Nu väntar jag bara på att de sista delarna ska dyka upp hos min shipping forwarder, sen skickar jag hem ett stort paket med godis :-)
Annars har det inte hänt så överjävligt mkt på bubblafronten.. har försökt att åka så mkt som möjligt. I helgen var det ju bugrun och det självklara valet var att åka bubbla dit :-)
Ditvägen gick klanderfritt, inga som helst problem. Första stoppet var i Borås för att lämna över en blinkersspak till Janne, han bangade att haka på :-P Sen skulle jag möta upp Robban som skulle komma med sin bubbla på släp från Tjörn... han försov sig dock så jag drog vidare mot Jönköping där jag skulle möta upp Håkansson.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141742/141742-8a21fb03dd94363345d1a0931118da32.jpg]()
Sen stod bubblan mest under bugrun då man fick en och annan öl innanför.. tja, nån väst hade jag inte på mig, men iaf Robban kom till slut med en saab, folk kollade snett och blängde på honom, så han fick åka ut och ställa den utanför, inte mer än rätt, hehe..
Kollade lite bankörning och dragracing, sonderade terängen på marknaden, men det var inte jättemycket som jag själv behövde, dock en och annan godbit fanns där. Var sugen på ett gammelt Ida länkage á la Gene Berg som Hasse försökte kränga.. men jag bangade då jag vill testa mitt "DDS" (vet inte om det är det eftersom det är till synes omärkt). Kan hända att jag återkommer om du inte sålt det Landelius (?).
På lördagen inhyste jag Jonas Fransson och Hans dotter Emma i "förrådstältet", jag har ett 7-manna och ena delen brukar bara fyllas med diverse packning och förnödenheter. Han kom dit i sin fars bubbla, då hans brunnit som vi vet.
Det var kul att se att det var en del bubblor som gick riktigt bra på strippen, bl.a Mange Lundgren, Johnny Steiro och Peter S.
På söndagen var det då dags för hemfärd, det gick också bra.. ett tag iaf.. strax före Jönköping började motorn hosta, smälla och till slut dö helt.. rullade in på en polisficka för att kolla.. hittade inget uppenbart fel, tändning funkade då den smällde till när det kom soppa.. således något med bränsletillförseln.. Filtret såg inte ut att fyllas ordentligt.. så jag misstänker att felet sitter i ledningarna eller pumpen.. Bogserades av Robban in till Max Jkpg, där kom bärgaren (efter att man käkat ett grand deluxe-mål givetvis) som körde bubblan till assistancekårens uppställningplats..
Idag var jag och hämtade upp bubblan med Erkki's trailer (Finnfisher), lastade och åkte hem. Väl hemma och avlastad kunde jag inte låta bli att vrida på nyckeln, visst fan startade den direkt (!?) nåväl.. ska testköra på hemmaplan lite innan man beslutar om det behövs grundlig rengöring av bränslesystemet.
Fick ett set fina svarta dörrsidor av en polare som heter Pekka, som var den som introducerade mig för galningen i Kungälv och till viss del gjorde att jag till slut köpte en bubbla.
Så nu är det bara att jaga fatt svart klädsel till stolar och baksäte så börjar inredningen bli helt ok.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/142/141742/141742-40b1825cf2a1febd9bc3bcfae0f6b27b.jpg]()