Jetta Mk1 -83 Nya projektet Sida 12.

Retro ;)
  • 119 Följare
  • 83 672 Visningar
  • Uppdaterades senast 8 september 2014
Waldenstrom it's not a competition...
9 oktober 2012 · 116 Inlägg

GolfMK3 skrev:

lynn skrev:

GolfMK3 skrev:

Det tackar jag väldigt mycket för smile
Och hoppas att du gillar läsandet och updateringarna framöver.

Mvh

Man såg potentialen på bilen när vi var i garaget och ska bli kul att följa dig med jettan smile
Klart jag kommer gilla det big_smile

Det gjorde man verkligen smile
Somsagt, vinter är snart här så jag stressar inte så mycket nu.
Har kapat bort all rost. Nu ska det snart svetsas lite. Har mer planer nu wink

Mer kommer såfort jag har tillgång till garaget igen.

Mvh

Nej men precis och du har ju tur med rosten och allt (det tråkiga att fixa med) så det kommer gå smidigt smile
Jaha vad har du nu kommit på?

GolfMK3
9 oktober 2012 · 601 Inlägg

Håller det lite hemligt ^^
Lite saker har ni redan fått reda på. Så mer blir när jag kommit lite längre wink

Mvh

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
Stackarn
9 oktober 2012 · 1 200 Inlägg

Såg att du hittade min tråd, och nu läst igenom din smile Som sagt verkar du göra typ exakt de jag gjort med min tongue Kommer det Coils på denna också? Undrar du nått är det bara att fråga, hållit på en del med de gamla ettorna nu smile


Ang delar så är det jäkligt svårt att hitta grejor till jettorna! Spara, renovera och fixa allt du kan, för om de finns saker så är de oftast snordyrt! Inte som golfarna detta... Själv hade jag tur och fick tag på delar från en kompis brorsas jetta som blivit krockad bak. Eftermarknadsskärmarna ska tydligen hålla ganska dålig kvallité och passform hmm Grill och lyktsarg är fan omöjligt att få tag på nytt, är begagnat där som gäller också.



Mvh!

GolfMK3
9 oktober 2012 · 601 Inlägg

Stackarn skrev:
Såg att du hittade min tråd, och nu läst igenom din smile Som sagt verkar du göra typ exakt de jag gjort med min tongue Kommer det Coils på denna också? Undrar du nått är det bara att fråga, hållit på en del med de gamla ettorna nu smile


Ang delar så är det jäkligt svårt att hitta grejor till jettorna! Spara, renovera och fixa allt du kan, för om de finns saker så är de oftast snordyrt! Inte som golfarna detta... Själv hade jag tur och fick tag på delar från en kompis brorsas jetta som blivit krockad bak. Eftermarknadsskärmarna ska tydligen hålla ganska dålig kvallité och passform hmm Grill och lyktsarg är fan omöjligt att få tag på nytt, är begagnat där som gäller också.



Mvh!

Haha, exakt.
Japp, det ska på coilovers. Bara det att det prioriteras sist smile
Då blir det att fråga dig såfort det är någonting. Det ända jag skulle behöva är jetta framskärmar.
I hur dåligt skick var dina förra? Glömde kolla det. Och har du ens kvar dom?

Jo, det med att dom är dyra har jag verkligen märkt. Så försöker renovera så mycket jag bara kan. Jaså? Såpass. ( Ang. eftermarknad. ).
Hade jag fått tag på ett par relativt fina framskärmar hade jag självklart renoverat dom.
Men mina gamla var "cat"astrofic.

Mvh

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
Stackarn
9 oktober 2012 · 1 200 Inlägg

Bytte vänster fram, krockskadad runt blinkers. Kan få den mot fraktkostnad om du vill byta främre hörnet, annars var den rätt okej vad jag vet. Nån liten fläck med ytrost kanske... kan kika om den andra framskärmen är kvar ens, men tror den var borta!

GolfMK3
9 oktober 2012 · 601 Inlägg

Stackarn skrev:
Bytte vänster fram, krockskadad runt blinkers. Kan få den mot fraktkostnad om du vill byta främre hörnet, annars var den rätt okej vad jag vet. Nån liten fläck med ytrost kanske... kan kika om den andra framskärmen är kvar ens, men tror den var borta!

Det skulle nog ha räddat mig endel faktiskt. Kan du kolla upp frakten på den? Bussgods typ. smile

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
Stackarn
9 oktober 2012 · 1 200 Inlägg

GolfMK3 skrev:

Stackarn skrev:
Bytte vänster fram, krockskadad runt blinkers. Kan få den mot fraktkostnad om du vill byta främre hörnet, annars var den rätt okej vad jag vet. Nån liten fläck med ytrost kanske... kan kika om den andra framskärmen är kvar ens, men tror den var borta!

Det skulle nog ha räddat mig endel faktiskt. Kan du kolla upp frakten på den? Bussgods typ. smile

Kan kika på de imorgon eller på torsdag! smile

GolfMK3
9 oktober 2012 · 601 Inlägg

Stackarn skrev:

GolfMK3 skrev:

Stackarn skrev:
Bytte vänster fram, krockskadad runt blinkers. Kan få den mot fraktkostnad om du vill byta främre hörnet, annars var den rätt okej vad jag vet. Nån liten fläck med ytrost kanske... kan kika om den andra framskärmen är kvar ens, men tror den var borta!

Det skulle nog ha räddat mig endel faktiskt. Kan du kolla upp frakten på den? Bussgods typ. smile

Kan kika på de imorgon eller på torsdag! smile

Ja, du behöver inte stressa.
Bara du har kvar den/ ev dom. smile
När du känner och har tid för det kan du åka och kolla.

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
RaekmAcKaN
11 oktober 2012 · 399 Inlägg

Jettor är feta, skulle själv köpa en sån istället för min Golf, men en GTi är alltid en GTi wink

DropShop "Östersundsmaffian"
GolfMK3
11 oktober 2012 · 601 Inlägg

Hemliga planen är dieselturbo på ca 200hk till vintern nästa år wink

Blir bara denna motorn som jag renoverat som ska i för att kunna köra bilen nästa år då jag bara fått sitta i och bli knuffad in i garaget xD
Så har inte fått köra av mig lite på den innan.
Därför så stort sug efter att få köra bilen bara =0

Mvh

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
Pix
11 oktober 2012 · 40 Inlägg

Tja, ev har jag jettaskärmar. då jag ska slakta "jettafronten" och få dit golffronten.
Men vet mer efter helgen då jag hoppas att min ena bil blir såld och då beställer jag grejer och får framskärmar lampor och en "halv" grill över..
Kika in på mitt projekt, ligger lite i lä när det gäller produktiviteten men desto mindre i planerna..

Money is power sägs det ju.. big_smile

Sj har jag inte kvar org stolar/baksäte då jag kommit över något annat roligt.. big_smile

Dock så siktas det in på BugRun 2013!

Skynda Långsamt!
Larschon Beslutsångest.
11 oktober 2012 · 322 Inlägg

Jag har backlucka, stolar, baksäte, 3st hjullager (nya) och lite annat ligger till Mk1. Hojta till om de är nåt du är intresserad av smile

BigMack
11 oktober 2012 · 80 Inlägg

Aaaah nu får jag se den både här och på fb, kommer följas.

GolfMK3
13 oktober 2012 · 601 Inlägg

Pix skrev:
Tja, ev har jag jettaskärmar. då jag ska slakta "jettafronten" och få dit golffronten.
Men vet mer efter helgen då jag hoppas att min ena bil blir såld och då beställer jag grejer och får framskärmar lampor och en "halv" grill över..
Kika in på mitt projekt, ligger lite i lä när det gäller produktiviteten men desto mindre i planerna..

Money is power sägs det ju.. big_smile

Sj har jag inte kvar org stolar/baksäte då jag kommit över något annat roligt.. big_smile

Dock så siktas det in på BugRun 2013!

Haha, nice!
Jaså, det tror du att du har då? Vad ska du isåfall ha för båda framskärmarna, miljonbelopp? tongue
Hur är dom i skicket?

Mvh

Larschon skrev:
Jag har backlucka, stolar, baksäte, 3st hjullager (nya) och lite annat ligger till Mk1. Hojta till om de är nåt du är intresserad av smile

Det ända är framskärmarna jag verkligen är i behov av. Hjullager vet jag ej hur de ser ut eller är i skick.
Så kan inget annat än vänta tills bilen kan köras för att se.

Mvh

BigMack skrev:
Aaaah nu får jag se den både här och på fb, kommer följas.

Det är härligt du, tack! smile
Vad kör du för bil nu och har du något projekt?

Mvh

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
Stackarn
13 oktober 2012 · 1 200 Inlägg

Pix! Har du möjligtvis ett helt baklyse på höger sida till övers? tongue

GolfMK3
13 oktober 2012 · 601 Inlägg

Stackarn skrev:
Pix! Har du möjligtvis ett helt baklyse på höger sida till övers? tongue

Stackarn; Har du kollat vad det går på att skicka framskärmen. Hade du ev. andra sidan med?

Mvh

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
Stackarn
13 oktober 2012 · 1 200 Inlägg

GolfMK3 skrev:

Stackarn skrev:
Pix! Har du möjligtvis ett helt baklyse på höger sida till övers? tongue

Stackarn; Har du kollat vad det går på att skicka framskärmen. Hade du ev. andra sidan med?

Mvh

Inte hunnit med att kolla frakten än, kollar de i veckan! Andra framskärmen var bara skrot tyvärr sad

GolfMK3
13 oktober 2012 · 601 Inlägg

Stackarn skrev:

GolfMK3 skrev:

Stackarn skrev:
Pix! Har du möjligtvis ett helt baklyse på höger sida till övers? tongue

Stackarn; Har du kollat vad det går på att skicka framskärmen. Hade du ev. andra sidan med?

Mvh

Inte hunnit med att kolla frakten än, kollar de i veckan! Andra framskärmen var bara skrot tyvärr sad

Okey! Jaså? Var det mycket eller, skulle du kunna skaffa bild på den? Och ev. rosten på den.

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
Stackarn
13 oktober 2012 · 1 200 Inlägg

GolfMK3 skrev:

Stackarn skrev:

GolfMK3 skrev:

Stackarn; Har du kollat vad det går på att skicka framskärmen. Hade du ev. andra sidan med?

Mvh

Inte hunnit med att kolla frakten än, kollar de i veckan! Andra framskärmen var bara skrot tyvärr sad

Okey! Jaså? Var det mycket eller, skulle du kunna skaffa bild på den? Och ev. rosten på den.

Den var helt söndertrasad, blivit krockat där med såg jag. Blev påbackad av en lastbil som tryckte in den delen i en betongsugga.

GolfMK3
13 oktober 2012 · 601 Inlägg

Den var helt söndertrasad, blivit krockat där med såg jag. Blev påbackad av en lastbil som tryckte in den delen i en betongsugga.

Okey, tänkte att det kanske inte var så mycket eller liknande och att jag kanske kunnat laga den.

Mvh

How can a car be so fast and so gay at the same time?!
Projekttråden på Jettan;
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 2#p3429212
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang