig någon liten elpump på vägen bak vrf göra som alla andra tänkte mest att det kunde bli snyggt med luftintag i sidorutorna
Av just den anledningen att dom är framtunga så tänkte jag försöka sätta motorn lite längre bak. Vilket betyder att det blir en ny kardan tunnel och torped vägg
men ska du köra proint så skulle jag rekommendera att du ser över reglerna! du får inte bygga om torped allt för mkt inte flytta ramar och måste använda org infästning för fram och bakvagn!
EN elektrisk vattenpump brukar folk som kör med kylaren i skuffen ha! sen har jag sett flera som kör med luftintag i taket!
Kan nog va värt att få bak så mkt vikt som möjligt då dessa bilar är ganska framtunga!
Jag hade tänkt mig någon liten elpump på vägen bak vrf göra som alla andra tänkte mest att det kunde bli snyggt med luftintag i sidorutorna
Av just den anledningen att dom är framtunga så tänkte jag försöka sätta motorn lite längre bak. Vilket betyder att det blir en ny kardan tunnel och torped vägg
men ska du köra proint så skulle jag rekommendera att du ser över reglerna! du får inte bygga om torped allt för mkt inte flytta ramar och måste använda org infästning för fram och bakvagn!
Jag har läst igenom reglerna och det är av dem anledningen jag har valt att behålla org bakaxeln. Samt så får man bygga om torpedväggen hur man vill så länge man inte försämrar brandsäkerheten. Och man får modda ramen fasT inte mellan stötdämpartornen.
hur kommer det sig att du bygger om bärarmarna? blir dom justerbara?
ser bättre ut och behöver träna lite på svetsning dom övre blir justerbara men inte dom nedre. men dom övre och "toe" staget måste jag köpa uniballs till för att kunna bygga om.
Du behöver inte ändra på castern eftersom det är vinkeln på fjäderbenet Vilket gör det onödigt att kunna ställa in caster i bakvagnen då du inte vinner ngt på det. Däremot camber och toe är ett måste....eller har jag fel? Har du kollat på dannnejs 745 driftbil? http://www.garaget.org/?car=166569 kanske kan ge lite inspiration