Skillnad på bmw e36 320 och 325

Rronn
10 oktober 2012 · 538 Inlägg

320 och 325 är i de stora hela samma bil, förutom motor och de skiljer väldigt mycke på prestanda!
Därmed är förmodligen även slitaget bra mycke värre på en 325!

JAg hade dock kört på en 328 alla dagar i veckan, ZF låda sitter original och inge getrag skit.
Har du tur så får du tag på en med diffad bakaxel ocksåwink

Om du får för dig att köpa en sådan, skulle jag rekomendera dig att byta vattenpump iaf, då original pumphjul är gjort av plast och gärna går sönder efter ett tag!
Kostar väldigt lite i jämförelse med vad ett topp byte kostar.

OCh skulle du vilja ha lite mer pulver än va de är från början är dom ganska lätt trimmade, M50 insug (325) M3 grenrör och ett chip:)
Va även noga med att kolla bussningar i bakvagnen, för om bussningarna i bakvagnsbryggan är dåliga och du får för dig att leka så rycker och sliter de i golvet vilket resulterar i att du sliter loss fästena tillslut!

Inte alls roligt att laga, har vart med om de.

/Robin

BMW F20 120D "M-Performance" (2012)
BMW E36 328 "Bmw Motorsport" (1993)
Gurra--
11 oktober 2012 · 91 Inlägg

Golf2freak skrev:
320 och 325 är i de stora hela samma bil, förutom motor och de skiljer väldigt mycke på prestanda!
Därmed är förmodligen även slitaget bra mycke värre på en 325!

JAg hade dock kört på en 328 alla dagar i veckan, ZF låda sitter original och inge getrag skit.
Har du tur så får du tag på en med diffad bakaxel ocksåwink

Om du får för dig att köpa en sådan, skulle jag rekomendera dig att byta vattenpump iaf, då original pumphjul är gjort av plast och gärna går sönder efter ett tag!
Kostar väldigt lite i jämförelse med vad ett topp byte kostar.

OCh skulle du vilja ha lite mer pulver än va de är från början är dom ganska lätt trimmade, M50 insug (325) M3 grenrör och ett chip:)
Va även noga med att kolla bussningar i bakvagnen, för om bussningarna i bakvagnsbryggan är dåliga och du får för dig att leka så rycker och sliter de i golvet vilket resulterar i att du sliter loss fästena tillslut!

Inte alls roligt att laga, har vart med om de.

/Robin

Berors väl på vilken årsmod det är? Har för mig att det endast dem äldre som har vattenpumpshjulet gjort av plast..? smile

kolsvajansson
11 oktober 2012 · 875 Inlägg

Golf2freak skrev:
320 och 325 är i de stora hela samma bil, förutom motor och de skiljer väldigt mycke på prestanda!
Därmed är förmodligen även slitaget bra mycke värre på en 325!

JAg hade dock kört på en 328 alla dagar i veckan, ZF låda sitter original och inge getrag skit.
Har du tur så får du tag på en med diffad bakaxel också;)

Om du får för dig att köpa en sådan, skulle jag rekomendera dig att byta vattenpump iaf, då original pumphjul är gjort av plast och gärna går sönder efter ett tag!
Kostar väldigt lite i jämförelse med vad ett topp byte kostar.

OCh skulle du vilja ha lite mer pulver än va de är från början är dom ganska lätt trimmade, M50 insug (325) M3 grenrör och ett chip:)
Va även noga med att kolla bussningar i bakvagnen, för om bussningarna i bakvagnsbryggan är dåliga och du får för dig att leka så rycker och sliter de i golvet vilket resulterar i att du sliter loss fästena tillslut!

Inte alls roligt att laga, har vart med om de.

/Robin

Okok bra info! Ute efter att hitta en med m3 optiken och sedan ska den få en redig sänkning, aga och ett par fina fälgar;) dvs. Egenstukning! Men ska dock kunna dra på lite om man vill;)

IceEyes Varningar: För många..
11 oktober 2012 · 2 552 Inlägg

320 är både törstiga och trötta, i synnerhet på lägre varv där kraften näst intill är obefintlig. 325 är också ganska törstig och lite vek på låga varv (åtminstone de tidiga versionerna), men i förhållande till 320 är det en trevlig bil.

328 är dock att föredra alla dagar i veckan.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Low
11 oktober 2012 · 3 313 Inlägg

Lätt 325 eller 328. Om jag hade chansen så skulle jag byta direkt smile

Lardi SQ
3 mars 2013 · 1 343 Inlägg

Ett litet lyft för skoj skull..


Men va är de för stora skillnader mellan 320 och 325?

Om man bortser från motorn. Är de samma låda i båda bilarna? ZF lådan kom väll i 328,an först?
Är de några andra skillnader på drivlina, väghållning osv? Storlek på bromsar?

Ljudnörd!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang