Nästan påkörd på väg till jobbet! Hur F*N kör ni egentligen?

fluppidupp ...
16 oktober 2012 · 757 Inlägg

darwnis lag. dom puckade som inte klarar av att kolla att det inte kommer en bil och bara går ut får fan skylla sig själv. oavsett hur fel jag än har enligt lagen är det fortfarande du som får ont eller i värsta fall mister livet. smile så nästa gång tänk efter en gång till innan du korsar och inte ens söker ögonkontakt med föraren.

davel
17 oktober 2012 · 347 Inlägg

robzter skrev:
darwnis lag. dom puckade som inte klarar av att kolla att det inte kommer en bil och bara går ut får fan skylla sig själv. oavsett hur fel jag än har enligt lagen är det fortfarande du som får ont eller i värsta fall mister livet. smile så nästa gång tänk efter en gång till innan du korsar och inte ens söker ögonkontakt med föraren.

Tycker att sådana kommentarer är rätt puckade. Klart man kollar men i dom hastigheterna man ser endel köra i så är det skitsamma om man kollar eller inte för man hinner inte över ändå när bilarna kommer runt hörnet.

Äldre, Rullstolsbundna, barn, redan skadade då? Får dom skylla sig själv när dom inte hinner över eller när barnet ska hämta sin boll eller liknande.

Det är alltid bilförarens ansvar att se till att ingen olycka händer för det är bilföraren som är utbildad och hastigheter är anpassade för att ge föraren tillräckligt med tid att reagera. Du kan aldrig få det till att folk ska skylla sig själva

Ska nu darwins lag ta mänskligheten framåt så ska nackskott på folk som orsakar sånna här olyckor införas pronto big_smile

Senast redigerat av davel (17 oktober 2012)

Porsche 928 S4 "The Shark" (1990)
Germax
17 oktober 2012 · 12 086 Inlägg

Jag är, som jag skrev tidigare, inne på samma spår som robzter. Givetvis är det förkastligt med folk som kör för fort. Och givetvis ska vi se över åtgärder som förhindrar det delvis.

Men det kommer alltid finnas folk som kör som idioter, av samma anledning till att vissa våldtar och mördar, nämligen att alla människor är inte lever efter anarkins ideologi. Det kommer alltid finnas idioter. Så tillsvidare får man vårda sitt eget liv.

fluppidupp ...
17 oktober 2012 · 757 Inlägg

germax: precis. klarar man inte ens av att kolla då han själv sa att han kollade åt höger och inte vänster där bilar brukar komma ifrån tongue man kan tycka hur illa man vill om att folk kör för fort. är ju den oskyddade som får sätta livet till eller bli skadad. jag kollar extra noga innan jag går över iaf. ser man en bil som kommer fort så stannar jag tills dom är förbi eller stannar. tar aldrig för givet att någon ser en.

KBAragger
18 oktober 2012 · 961 Inlägg

robzter skrev:
germax: precis. klarar man inte ens av att kolla då han själv sa att han kollade åt höger och inte vänster där bilar brukar komma ifrån tongue man kan tycka hur illa man vill om att folk kör för fort. är ju den oskyddade som får sätta livet till eller bli skadad. jag kollar extra noga innan jag går över iaf. ser man en bil som kommer fort så stannar jag tills dom är förbi eller stannar. tar aldrig för givet att någon ser en.

det är rätt, så gör jag med. vem vet, där inne kanske det sitter någon och smsar och har ingen aning av vad som händer på vägen.

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
Slash Saabifierad
21 oktober 2012 · 2 023 Inlägg

En bil kan inte hållas ansvarig för våld mot tjänsteman.
En person som kör en bil kan inte heller bli anklagad för våld mot tjänsteman så länge föraren inte går ur bilen och slår till dig som tjänsteman.
Hängde en person ut ur ett av bilens fönster och slog till dig kan personen däremot anklagas för våld mot tjänsteman.

Så är det ens relevant för denna tråd att du tar upp detta om tjänsteman? nej.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
charem STHLM(S)LOW CREW!
22 oktober 2012 · 564 Inlägg

Underdog skrev:
För någon timme sen skulle jag till jobbet, då ja går över övergångsstället på baksidan av Heron City kollar jag först vänster, ingen trafik. Jag går över till mitten och kollar höger, har en rondell med vägg i vägen så jag korsar övergångstället med huvudet vridet åt höger. Nu ser jag en Svart audi a4 kombi kommer i 80+ med en silver BMW e46 bakom sig. Jag stannar till och tar ett steg bak, då trycker killen i A4an plattan i mattan och drar iväg ca 25cm ifrån mina fötter. Han bromsade lite men jag backade när jag insåg att han inte skulle kunna stanna helt innan övergångsstället. Dessa 2 bilar var på väg till en träff i Kungens kurva? Ute och lekte? BMWn lyckades jag hitta här på Garaget(Charem). Audin däremot lyckades jag inte hitta.

Du i Audin, hade jag tagit ett steg fram, hade du åkt dit för våld mot tjänsteman som mildaste straff. Ditt Reg börjar på XEZ, resten behöver jag inte skriva in.

Meningen med denna tråd är att oavsett vad du ska göra när du sitter i bilen, ha för f*n ögonen öppna. Nästa gång e de inte jag som går över, nästa gång är det ett barn? en gammal man/kvinna? som inte reagerar som oss andra...

Hej Underdog!
Det är jag som äger den silvriga e46an. Att du drar slutsatsen att JAG är påväg till en bilträff eller är ute och leker bara för jag kör en " showstukad" bil är ju bara larvigt. Jag var påväg till bion med min flickvän när detta hände. Jag såg hela händelse förloppet och att Audin som körde framför mig låg i över 80km/h i timmen direkt efter en rondell är omöjligt. Jag låg själv i MAX 40km/h då kan knappt kan ta mig genom rondellerna då jag inte har nån fungerande servopump.

Jag har inte kört som en idiot i trafiken eller liknande för då hade jag stått för det. Men dom som känner mig VET att det inte går att  ta kurvor/rondeller snabbt med min bil för den är Slammad och i princip gnuggar skärmkanter konstant.

Fast a4an "nästan" körde på dig VARFÖR I HELVETE SKRIVER DU UT MITT ANVÄNDER NAMN??!

Förövrigt så är det jäkligt dåligt belyst vid gällande övergångställe så knappt jag såg dig när du stog där helt mörkklädd.

Att jag blir upprörd är för DU outar mig..


MVH
Charem med silvriga RACE e46an!

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
STHLM(S)LOW CREW!
STHLM(S)LOW @ FACEBBOK.
BMW 320ci E46 "STHLMSLOW CREW CAR" (2001)
Muttley
22 oktober 2012 ·

Perfekt då fick vi bådas versioner. Då uppmanar vi Trådskaparen att genast gå och köpa sig nån reflex.  smile 
De borde iallafall de flesta tjänstemän veta att då syns man bättre.

DanneSundin
22 oktober 2012 · 682 Inlägg

charem skrev:

Underdog skrev:
För någon timme sen skulle jag till jobbet, då ja går över övergångsstället på baksidan av Heron City kollar jag först vänster, ingen trafik. Jag går över till mitten och kollar höger, har en rondell med vägg i vägen så jag korsar övergångstället med huvudet vridet åt höger. Nu ser jag en Svart audi a4 kombi kommer i 80+ med en silver BMW e46 bakom sig. Jag stannar till och tar ett steg bak, då trycker killen i A4an plattan i mattan och drar iväg ca 25cm ifrån mina fötter. Han bromsade lite men jag backade när jag insåg att han inte skulle kunna stanna helt innan övergångsstället. Dessa 2 bilar var på väg till en träff i Kungens kurva? Ute och lekte? BMWn lyckades jag hitta här på Garaget(Charem). Audin däremot lyckades jag inte hitta.

Du i Audin, hade jag tagit ett steg fram, hade du åkt dit för våld mot tjänsteman som mildaste straff. Ditt Reg börjar på XEZ, resten behöver jag inte skriva in.

Meningen med denna tråd är att oavsett vad du ska göra när du sitter i bilen, ha för f*n ögonen öppna. Nästa gång e de inte jag som går över, nästa gång är det ett barn? en gammal man/kvinna? som inte reagerar som oss andra...

Hej Underdog!
Det är jag som äger den silvriga e46an. Att du drar slutsatsen att JAG är påväg till en bilträff eller är ute och leker bara för jag kör en " showstukad" bil är ju bara larvigt. Jag var påväg till bion med min flickvän när detta hände. Jag såg hela händelse förloppet och att Audin som körde framför mig låg i över 80km/h i timmen direkt efter en rondell är omöjligt. Jag låg själv i MAX 40km/h då kan knappt kan ta mig genom rondellerna då jag inte har nån fungerande servopump.

Jag har inte kört som en idiot i trafiken eller liknande för då hade jag stått för det. Men dom som känner mig VET att det inte går att  ta kurvor/rondeller snabbt med min bil för den är Slammad och i princip gnuggar skärmkanter konstant.

Fast a4an "nästan" körde på dig VARFÖR I HELVETE SKRIVER DU UT MITT ANVÄNDER NAMN??!

Förövrigt så är det jäkligt dåligt belyst vid gällande övergångställe så knappt jag såg dig när du stog där helt mörkklädd.

Att jag blir upprörd är för DU outar mig..


MVH
Charem med silvriga RACE e46an!

Kan med 100% intyga att om detta skedde efter en rondell är det rätt orimligt, ja! 
Din bil är ju låg som tusan, om det var den på nkpgträffen 15/9 eller vad det var? Jag var med J.Rinaldo som gick och hejade på er från sthlms low smile Den blåa subbans ägare hehe

Hursom; bästa hade varit att skapa en tråd, skita i att outta. Du får skapa hur många trådar du vill, men att outta någon är riktigt dålig stil.. Inte bara vet du inte att det var just Charem som körde, utan som jag förstod det gjorde han heller ingenting fel? Han låg bara bakom Audin? Sen hade du ju kunnat skriva till Charem och fråga om hans version? Taskigt att hänga ut någon bara för att han äger bilen! Hade ju t.ex. kunnat vara på G att säljas och att det var någon som provkörde den.. 

Sen att föraren till Audin körde lite olämpligt kan man ju inte förneka.. Men eftersom att du var vuxen så kunde du ju, tursamt nog, backa undan så att inte bilen körde på dig. Bara att utgå från att ALLA förare är sämst på att ratta när du ska korsa deras väg.. är ju trotsallt du som skadas och ev. dör vid en kollision i 50..  Tror 8/10 dog i 50km/h.

Sen en fråga till TS: Helt ärligt, har du så mycket fritid så att du går in på Garaget, trycker på bilar väljer BMW E46 och sedan sitter och scrollar tills du hittat rätt bil? Om du nu är Polis så förstår man ju varför ni har så "mycket att göra". smile


Mvh

(P.S. Charem, får ta och visa upp bilen på några fler meets, kikade inte så noga sist. smile )

charem STHLM(S)LOW CREW!
22 oktober 2012 · 564 Inlägg

Stämmer bra det, silvriga bmwn med blåa fälgar! smile

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
STHLM(S)LOW CREW!
STHLM(S)LOW @ FACEBBOK.
BMW 320ci E46 "STHLMSLOW CREW CAR" (2001)
DanneSundin
22 oktober 2012 · 682 Inlägg

Då kan jag intyga att det antagligen inte går särskilt bra att åka snabbt igenom rondeller..

KBAragger
22 oktober 2012 · 961 Inlägg

där jävligt jobbigt när folk inte har reflexer, så köp en sån där reflex jacka smile då syns du bra och slipper bli påkörd smile

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
Underdog
27 oktober 2012 · 170 Inlägg

charem skrev:

Underdog skrev:
För någon timme sen skulle jag till jobbet, då ja går över övergångsstället på baksidan av Heron City kollar jag först vänster, ingen trafik. Jag går över till mitten och kollar höger, har en rondell med vägg i vägen så jag korsar övergångstället med huvudet vridet åt höger. Nu ser jag en Svart audi a4 kombi kommer i 80+ med en silver BMW e46 bakom sig. Jag stannar till och tar ett steg bak, då trycker killen i A4an plattan i mattan och drar iväg ca 25cm ifrån mina fötter. Han bromsade lite men jag backade när jag insåg att han inte skulle kunna stanna helt innan övergångsstället. Dessa 2 bilar var på väg till en träff i Kungens kurva? Ute och lekte? BMWn lyckades jag hitta här på Garaget(Charem). Audin däremot lyckades jag inte hitta.

Du i Audin, hade jag tagit ett steg fram, hade du åkt dit för våld mot tjänsteman som mildaste straff. Ditt Reg börjar på XEZ, resten behöver jag inte skriva in.

Meningen med denna tråd är att oavsett vad du ska göra när du sitter i bilen, ha för f*n ögonen öppna. Nästa gång e de inte jag som går över, nästa gång är det ett barn? en gammal man/kvinna? som inte reagerar som oss andra...

Hej Underdog!
Det är jag som äger den silvriga e46an. Att du drar slutsatsen att JAG är påväg till en bilträff eller är ute och leker bara för jag kör en " showstukad" bil är ju bara larvigt. Jag var påväg till bion med min flickvän när detta hände. Jag såg hela händelse förloppet och att Audin som körde framför mig låg i över 80km/h i timmen direkt efter en rondell är omöjligt. Jag låg själv i MAX 40km/h då kan knappt kan ta mig genom rondellerna då jag inte har nån fungerande servopump.

Jag har inte kört som en idiot i trafiken eller liknande för då hade jag stått för det. Men dom som känner mig VET att det inte går att  ta kurvor/rondeller snabbt med min bil för den är Slammad och i princip gnuggar skärmkanter konstant.

Fast a4an "nästan" körde på dig VARFÖR I HELVETE SKRIVER DU UT MITT ANVÄNDER NAMN??!

Förövrigt så är det jäkligt dåligt belyst vid gällande övergångställe så knappt jag såg dig när du stog där helt mörkklädd.

Att jag blir upprörd är för DU outar mig..


MVH
Charem med silvriga RACE e46an!

Jag drog inte slutsatsen att du var på väg till en bilträff, ja skrev ett FRÅGETECKEN bakom den kommentaren, dessutom skrev jag, UT Å LEKTE? Det behöver inte nödvändigtvis vara en utav dessa. Du var bakom Audin, du var lättast å hitta. Jag hänger inte ut dig, du kan väl be Audi ägaren säga sitt här annars? Mörkklädd eller inte så ska man sakta ner innan en rondell. Jag hade 2 vita påsar i händerna, så helt svart var jag inte. Varför i "Helvete" jag skriver ut ditt namn? Senast jag såg så är det inte olagligt och skriva in andra medlemmars garaget-namn i trådar...

DanneSundin skrev:
Sen en fråga till TS: Helt ärligt, har du så mycket fritid så att du går in på Garaget, trycker på bilar väljer BMW E46 och sedan sitter och scrollar tills du hittat rätt bil? Om du nu är Polis så förstår man ju varför ni har så "mycket att göra". smile


Mvh

(P.S. Charem, får ta och visa upp bilen på några fler meets, kikade inte så noga sist. smile )

Var inte så svårt att hitta hans bil, gick bara till kungenskurva tråden och han var bland de första där med sin bil.

fluppidupp ...
27 oktober 2012 · 757 Inlägg

fortfarande så är det du som får ont vid en olycka oavsett hur fel någon annan gjort. ta på dig en reflexjävel annars var tyst.

Underdog
27 oktober 2012 · 170 Inlägg

robzter skrev:
fortfarande så är det du som får ont vid en olycka oavsett hur fel någon annan gjort. ta på dig en reflexjävel annars var tyst.

Om du hade läst vad jag skrivit i första inlägget så är det en vägg i mitten av rondellen så det är omöjligt att gå över helt säker. Ska jag vänta tills dagsljus? Oavsett tid på dygnet så är det bilförarnas ansvar att hålla ögonen öppna vid ett övergångsställe, det verkar inte du veta.

Du skrev längre upp:
"darwnis lag. dom puckade som inte klarar av att kolla att det inte kommer en bil och bara går ut får fan skylla sig själv. oavsett hur fel jag än har enligt lagen är det fortfarande du som får ont eller i värsta fall mister livet. så nästa gång tänk efter en gång till innan du korsar och inte ens söker ögonkontakt med föraren."

Ögonkontakt med föraren med en vägg mellan mig och bilen? Ögonkontakt med föraren som kör i runt 80? Du verkar ju ha superögon. För övrigt så hade jag VITA påsar i handen, en blind människa hade missat mig, inte resten. Det finns belysning där oxå.
Dina kommentarer behövs inte här när det visas klart å tydligt att du inte läst det första inlägget, så var tyst du själv.

JFfoto
27 oktober 2012 ·

Underdog skrev:

robzter skrev:
fortfarande så är det du som får ont vid en olycka oavsett hur fel någon annan gjort. ta på dig en reflexjävel annars var tyst.

Om du hade läst vad jag skrivit i första inlägget så är det en vägg i mitten av rondellen så det är omöjligt att gå över helt säker. Ska jag vänta tills dagsljus? Oavsett tid på dygnet så är det bilförarnas ansvar att hålla ögonen öppna vid ett övergångsställe, det verkar inte du veta.

Du skrev längre upp:
"darwnis lag. dom puckade som inte klarar av att kolla att det inte kommer en bil och bara går ut får fan skylla sig själv. oavsett hur fel jag än har enligt lagen är det fortfarande du som får ont eller i värsta fall mister livet. så nästa gång tänk efter en gång till innan du korsar och inte ens söker ögonkontakt med föraren."

Ögonkontakt med föraren med en vägg mellan mig och bilen? Ögonkontakt med föraren som kör i runt 80? Du verkar ju ha superögon. För övrigt så hade jag VITA påsar i handen, en blind människa hade missat mig, inte resten. Det finns belysning där oxå.
Dina kommentarer behövs inte här när det visas klart å tydligt att du inte läst det första inlägget, så var tyst du själv.

Dom körde ju inte i 80 skrev han ju

fluppidupp ...
27 oktober 2012 · 757 Inlägg

Underdog skrev:

robzter skrev:
fortfarande så är det du som får ont vid en olycka oavsett hur fel någon annan gjort. ta på dig en reflexjävel annars var tyst.

Om du hade läst vad jag skrivit i första inlägget så är det en vägg i mitten av rondellen så det är omöjligt att gå över helt säker. Ska jag vänta tills dagsljus? Oavsett tid på dygnet så är det bilförarnas ansvar att hålla ögonen öppna vid ett övergångsställe, det verkar inte du veta.

Du skrev längre upp:
"darwnis lag. dom puckade som inte klarar av att kolla att det inte kommer en bil och bara går ut får fan skylla sig själv. oavsett hur fel jag än har enligt lagen är det fortfarande du som får ont eller i värsta fall mister livet. så nästa gång tänk efter en gång till innan du korsar och inte ens söker ögonkontakt med föraren."

Ögonkontakt med föraren med en vägg mellan mig och bilen? Ögonkontakt med föraren som kör i runt 80? Du verkar ju ha superögon. För övrigt så hade jag VITA påsar i handen, en blind människa hade missat mig, inte resten. Det finns belysning där oxå.
Dina kommentarer behövs inte här när det visas klart å tydligt att du inte läst det första inlägget, så var tyst du själv.

Om du inte ens söker ögonkontakt med föraren och det gör man när bilen har stannat/saktar in! inte så man söker ögonkontakt när bilen är 100 meter bort. jag stannar alltid och väntar tills bilen har stannat. man vet ju för i helvete själv om hur lätt det är att missa gående som bara svänger rätt ut i vägen. dessutom en vit kasse hjälper inte alltid därför reflex just REFLEKTERAR LJUSET så att det syns tydligt. bara att vänta tills bilen har stannat sen gå över. zebralagen förstörde det här med att gå över övergångställen. bara för att  fotgängare fick lagen på sin sida så tror dom att dom är odödliga och att bilar kommer stanna varje gång. så det är lättare att du bara väntar i 2 sekunder och ser att bilen stannar innan du knatar rätt ut.


Sen vil ju staten att man ska köra miljövänligt. inte speciellt miljövänligt att stanna vid varje övergångställe när det inte kommer några bilar efter en. utan nej då ska bilen stanna och släppa över 1 ynka fotgängare istället för att han kan vänta i just typ 2 sekunder. nu ska man accelerera som bilist och det släpper ju ut avgaser.

charem STHLM(S)LOW CREW!
27 oktober 2012 · 564 Inlägg

fortfarande OMÖJLIGT att köra över 80 direkt efter rondell......
OCH jag fattar fortfarande inte att varför du skriver ut mitt användar namn då jag inte ens varit i när heten av dig.


Ta på dig reflexväst istället så ser bilarna dig bättre. Två vita mat kassar är INTE reflexer direkt.

Stolt arrangör av Stockholms största bilträffar!
STHLM(S)LOW CREW!
STHLM(S)LOW @ FACEBBOK.
BMW 320ci E46 "STHLMSLOW CREW CAR" (2001)
KBAragger
27 oktober 2012 · 961 Inlägg

jag tycker ni ska sluta att smutskasta varnn och bete er som vanliga vuxna människor! lösningen på det hela är att Underdog ser sig för innan han går över, kanske lyssnar efter vrålet av en bil med tanke på att om han kommer körandes i 80 i en rondell är det säker ganska höga varv och tar på sig en reflex tills nästa gång.
charem kan ju köra lite långsammare i rondeller, så problem solved

''Brännvin och frisk luft dör man inte av.''
-danskt ordspråk
Krist
27 oktober 2012 · 716 Inlägg

Jag förstår Underdog litegrann.. Ja menar, har ni alla reflexvästar på er när ni är ute och går? Det är inte alltid lätt att se vid ett övergångsställe där han säger finns en vägg i vägen. Fast 80km/h är lite att överdriva, om jag förstått rätt vilken rondell det handlar om...

KBAragger, tror inte charem var problemet, det var inte han som körde snabbt, Underdog skrev ju att han var lättast å hitta. Båda är väl "showbilar" så han utgick väl från att dom kände varann och var på väg till samma ställe?

BMW 525d F10 "Alpinvit III" (2011)
BMW 525d F11 "Carbonschwarz" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang