Angående: Manta träff på Öland 2013?

Tyfors Svetsare
19 oktober 2012 · 1 149 Inlägg

heter ju egentligen beredd men tyckte berädd vart bättre big_smile

Tycker de bara e kul å kom te nya ställen men ok är väl soppan som kan ställa te de ibland :s men helt klart satsar vi på öland nästa sommar :p

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
gumpi
19 oktober 2012 · 16 Inlägg

Hoppas bilen e klar isåfall!! va hände med manta club sweden som man gick med i?

Tyfors Svetsare
19 oktober 2012 · 1 149 Inlägg

klart du får ihop den smile vad som hände me den låter ja vara osagt men har för mig att nån sa att den rann ut i sanden :s

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
Sigbritt
19 oktober 2012 · 73 Inlägg

Ja, men jag har kvar mail-listan, så kan man ju maila alla på den i alla fall.
Hoppas min är färdig med smile
Vi får tävla.......

Jag ser hellre min syster på horhus än min bror i en BMW
pukan2
19 oktober 2012 · 3 182 Inlägg

Har ingen manta själv men hoppas på hitta en fin inom sin tid. kommer mer än gärna på denna manta träff då man är helt galen i dom bilarna.

gemini78 Jägermeister
19 oktober 2012 · 909 Inlägg

Tänkte rejpa och köra lite OT i tråden lite nu när jag ser att Manta entusiaster är här. smile
Skriv fast  på min sida om det käns som att detta inte passar in i tråden.

Var får man tag i lite delar och styling till Opel Manta?
Inga skitfula kjolar, efterkarknadsgrejer och så men tex en original tillbehör osv?

Vill ha tag i en vindavvisare till takluckan, jalusin, reflexramp mellan baklysena, stora bakkofångaren osv.
Vita mätartavlor, eller egentligen röda med vit text, eller o nån har vita kan jag ändra dom till röda med vita siffror med Photoshop. smile

Hoppas jag inte får mkt skit för denna OT, men har letat som en galning efter grejer till min Manta på både Bildelsbasen och diverse nätsidor...

Ps, kolla fimerna new kids nitro och new kids turbo. smile

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Tyfors Svetsare
19 oktober 2012 · 1 149 Inlägg

då de är dåligt me manta folk rent ut sagt så skit i OT vi kör allt som rör manta big_smile är faktiskt inte så lätt att hitta grejer te dessa skönheter längre men tips å idéer e aldrig fel å e säkert fler som letar vissa delar varför inte byta vissa saker me varann? (bara idéer nu)

Kanske har vindavvisare te luckan kvar kan kolla. Även mätarhus kan finnas resten får nån annan komma me förslag på. Ja hitta reflexrampen efter nästan 8-10 års letande :s visst den vanliga plast biten är lättare å hitta.

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
Thedriftking
19 oktober 2012 ·

Jag kan komma, big_smile
kör Rostfri original Opel manta berlinetta -79 , 1,9 automat

gemini78 Jägermeister
19 oktober 2012 · 909 Inlägg

Älskar ju själv Mantor, vi har haft Mantor i familjen sen början av 80-talet, första var en 77ans manta 1.9s berlinetta med vinyltak som vi hade i nästan 20 år som var både min och min brors första bil och har själv haft säkert en 7-8st Mantor sen dess men tyvär dom flesta rostiga osv som man har inte velat behålla dom, tills jag hittade denna jag har nu.smile

Den var inte billig men värd varenda krona, ska sätta elhissar, c-lås och servo på denna.
Mina polare tycker jag är sjuk i huvudet som köper en så dyt gammal opel och ännu ska satsa en massa pengar på den, men vad gör man när man är Manta biten. smile

Rampen mellan baklysena har jag en men tyvär svart bara, ångrar att jag skicka med en röd reflexramp med Irmscher tex men en av dom gamla Mantorna... sad

Så har ni några delar så hör av er, mätarhus behöver jag inte utan bara själva filen/filerna så jag kan skriva ut tavlorna och klistra på mätartavlorna jag har nu.

Kan inte vi som har Mantor lägga til varandra som favoriter på varandra eller skriva i denna tråd?

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Tyfors Svetsare
19 oktober 2012 · 1 149 Inlägg

helt rätt smile ja vart nog opel skadad långt innan ja vart född haha farfar körde rally me ascona a ( efter de har han bara haft opel) farsan va inte bättre han ascona länge iaf tes ja föddes å då vart de ett antal mantor å nu är ja där sj snöa dock in på ascona å köpte min första då ja va 16 första mantan kom dock inte först ja va 23 å denna köptes 05 å har plöjt ner åt skogen för möe pengar i denna big_smile larm å central lås ska såklart i kanske el hissar oxå då de fanns original men servo lämnar ja.

Klart denna trån kan handla om möe mer än bara träff. Döper om den te nå annat smile el så får den fortsätta å heta detta men handla om så möe mer.

(Bara fantasin sätter gränserna)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
BMW E39 (2003)
gemini78 Jägermeister
19 oktober 2012 · 909 Inlägg

Döp den till vi som älskar Manta eller nåt liknande. smile
Elhissar kostar ca 1000kr, 2 dörrars c-lås ca 500kr för larm har jag som kan styra det.

Har sett Mantor från Tyskland som har tom eltaklucka, elhissar, elspeglar osv, undrar vad det var för modeller...?

/ Manta 4-life smile

Senast redigerat av gemini78 (19 oktober 2012)

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Tyfors Svetsare
20 oktober 2012 · 1 149 Inlägg

får hitt på nå bra smile

Tyskarna hade lite allt möjligt i sina mantor vissa mantor har t.om ac men de e ju lite överkurs även om de vore skönt. Bortsett från denna sommar då :s

Törs inte svara på vad som satt i vad å va de va för lyx modell som hade de mesta, även dimljus fram finns ju på vissa.

Har titta på larm som har drygt 50 olika funktioner då blir de fjärrlås ingående för ca 600 +frakt elhissar va inte heller så dyrt men hur allt ska kopplas är nästa problem då ja å el är bästa vänner haha.

Dock vill ja bli av me mina ascona fälgar (kryssfälgar) å hitta gsi fälgar iställe för rätt pris.

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
KevinBrunberg
20 oktober 2012 · 15 Inlägg

jag har gsi fälgar smile men ska nog ha kvar dom hmm

Opel ASCONA 16 "Som ny 12000milarn" (1974)
BMW 320D F31 "Bimmern" (2013)
Opel Manta GSI "den ovanliga-12000 milarn" (1986)
Sigbritt
20 oktober 2012 · 73 Inlägg

Har nog en bakspoiler över, men tyvärr är det någon som sågat lte i den i underkant.... men om man har någon duktig plast-människa går det säkert att fixa smile
Och ja delar är svåra att hitta, söker med ljus och lykta efter rostfri baklucka.
Alla sparar motorhuvar, men bakluckor slänger man....

Senast redigerat av Sigbritt (20 oktober 2012)

Jag ser hellre min syster på horhus än min bror i en BMW
Tyfors Svetsare
20 oktober 2012 · 1 149 Inlägg

KevinBrunberg skrev:
jag har gsi fälgar smile men ska nog ha kvar dom hmm

Nu är du lite vrång hehe. Men säg te om du ångrar dig big_smile

(Bara fantasin sätter gränserna)
BMW E39 (2003)
Opel Manta GSI 2.4L "Ty ligan" (1986)
Sigbritt
20 oktober 2012 · 73 Inlägg

Har du sett dom här då? Tom centrumkåpor smile
http://www.blocket.se/halland/Opel_mant … 18&w=3

Jag ser hellre min syster på horhus än min bror i en BMW
CIH-16V-Anders
20 oktober 2012 · 56 Inlägg

Hej,

I slutet av 2009 så fick jag idén om att starta upp Manta Club Schweden på nytt efter att styrelsen 2004 bestämde för att lägga klubben på is. Tanken var att vara i gång till säsongen 2010 och det var många som visade sig intresserade men tyvärr så tog familjen samt husrenoveringen all min tid.

Klubb startade på Gotland 1993 och var mycket aktiv under hela 90-talet med närmare 60 medlemmar vissa år. Som mest var vi 24 bilar på träffen i Jönköping 1996 och vi hade otroligt kul på den tiden. I dag så är några av dem mina riktigt goda vänner.

Min plan var från början var att först få i gång ett kontakt nät med ägare samt en enkel hemsida med information om klubben. Sedan se om det fanns intresse att ha en träff under sommaren vilket det verka finnas.

Efter som här finns ett antal som vill ha en Manta träff 2013 så tycker jag att vi kan göra en gemensam ansträngning för att förverkliga denna idé. Om det är någon av er som kan göra en enkel Manta Club Schweden hemsida där vi kan få ut informationen om en träff 2013 vore det kanon. Tyvärr så har jag inte själva kunskapen om hur man gör.

Med ett bra kontaktnätt så underlättar sökandet efter delar till våra bilar efter som de börjar bli gamla nu och kan vara svårt att få tag i vissa original delar.

Med vänliga hälsningar
Anders Kristensson

manta.club.schwedn@telia.com

Sigbritt
20 oktober 2012 · 73 Inlägg

Låter kanon:)

Jag ser hellre min syster på horhus än min bror i en BMW
gemini78 Jägermeister
20 oktober 2012 · 909 Inlägg

Sigbritt skrev:
Har nog en bakspoiler över, men tyvärr är det någon som sågat lte i den i underkant.... men om man har någon duktig plast-människa går det säkert att fixa smile
Och ja delar är svåra att hitta, söker med ljus och lykta efter rostfri baklucka.
Alla sparar motorhuvar, men bakluckor slänger man....

Är denna baklucka något för dig?

http://www.tradera.com/baklucka-manta-b … _165964532

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
Sigbritt
20 oktober 2012 · 73 Inlägg

Jo den har jag koll på, tyvärr kunde han inte maila några bilder på undersidan, men får väl köpa den ändå och hoppas på det bästa....

Jag ser hellre min syster på horhus än min bror i en BMW
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang