Nästan påkörd på väg till jobbet! Hur F*N kör ni egentligen?

Underdog
12 oktober 2012 · 170 Inlägg

För någon timme sen skulle jag till jobbet, då ja går över övergångsstället på baksidan av Heron City kollar jag först vänster, ingen trafik. Jag går över till mitten och kollar höger, har en rondell med vägg i vägen så jag korsar övergångstället med huvudet vridet åt höger. Nu ser jag en Svart audi a4 kombi kommer i 80+ med en silver BMW e46 bakom sig. Jag stannar till och tar ett steg bak, då trycker killen i A4an plattan i mattan och drar iväg ca 25cm ifrån mina fötter. Han bromsade lite men jag backade när jag insåg att han inte skulle kunna stanna helt innan övergångsstället. Dessa 2 bilar var på väg till en träff i Kungens kurva? Ute och lekte? BMWn lyckades jag hitta här på Garaget(Charem). Audin däremot lyckades jag inte hitta.

Du i Audin, hade jag tagit ett steg fram, hade du åkt dit för våld mot tjänsteman som mildaste straff. Ditt Reg börjar på XEZ, resten behöver jag inte skriva in.

Meningen med denna tråd är att oavsett vad du ska göra när du sitter i bilen, ha för f*n ögonen öppna. Nästa gång e de inte jag som går över, nästa gång är det ett barn? en gammal man/kvinna? som inte reagerar som oss andra...

Muttley
13 oktober 2012 ·

Får jag fråga vad du jobbar med då du skriver tjänsteman? För de andra ringde du polisen?

Germax
13 oktober 2012 · 12 086 Inlägg

Vad har man lärt sig av detta då? Jo, gå inte ut i vägen när det kommer två bilar rejsandes big_smile

Senast redigerat av Germax (13 oktober 2012)

WoozyDozz
13 oktober 2012 · 918 Inlägg

Tror knappast att dom lär sänka hastigheten pga att du skrev detta.

Underdog
13 oktober 2012 · 170 Inlägg

Ni 3 ovan, säg om detta som ni skrivit när en anhörig skadas. Skrev alldrig att ja vill att dom ska sänka hastigheten, skrev håll ögonen öppna. Jag går under tjänstemannaskyddet när jag jobbar, mer behöver jag inte fördjupa i det. Polisen ringde jag inte, ville inte förstöra deras roliga dag, jag har oxå varit där. Kul när någon pratar allvar så finns det alltid minst 2st som skojar bort det. Idioti

Rquired Allmänt envis
13 oktober 2012 · 12 512 Inlägg

Jag förstår trådskaparens ilska fullt ut, det tråkiga är att man kan nog inte göra så mycket så länge förarna tror de är odödliga. Alla exempel om barn som kliver ut i vägen och liknande biter inte, för de hade självklart kunnat stanna och därmed skulle en olycka aldrig kunna ske.

I och med detta inlägget så förstör jag chansen lite, men skulle ändå tro att vågar dessa användare svara i denna tråden skulle deras svar bli "Äh, självklart hade jag kunnat stanna om jag velat. Men du tog ett steg tillbaka så varför stanna?".

Man kan nog inte göra mer än att hålla tummarna för att när insikten väl kommer, när och inte om de gör ett misstag, så skadar dom förhoppningsvis inte sig själva, någon anhörig eller någon annans anhörig samtidigt.

Senast redigerat av Rquired (13 oktober 2012)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Germax
13 oktober 2012 · 12 086 Inlägg

Visst har du en poäng, och visst har du rätt. Men det låter så pretto, lixom folk kör väl som idioter i tid och otid, inget man behöver bli så fruktansvärt upprörd över kan jag tycka. Men den dagen någon nära mig blir skadad i trafiken pga vårdslöshet från annan så kommer jag säkert va mer angelägen om problemet det har du rätt i också.

Jag har själv, främst under mina första år med körkort kört relativt vårdslöst, kan bara skylla på omognad och dåligt omdömme.

Senast redigerat av Germax (13 oktober 2012)

KBAragger
14 oktober 2012 · 961 Inlägg

oftast det jag hatar med att gå till fots

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
Muttley
14 oktober 2012 ·

D u var dock inte i tjänst och då var du inte tjänsteman heller wink.  Lär väl inte hända ett skit för denne tråds skull. Klart de är tråkigt med idioter som inte kan köra.

Jimmylainen
14 oktober 2012 · 420 Inlägg

tkd_rille skrev:
D u var dock inte i tjänst och då var du inte tjänsteman heller wink.  Lär väl inte hända ett skit för denne tråds skull. Klart de är tråkigt med idioter som inte kan köra.

Man räknas väl som i tjänst när man är på väg till och från arbetet, om en ev. olycka skulle ske?

Är samma om man är på väg till och från skolan och en olycka sker.

Muttley
14 oktober 2012 ·

Jimmylainen skrev:

tkd_rille skrev:
D u var dock inte i tjänst och då var du inte tjänsteman heller wink.  Lär väl inte hända ett skit för denne tråds skull. Klart de är tråkigt med idioter som inte kan köra.

Man räknas väl som i tjänst när man är på väg till och från arbetet, om en ev. olycka skulle ske?

Är samma om man är på väg till och från skolan och en olycka sker.

Man blir inte straffad som våld mot tjänsteman i en olycka.   
Du är däremot försäkrad på väg dit.

Germax
14 oktober 2012 · 12 086 Inlägg

Vem säger att han inte arbetade då? Det ända jag kan läsa är att han säger att han går under tjänstemannaskyddet när han jobbar, det vore ju något irrelevant om han inte va just i tjänst vid tillfället?!

Noart Cykelhatande yrkeschaufför.
14 oktober 2012 · 241 Inlägg

Germax skrev:
Vad har man lärt sig av detta då? Jo, gå inte ut i vägen när det kommer två bilar rejsandes big_smile

Jag hoppas att det finns en grov mängd dold humor i det där inlägget. Folk som tycker så på riktigt förtjänar fan att bli påkörda.

Germax
14 oktober 2012 · 12 086 Inlägg

Noart skrev:

Germax skrev:
Vad har man lärt sig av detta då? Jo, gå inte ut i vägen när det kommer två bilar rejsandes big_smile

Jag hoppas att det finns en grov mängd dold humor i det där inlägget. Folk som tycker så på riktigt förtjänar fan att bli påkörda.

Jag försökte förmedla humorn med en glad gubbe i slutet. Men för att va seriös, det i praktiken bästa sättet att inte bli påkörd i en liknande situation är ju att inte gå ut i vägen, det heter självbevarelsedrift. Jag tycker ju givetvis inte att vårdslöst uppträdande i trafiken är försvarbart, men det hoppas jag ingen normal människa tycker?

Om du önskar/tycker att folk förtjänar att bli påkörda pga en åsikt har du egna problem att reda ut.

Senast redigerat av Germax (15 oktober 2012)

Muttley
15 oktober 2012 ·

Germax skrev:
Vem säger att han inte arbetade då? Det ända jag kan läsa är att han säger att han går under tjänstemannaskyddet när han jobbar, det vore ju något irrelevant om han inte va just i tjänst vid tillfället?!

Ja jag vet inte vad vi ska diskutera. De är ju ett blogginlägg han gjort här.  Iallafall skriver han att han är på
Väg till jobbet i första meningarna.  Och på något vis känns de som han vill skrämma dessa 2 förare. Annars vet jag inte.  De bästa vore nog att låsa detta blogginlägg.

Germax
15 oktober 2012 · 12 086 Inlägg

tkd_rille skrev:

Germax skrev:
Vem säger att han inte arbetade då? Det ända jag kan läsa är att han säger att han går under tjänstemannaskyddet när han jobbar, det vore ju något irrelevant om han inte va just i tjänst vid tillfället?!

Ja jag vet inte vad vi ska diskutera. De är ju ett blogginlägg han gjort här. Iallafall skriver han att han är på
Väg till jobbet i första meningarna.

Och på något vis känns de som han vill skrämma dessa 2 förare. Annars vet jag inte.  De bästa vore nog att låsa detta blogginlägg.

Det har du rätt i, my bad.

Jimmylainen
15 oktober 2012 · 420 Inlägg

tkd_rille skrev:

Jimmylainen skrev:

tkd_rille skrev:
D u var dock inte i tjänst och då var du inte tjänsteman heller wink.  Lär väl inte hända ett skit för denne tråds skull. Klart de är tråkigt med idioter som inte kan köra.

Man räknas väl som i tjänst när man är på väg till och från arbetet, om en ev. olycka skulle ske?

Är samma om man är på väg till och från skolan och en olycka sker.

Man blir inte straffad som våld mot tjänsteman i en olycka.   
Du är däremot försäkrad på väg dit.

Då förstår jag. Nästan rätt!

Dannemanz
15 oktober 2012 · 24 Inlägg

Förstår definitivt trådskaparens irritation. Personligen tycker jag det är fullständigt vanvettigt att ligga och köra som biltjyvar i tätbebyggda områden, Dessa hastigheter finns av en anledning.

Detta är bara mina 2 cents..

davel
15 oktober 2012 · 347 Inlägg

Något man måste respektera är vägar med gångtrafikanter. Helt oskyddade och i många fall helt omedvetna om hur lång bromssträcka en bil faktiskt har. Tyvärr har sådana idioter du pratar om inte heller någon aning om detta...

bryr mig inte när folk kör för fort på motorväg och större leder bara det inte blir extremt men folk som ligger i höga hastigheter på 30-50vägar får man ju lust att köra ut en cykel framför dom på ett övergångställe eller liknande.

Tror nog inte dom här personerna kan föreställa sig känslan av att köra ihjäl någon och hur fort det ändå går när olyckan är framme. Den som tror att dom hinner reagera när olle 5 år springer ut på vägen efter sin boll och man kommer i 80knyck. Oförlåtligt. I dom lägena är nästan 50 på gränsen

Senast redigerat av davel (15 oktober 2012)

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
Dannemanz
15 oktober 2012 · 24 Inlägg

davel skrev:
Något man måste respektera är vägar med gångtrafikanter. Helt oskyddade och i många fall helt omedvetna om hur lång bromssträcka en bil faktiskt har. Tyvärr har sådana idioter du pratar om inte heller någon aning om detta...

bryr mig inte när folk kör för fort på motorväg och större leder bara det inte blir extremt men folk som ligger i höga hastigheter på 30-50vägar får man ju lust att köra ut en cykel framför dom på ett övergångställe eller liknande.

Tror nog inte dom här personerna kan föreställa sig känslan av att köra ihjäl någon och hur fort det ändå går när olyckan är framme. Den som tror att dom hinner reagera när olle 5 år springer ut på vägen efter sin boll och man kommer i 80knyck. Oförlåtligt. I dom lägena är nästan 50 på gränsen

+1

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang