Missnöjd efter konvertering till högertrafik! Skyline R34

ForsaFrasse
11 oktober 2012 · 140 Inlägg

Brains skrev:
Haha fy fan! Jag sätter mina slantar på att det är j-spec som har gjort det! Sett mycket av deras "verk" på skyline.se

Det ser verkligen förjävligt ut! Hur pass tätt är det där med ett hål rätt in i bak?...
Nää, säg åt dom att dom får ersätta dina lysen för det där är bedrövligt.

Men ett förslag från min sida är att OM du lyckas få dom där ersätta, vilket jag tyvärr tvekar starkt på, är att låta dom vara orörda då dom är värda en hel del slantar och sedan skaffar du ett par vanliga lyktor som du konverterar och gör lagliga för besiktningen.

Sen bara modda lampavskärmningen så att du åtminstone får en rak ljusbild.

ja precis de jag tänker göra! jag vill inte nämna företaget än så länge. men det är inte J-spec iaf, har sätt deras "verk" på bland annat en Stagea som såg nå så fruktansvärt ut!
Jag ska ha nya orginal lysen sen får Fvk ta hand om dom tor ja. läst mycket positiva saker om dom.

Nissan Skyline r34 GTT "Nisse" (1998)
Volvo 264 v8 "284an" (1975)
Opel Kadett Coupé LS "Klenoden" (1971)
ForsaFrasse
11 oktober 2012 · 140 Inlägg

Citizen skrev:
Tråkigt att det händer hmm Känns inte vidare seriöst som sagt. Dom borde ju upplysa om hur slutresultatet blir innan konvertering eftersom det där är ju verkligen inte vad man räknar med. Ring och klaga! Det där måste dom ju fixa bara. Har du kollat runt med andra som lämnat sina lysen dit vad dom fått för resultat på sina? Vissa företag brukar ju kunna stoltsera med före och efterbilder ibland.

Nä jag kan bara inte förstå hur en firma vågar lämna ifrån sig något som är så dåligt gjort!
har inte hört nånting om deras förmåga att kunna konvertera faktiskt. varken negativt eller positivt så då kanske det kunde vara bra ändå men man gick ju lite på en NIT där ..

Volvo 264 v8 "284an" (1975)
Nissan Skyline r34 GTT "Nisse" (1998)
Opel Kadett Coupé LS "Klenoden" (1971)
F-Tar
11 oktober 2012 · 1 335 Inlägg

Inte så vackert, varför har de limmad dit en reflektor från 1970?? Det där var verkligen funktion före utseende sad
Riktigt skamligt att de tog bort fabriksxenon'et

Senast redigerat av F-Tar (11 oktober 2012)

B5 #001
BMW 325 tds "E36" (1997)
BMW Alpina B5 "001" (2005)
mejmotorsport
11 oktober 2012 · 366 Inlägg

Ser ju ut som själva fan ! Lämna in hos nån som kan sina saker !

Senast redigerat av mejmotorsport (11 oktober 2012)

Zwudda Refined
11 oktober 2012 · 1 770 Inlägg

ForsaFrasse skrev:

Citizen skrev:
Tråkigt att det händer hmm Känns inte vidare seriöst som sagt. Dom borde ju upplysa om hur slutresultatet blir innan konvertering eftersom det där är ju verkligen inte vad man räknar med. Ring och klaga! Det där måste dom ju fixa bara. Har du kollat runt med andra som lämnat sina lysen dit vad dom fått för resultat på sina? Vissa företag brukar ju kunna stoltsera med före och efterbilder ibland.

Nä jag kan bara inte förstå hur en firma vågar lämna ifrån sig något som är så dåligt gjort!
har inte hört nånting om deras förmåga att kunna konvertera faktiskt. varken negativt eller positivt så då kanske det kunde vara bra ändå men man gick ju lite på en NIT där ..

När allt är löst med problemen så se till att hänga ut företaget ORDENTLIGT så ingen annan går på samma nit.

Fredde_Vette JaG
11 oktober 2012 · 785 Inlägg

Suck..! Fan va det finns många klåpare där ute...

Hade det varit en paniklösning på en skit-bil så ok.

Ge dig inte!!

Its not the fart that kills, its the smell...
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Constantine
11 oktober 2012 · 679 Inlägg

De där såg förjävligt ut, tycker synd om dig som fått dina reflektorer förstörda! Stå på dig bara.

ForsaFrasse
11 oktober 2012 · 140 Inlägg

F-Tar skrev:
Inte så vackert, varför har de limmad dit en reflektor från 1970?? Det där var verkligen funktion före utseende sad
Riktigt skamligt att de tog bort fabriksxenon'et

ja men eller hur! jag ska kräva att få ersättning med nya orginal icke konverterade så ska någon kunnig få göra det.
dom får ju behålla sitt mästerverk ifall jag får nya så får vi se om dom lyckas använda dom till nånting....

Opel Kadett Coupé LS "Klenoden" (1971)
Volvo 264 v8 "284an" (1975)
Nissan Skyline r34 GTT "Nisse" (1998)
Fredde_Vette JaG
11 oktober 2012 · 785 Inlägg

Man blir ju aningen nyfiken vilka det är som varit såååå duktiga..
Men löser dom det snyggt ska du inte hänga ut dem, tycker jag..

Its not the fart that kills, its the smell...
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
ForsaFrasse
11 oktober 2012 · 140 Inlägg

Fredde_Vette skrev:
Suck..! Fan va det finns många klåpare där ute...

Hade det varit en paniklösning på en skit-bil så ok.

Ge dig inte!!

ja men precis!
nä jag vägrar att ge mig nu när jag ser tydligt att det inte bara är jag som tycker att det ser ut som ett rent helvete.

Opel Kadett Coupé LS "Klenoden" (1971)
Nissan Skyline r34 GTT "Nisse" (1998)
Volvo 264 v8 "284an" (1975)
ForsaFrasse
11 oktober 2012 · 140 Inlägg

Constantine skrev:
De där såg förjävligt ut, tycker synd om dig som fått dina reflektorer förstörda! Stå på dig bara.

ja det känns inte nå vidare kul sad den här bilen är ju lixom min livs investering och nu när den äntligen är färdig betald efter allt detta slit för att betala klart den fort så man kan börja på att trimma så känns inte det här nå roligt.
vill ju inte göra den fulare:(

Volvo 264 v8 "284an" (1975)
Nissan Skyline r34 GTT "Nisse" (1998)
Opel Kadett Coupé LS "Klenoden" (1971)
ForsaFrasse
11 oktober 2012 · 140 Inlägg

Fredde_Vette skrev:
Man blir ju aningen nyfiken vilka det är som varit såååå duktiga..
Men löser dom det snyggt ska du inte hänga ut dem, tycker jag..

ja jag tänker börja snällt iaf så dom får en chans att fixa det dom gjort innan jag gör nånting.

Opel Kadett Coupé LS "Klenoden" (1971)
Volvo 264 v8 "284an" (1975)
Nissan Skyline r34 GTT "Nisse" (1998)
F-Tar
11 oktober 2012 · 1 335 Inlägg

ForsaFrasse skrev:

F-Tar skrev:
Inte så vackert, varför har de limmad dit en reflektor från 1970?? Det där var verkligen funktion före utseende sad
Riktigt skamligt att de tog bort fabriksxenon'et

ja men eller hur! jag ska kräva att få ersättning med nya orginal icke konverterade så ska någon kunnig få göra det.
dom får ju behålla sitt mästerverk ifall jag får nya så får vi se om dom lyckas använda dom till nånting....

Det gör du rätt i !! Hur fan skulle de se ut ifall du konverterade om dessa till xenon då du egentligen hade fabriksmonterat innan, då blir de olagligt likt förbannat.

Ja dom kan väl sälja dom eller lägga på troféhyllan..  :S

B5 #001
BMW 325 tds "E36" (1997)
BMW Alpina B5 "001" (2005)
Fredde_Vette JaG
11 oktober 2012 · 785 Inlägg

Xenon kan jag förstå att dom tog bort då det är olagligt om bilen inte har spolare eller nivåreglering.
Men Herregud!! Jag satte på andra lampor på min Corvette C6 utan att förstöra, för att kunna sätta tillbaka orginalsakerna igen..  wink (såklart)

Its not the fart that kills, its the smell...
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
ForsaFrasse
11 oktober 2012 · 140 Inlägg

jag kan inte annat än tacka för alla svar! Guld värt att det finns rakt och ärligt folk här i vårt avlånga land!

ingen som har en r34 som är konverterad så man kan få se någon bild på hur det ser ut?


Mvh Lars

Volvo 264 v8 "284an" (1975)
Opel Kadett Coupé LS "Klenoden" (1971)
Nissan Skyline r34 GTT "Nisse" (1998)
Sicce Chef
11 oktober 2012 · 46 Inlägg

Fy faaan vad det ser ut!  Samtliga R34:or jag sett med konverterade lysen har haft en "lins" i reflektorn.
Håller själv på att kika med olika ställen ang just konvertering. Vill du inte outa företaget här så skicka gärna ett
Pm med namnet så man slipper gå på den niten.

ForsaFrasse
12 oktober 2012 · 140 Inlägg

Hej alla glada! ja nu har jag själv valt att tala om vilket företag det handlar om! Ringde upp Arash på PBZ och han säger att det har gjorts en kund undersökning och den konverteringen som har gjorts på mina lysen är den som mest liknar orginal och alla anda är nöjd med den. han säger oxå att dom har gjort samma operation så många gånger så dom vet vad dom gör" jag sa att det ser ut som eran första". han hävdar även att i mitt fall så är det ett estetiskt problem som bara jag tycker är dåligt. och han har gjort dom godkända för besiktning och till förlitliga.
Det här är deras tillväga gångs sätt och då kan det ju inte vara någon fara att jag berättar att det är deras mästerverk.....

vafan ska jag ta mig till? ser ju ut som ett rent helvete och jag tror inte nån annan hade velat ha samma lika look på sina skyline lysen! jag har kollat på ALLA skylines här på garaget.org och inte en enda jävel har sån här leksakslösning. han på står att det är ett 50 tal som vart med i undersökningen. Jag vill ha nya lysen orginal och då kan han få behålla mina.




Så nu vet ni hur pbz gör sin konvertering.

Senast redigerat av ForsaFrasse (12 oktober 2012)

Opel Kadett Coupé LS "Klenoden" (1971)
Nissan Skyline r34 GTT "Nisse" (1998)
Volvo 264 v8 "284an" (1975)
Bergerstahl Glad fåne
12 oktober 2012 · 103 Inlägg

men vilken idiot, kalas av dig iaf att tala om för andra om PBZ "fina jobb"
då vet jag ett företag jag inte kommer ha nån kontakt med framöver!!

det kommer lösa sig med lysena bara att du kommer få gå den långa vägen tyvärr..

Janneutanb
12 oktober 2012 · 7 271 Inlägg

Lägg upp denna tråd på skyline.se!

ForsaFrasse
12 oktober 2012 · 140 Inlägg

Brains skrev:
Lägg upp denna tråd på skyline.se!

jag lyckas  ju inte bli medlem på de forumet! spelar ingen roll vad jag skriver på:
vad heter senaste skyline modellen? (R**)

Volvo 264 v8 "284an" (1975)
Nissan Skyline r34 GTT "Nisse" (1998)
Opel Kadett Coupé LS "Klenoden" (1971)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang