Syftet med projektet är att få en lagom snabb bil som ska brukas till vardags sommartid. Målet är att få den att rulla våren 2013 vilket inte borde vara någon omöjlighet. Men projektet har spårat ur nu och kommer bli betydligt... Visa mer
//Tobias Granqvist, Falun
Kör Passat R-line 2.0tdi DSG 4m -13 samt en Audi S2 avant -93 och så min Vw Golf 1 Turbo -75. Har även en skoter Skidoo Summit 850x -17 samt en NFS (CFMOTO) 500cc 4wd -08 fyrhjuling och lite mopeder :)
Såja! Långt mellan uppdateringarna som vanligt.. Men nu har jag fått ett ryck igen! Fick hem grejerna till bränslesystemet förra veckan och väntar på en liten beställning med de sista prylaran till motorn sen åker den i till helgen om allt vill sig väl
Får börja med en bild på den största inspirationskällan just nu! En åktur i Willes arga Audi fick mig att börja skruva igen
Slängde ut gamla orginal tanken och la en bit aluminiumdurk att fästa upp bränslesystemet i.
Blev en 50 liters fuelcell.
Monterat pumparna och tanken. Hoppas på att lyfta i motorn snart så jag kan mäta alla slangar med bara
Fick dit fuelrailen och spridarna med
Fick hem ett lass med tändspolar med. Det börjar närma sig nu!
Ser ut som det har spårat ut rätt ordentligt nu. Läste spec listan. En hel del grejer. Hur mycket räknar du med att pressa ut sedan? Hittar ingen info alls om den turbon du ska köra på
Ser ut som det har spårat ut rätt ordentligt nu. Läste spec listan. En hel del grejer. Hur mycket räknar du med att pressa ut sedan? Hittar ingen info alls om den turbon du ska köra på
ja det är ju lika bra att bygga på när man ändå är i farten Nä vi får väl se hur mycket mos den lämnar. Kommer nog räcka för att åka och handla glass iaf