2728
Sök

Info sökes om Volvo V6:an

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
1 juli 2009
THEBADGUY skrev:
m3l1n skrev:
att volvo gjort en v6 har jag aldrig hört hmm bara s80 v8

V8:an är förövrigt tillverkad av Yamaha om jag inte minns helt fel... roll

Stämmer bra, volvo kör med utbordarmotorer i sina bilar lol (ska vi döpa volvos v8 bilar till Archimedes nu? ^^)

och så ser dom ut med kåpor, rigg och växelhus wink (förjäkla trevliga maskiner att serva)
http://farm3.static.flickr.com/2120/2065685473_194c7ff7bb.jpg
Senast redigerat av TenZer (1 juli 2009)

Rock'n Roll

Volvo850-92
1 682 Inlägg
1 juli 2009
Det få väll bli en 850 p.g.a dom är nyare, drar mindre, mera komfort, billigare, Delar är billigare, säkert skatt också.

Plus så är det mycket säkrare att köra på vintern med framhjulsdrift.

Nu skulle jag ha fått höra några ord från Steifan om 760.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
1 juli 2009
Volvo740-88 skrev:
Det få väll bli en 850 p.g.a dom är nyare, drar mindre, mera komfort, billigare, Delar är billigare, säkert skatt också.

Om du nu överväger fwd bör du även överväga det andra Svenska märket... Mkt mer bil för pengarna, grymmt trevliga vad gäller motor och allmän komfort, krocksäkerhet osv osv. När man väl behöver pollarna så finns dom där (förutsatt att man väljer en turbo) men drar inte mkt mer för det och grymmt trevliga att köra både fullgas, lungt och till crusing

Rock'n Roll

Volvo850-92
1 682 Inlägg
1 juli 2009
TenZer skrev:
Volvo740-88 skrev:

Om du nu överväger fwd bör du även överväga det andra Svenska märket... Mkt mer bil för pengarna, grymmt trevliga vad gäller motor och allmän komfort, krocksäkerhet osv osv. När man väl behöver pollarna så finns dom där (förutsatt att man väljer en turbo) men drar inte mkt mer för det och grymmt trevliga att köra både fullgas, lungt och till crusing

Joo, SAAB är bra, men...?
Jag vet inte hur dom är. Är 9000 bättre än 850

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
1 juli 2009
Volvo740-88 skrev:
TenZer skrev:
Volvo740-88 skrev:

Joo, SAAB är bra, men...?
Jag vet inte hur dom är. Är 9000 bättre än 850

JA, enligt mitt tycke i vart fall. Du får väll testa båda och se vilken du gillar bäst. Men som sagt, mkt mer bil för pengarna, dvs du kan få en nästan fullutrustad 9000 i skapligt skick för samma peng som du får en basutrustad 850 i liknande skick. Har kompisar (volvofolk, speciellt en, den messt volvoinbitna av alla) som aldrig skulle satt sin fot i en Saab tidigare som för någon månad sen undrade hur mycket han skulle kunna få köpa min 9000 för tongue

Han är helt såld på kraften i motorn och komforten i min bil

Rock'n Roll

Volvo850-92
1 682 Inlägg
2 juli 2009
Om jag skulle ha haft en SAAB så skulle jag ha haft en ny snygg saab med turbo smile

Men jag tror att jag väljer Volvo 760 med V6:an.
Det är synd att det är automat, men det gör inte så mycket.

Frågan är hur mycket dom drar i soppa.
760 är riktigt billig just nu.
Folk kan inte begära hur mycket som helst för en gammal volvo lol wink

Kolla ljudet från v6:an. Låter som V8:a cool

http://www.youtube.com/watch?v=FZ31eRXG … re=related
Senast redigerat av Volvo740-88 (2 juli 2009)

140 Inlägg
2 juli 2009
Köp en 960, 760ins v6 är bara skit å inte går den nå billigt heller, jag hade en sån förut men stoppa i en vanlig 4a i den å den gick typ lika men snålare...

187 Inlägg
2 juli 2009
TenZer skrev:
THEBADGUY skrev:
m3l1n skrev:

Stämmer bra, volvo kör med utbordarmotorer i sina bilar lol (ska vi döpa volvos v8 bilar till Archimedes nu? ^^)

och så ser dom ut med kåpor, rigg och växelhus wink (förjäkla trevliga maskiner att serva)
http://farm3.static.flickr.com/2120/206 … 7ff7bb.jpg

Snarare är det så att Yamaha utvecklat utombordsmotorer baserade på den V8 man sedan tidigare tillverkar enligt Volvos krav och specifikationer.

/Vän av ordning smile

Ubåtsingenjör
7 357 Inlägg
2 juli 2009
viktore skrev:
TenZer skrev:
THEBADGUY skrev:

Snarare är det så att Yamaha utvecklat utombordsmotorer baserade på den V8 man sedan tidigare tillverkar enligt Volvos krav och specifikationer.

/Vän av ordning smile

vad jag vet så utvecklade yamaha den till sina jet båtar innan volvo blev involverade... kan iofs ha fel

Meister
6 763 Inlägg
2 juli 2009
Volvo740-88 skrev:
Om jag skulle ha haft en SAAB så skulle jag ha haft en ny snygg saab med turbo smile

Men jag tror att jag väljer Volvo 760 med V6:an.
Det är synd att det är automat, men det gör inte så mycket.

Frågan är hur mycket dom drar i soppa.
760 är riktigt billig just nu.
Folk kan inte begära hur mycket som helst för en gammal volvo lol wink

Kolla ljudet från v6:an. Låter som V8:a cool

http://www.youtube.com/watch?v=FZ31eRXG … re=related

Skulle inte du köpa en Cadillac eller Lincoln? Steget mellan 760 och dom är ju inte direkt litet..

2 953 Inlägg
2 juli 2009
THEBADGUY skrev:
m3l1n skrev:

sen finns det ju gammla volvo penta v8an som sitter i gammla lastbilar osv å den e ju volvo iaf

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

Olika
907 Inlägg
2 juli 2009
Vill du ha stor motor och mycket lyx ska du köpa min bil!
http://www.blocket.se/skaraborg/Audi_V8 … 13&w=1

Går att köra under litern och är garanterat "roligare" än en 760, även på vintern!

Mvh
Fredrik

Volvo850-92
1 682 Inlägg
3 juli 2009
Kam man ha en manuell låda på B280F?

Jag har hört att dom drar inte så mycket som folk säger. Det beror på hur man kör.

Men hur är dom när dom har gått långt d.v.s 30k mil +
Slö? Eller håller dom bra om man servar dom och kör lungt med dom?

Nackdelar?
Senast redigerat av Volvo740-88 (3 juli 2009)

4 005 Inlägg
3 juli 2009
Ditt resonemang går inte riktigt ihop. Om du lyssnar på folk som säger att den drar mycket bränsle, vart har du då hört att den inte drar så mycket bränsle? smile *förvirrad*

Självklart så drar den motorn mycket bränsle, komma under 0,8 blir nog svårt.
Självklart så ökar risken att "motorn" går sönder ju längre den används och ju hårdare den utsätts för.
Självklart så håller motorer och övriga delar bättre ju mer man tar hand om dem och servrar kontinuerligt.

smile

Reservdansk
6 271 Inlägg
3 juli 2009
Volvo740-88 skrev:
Kam man ha en manuell låda på B280F?

Allting går, det är bara en kostnadsfråga.

Volvo740-88 skrev:
Jag har hört att dom drar inte så mycket som folk säger. Det beror på hur man kör.

Det tycker jag låter väldigt logiskt... roll

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Volvo850-92
1 682 Inlägg
3 juli 2009
Frågade dom på garaget om 760.
Dom sa att den drar inte så mycket. Har kollat på FB också.

Tänkte sälja min bil. Ska ha 10k för den.
Den har 4 nya sommar däck som har inte rullat många mil. 4 nya vinterdäck. Nya bromsar runt om. Jag ska besikta den och nyskatta den.

Den är 100 % fräsh. ALLT fungerar på bilen. Full service bok och bildagbok följser med.
Dragkork finns.
Den har ny koppling. Ny lackerad. Rostbehandlad över allt i hela bilen.
Det är nyrenoverad.

Bilen har gått 36k mil(nackdelen). Men den är hur pigg som helst. Och den startar på 1 sekund och kan lätt startas i 20 - C. Fräsh som fän är den och påkostad.
Inredningen är 100% fräsh.
Nya baklyktor och blinkers runt om. Ingen spricka på ruterna. Inge skrammel eller defekter.

Jag vill köpa en volvo 760 från 1990. Dom har mycket utrustning. Dom är inte så dyr, men jag kommer få lägga ut några lappar extra wink Jag skruvar mycket i bilar och gillar att hålla på med grejer. Om det är något piller fel typ något så fixar jag det. Har garage och massa annat.

Vill bara tacka Steifan för utrustning-infon big_smile
Läs hur 760 -90 har för utrustning.

TrubOla: När jag mendade manuell låda på B280F så menade jag att om man köper en m47 så passar den. Eller måste man modda om lite?
Det är inte nödvändigt att jag måste ha manuell. Manuell är bra, bättre än automat, men automat är skön wink
Senast redigerat av Volvo740-88 (3 juli 2009)

huh?
10 427 Inlägg
3 juli 2009
Volvo740-88 skrev:

Jag skulle nog varken köpt en 760 eller en 850 wink Inte för 10 000 iaf tongue

474 Inlägg
3 juli 2009
TenZer skrev:

så länge vi får kalla era saabar för koeningsegg wink

till trådskaparen så tycker jag nog att som "fredriq" skrev att kika på audi v8. dom är bra mycket lyxigare än en gammal 760

Volvo S60 2.5T AWD

Volvo850-92
1 682 Inlägg
4 juli 2009
steifan skrev:
Volvo740-88 skrev:

Jag skulle nog varken köpt en 760 eller en 850 wink Inte för 10 000 iaf tongue

Vadå?`Är det för lite?
På blocket så finns det volvo 760 för ca 10k.

Jag som tycker att volvo 760 -90 låter så lyxit
Jag vet inte hur lyxig 850 är så jag ka inte säga något om det.

http://www.youtube.com/watch?v=FZ31eRXGpZ8  därför gillar jag 760. Lyxmodell av 740.

En annan sak för jag väljer lyxigare bil än 740 är att min pappa har skaffat en Subaru Forester 4X -03.
Den är mycket lyxigare än 740, men inte 760 GLE big_smile

Men nackdelen med 760 är motorn. Jag vet inte hur långt man kan köra med den? 20k mil eller, sen brakar den??
Senast redigerat av Volvo740-88 (4 juli 2009)

Gorgilus addictus
4 769 Inlägg
4 juli 2009
Du kan köra 100 000 mil med en PRV 6:a.
Allt handlar om hur man har skött den innan.

Allt för den där jävla hatten!

Sök