Eftersnack: Team Tare Lugnt-Träffen KungensKurva Citygross

NikkeSiekas Audis in Scandinavia
14 oktober 2012 · 1 342 Inlägg
Audis in Scandinavia Crew
deltapim
14 oktober 2012 · 51 Inlägg

Helt rätt gjort sibba!

676hk på driven är bättre än 1000hk på forumet!
"JÄVLAR VILKET ÖS !!! När du peta i 4an trodde ja helt ärligt att vi skulle lyfta !! Quote Adde @ 220km/h" "ingen kommer ihåg en fegis!"
BMW 327i "Laddturken 1.0 Smälld" (1984)
Mitsubishi Evolution III "Brukis" (1995)
san-Andreas
14 oktober 2012 · 156 Inlägg

varför blocka poliser som var på väg därifrån?
sen om jag skulle haft en dotter i min famn skulle ja gått därifrån frivilligt.

tjing
Nissan 200sx s13 "200an" (1991)
Mazda RX7 FD3S "rex7an" (1992)
CarpeDiem German Engineering
14 oktober 2012 · 9 081 Inlägg

deltapim skrev:
Helt rätt gjort sibba!

Håller med!

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
wadde Tryck och pys-åka
14 oktober 2012 · 884 Inlägg

san-Andreas skrev:
varför blocka poliser som var på väg därifrån?
sen om jag skulle haft en dotter i min famn skulle ja gått därifrån frivilligt.

Jo därför att:

Polisen var som enligt aftonbladetartikeln (som nu är tillrättad med mera fakta) nära att köra över Sibbas dotter, kom farandes in i phuset i en jävla fart, dessutom med omarkerad bil.
Nån annledning till sin körning hade dom inte, inte utryckning, inget brådskande. Va föraren/polismannen gör sen är att bara avika från sin bil, gå runt lite en bit ifrån bland andra bilar.

När jag får fart på sibba att ringa till Ledingscentralen för att be å få ut ett befäl som kan ta upp anmälan om vårdslöset i trafik.
För va ni än kommer att svara, på dethär så får faktiskt INTE POLISER KÖRA SOM DOM VILL.
Dom har rätt att vid vissa lägen att åsidosätta trafikregler, men samtidigt ett STÖRRE ANSVAR om det skulle hända nått.

Vad föraren försökte igår var helt enkelt att undvika ta nått ansvar.
Han klev helt sonika in i civilpolisbilen och började backa ut den utan att ens vilja prata med sibba.
Än mindre be om ursäkt för hur han körde. För en ursäkt kan faktiskt räcka riktigt långt.

Det var då som folksamlingen flockades bakom bilen för att stoppa den. Då väntade vi på att befälet skulle komma.
Och alla får känslan av att föraren av civilbilen ville "smita", när han förstod att han kanske skulle konfronteras för sin körstil in i garaget.
Ingen vet var riktigt var den civilklädde polisen kom ifrån som skulle fösa bort folk för att låta bilen backa.

Som tur var kom det flera patruller till platsen som faktiskt var lite mera diplomatiska och lugnade ner läget.
För det kan jag hålla med om, folkmassan var lite irriterad. Men nu vet ni varför åtminstonde.
Min åsikt är att det var befogat att försöka hålla kvar den civila polisbilen och föraren.

Senare så kom befälet till platsen till sist och tog Sibbas berättelse och några olika vittnens.
Den civilklädde såg jag senare också prata med Sibba och det verkade som att han lugnat ner sig och vill be om ursäkt, men det vet jag inte säkert vad som sa mellan dem.

Vi folkmassan är inte bara dum boskap som står och hetsar mot snuten, denhär gången så tycker jag att det var rätt sak att göra.
Men ett par "snutsvin" och "hora" haglade det. Och det är inget som hjälper att stå å skrika när vi ville prata ut om saken med poliserna.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
san-Andreas
14 oktober 2012 · 156 Inlägg

de där med att befälet skulle komma o snacka med civaren ang körstilen är nog obefintligt, sådant snack tar de när poliserna ska avrapportera. Sen vet väll alla att de en vanlig människa säger gentemot en polis blir ju aldrig till den vanliga människans fördel.
Kul Team by the way: Tare Lugnt

tjing
Nissan 200sx s13 "200an" (1991)
Mazda RX7 FD3S "rex7an" (1992)
wadde Tryck och pys-åka
14 oktober 2012 · 884 Inlägg

Jomen sanni, det togs upp en anmälan och startades en intern _utredning_ (kan fan inte stava ibland)
Men tyvärr så leder den inte till mer än en reprimand för berörd polis.

Men vad jag är nöjd med är att det inte gick att bara vifta bort helt å hållet som polisen gör när det slentrian-körs för fort.
Och vi var inte bara en mäniska som såg det.

Senast redigerat av wadde (14 oktober 2012)

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
BlauMes
14 oktober 2012 · 1 801 Inlägg

wadde skrev:
Jomen sanni, det togs upp en anmälan och startades en intern inredning.
Men tyvärr så leder den inte till mer än en reprimand för berörd polis.

Men vad jag är nöjd med är att det inte gick att bara vifta bort helt å hållet som polisen gör när det slentrian-körs för fort.
Och vi var inte bara en mäniska som såg det.

Blir det fint då inne på stationen? wink

Saab 9-3 (2008)
CarpeDiem German Engineering
14 oktober 2012 · 9 081 Inlägg

BlauMes skrev:

wadde skrev:
Jomen sanni, det togs upp en anmälan och startades en intern inredning.
Men tyvärr så leder den inte till mer än en reprimand för berörd polis.

Men vad jag är nöjd med är att det inte gick att bara vifta bort helt å hållet som polisen gör när det slentrian-körs för fort.
Och vi var inte bara en mäniska som såg det.

Blir det fint då inne på stationen? wink

lol lol lol

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
wadde Tryck och pys-åka
14 oktober 2012 · 884 Inlägg

interna inredningar är alltid bäst. Haha.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
Anton-DekorTeknik
14 oktober 2012 · 964 Inlägg

evilaudio skrev:
folk beter sig som idioter sen undrar dom varför polisen kommer och "förstör"?   

e fan glad att jag stanna hemma..

Jag som inte var där och inte du heller tydligen kan väll förklara lite mera ingående eftersom du har en annan åsikt än dom flesta andra?

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
Tokken Team dBakuten
15 oktober 2012 · 3 453 Inlägg

Antonicracing skrev:

evilaudio skrev:
folk beter sig som idioter sen undrar dom varför polisen kommer och "förstör"?   

e fan glad att jag stanna hemma..

Jag som inte var där och inte du heller tydligen kan väll förklara lite mera ingående eftersom du har en annan åsikt än dom flesta andra?

Jag vet precis vad Örjan fiskar efter..

Men du som också ger dig in i matchen kan ju förklara själv då?

dBAkuten
Billjudsveteran sedan 1989
TEAM dBAkuten
PROJEKTTRÅD!
volvojonnie
15 oktober 2012 · 98 Inlägg

Grymma bilar och trevlig stämning även om man va där 1 minut och ganska tidigt! smile

Skapligt
16 oktober 2012 · 799 Inlägg

Många som fotade tyckte jag, men dåligt med bilder?

Om någon mer än BlauMes tog bild/bilder på min svarta 206 så är jag intresserad av att få dom smile

Peugeot 206 RC "Basstard" (2004)
Ford Mondeo Titanium S "Ceracoat" (2013)
Jexpert
16 oktober 2012 · 169 Inlägg

Skapligt skrev:
Många som fotade tyckte jag, men dåligt med bilder?

Om någon mer än BlauMes tog bild/bilder på min svarta 206 så är jag intresserad av att få dom smile

http://ttl.forum24.se/ttl-about433.html Där finns det lite bilder. Har dock fler. Skall kolla efter din 206 när jag kommer hem

Black Shadow Racing @ FaceBook
---------------------
BMW E91 325 "TouringV2" (2008)
Skapligt
16 oktober 2012 · 799 Inlägg

Jexpert skrev:

Skapligt skrev:
Många som fotade tyckte jag, men dåligt med bilder?

Om någon mer än BlauMes tog bild/bilder på min svarta 206 så är jag intresserad av att få dom smile

http://ttl.forum24.se/ttl-about433.html Där finns det lite bilder. Har dock fler. Skall kolla efter din 206 när jag kommer hem

Kanon! Tack så mycket! Fanns ju nån bild på länken där.

Peugeot 206 RC "Basstard" (2004)
Ford Mondeo Titanium S "Ceracoat" (2013)
New_options
13 november 2012 · 15 Inlägg

Det här var nästan gulligt!

Ni ställer upp era bilar huller om buller i ett p-garage avsett för butikens kunder. Ni har uppenbart inget tillstånd att använda garaget på det viset.  Med andra ord stör ni butikens verksamhet.

När butiken larmar polisen och de väl kommer blir ni sura för att polisen ens körde dit. Ingen blev påkörd - och det finns heller inga exakta uppgifter om hur fort polisen körde. Det framgår inte ens tydligt hur nära det egentligen var att något skulle kunna ha hänt.

Jag har tittat på de videofilmer som lagts upp och kan bara konstatera att det ni skriver inte bevisas av någon av videofilmerna.
Ja, polisen bad er flytta på er. Varför gjorde ni inte det? Det är faktiskt brottsligt att inte lyda polisen.

Istället för att lyda polisen ställer ni er som en skrikande mobb runt polisen - i fronten står pappan med sin 2-åriga dotter i famnen.
Lyder man inte polisen får man faktiskt räkna med att ta konsekvenserna av det! Men det gör inte ni - för allt är väl polisens fel?

Nej, polisen pucklade inte på er! Polisen gjorde sitt jobb - och har all rätt i världen att försöka flytta er om ni inte gör det frivilligt

Patetiskt måste jag säga

Senast redigerat av New_options (13 november 2012)

wadde Tryck och pys-åka
14 november 2012 · 884 Inlägg

Du kan få tycka precis vad du vill baserat på... inga förstahandsfakta alls. Fritt land.

Men fakta kvarstår. Snuten ska inte köra som vettvillingar i p-garage utan anledning och med omärkt bil.

Och gick sen lugnt runt å kollade lite regnummer. Först när vi nämde för dem att befäl var på intåg å vi ville lägga anmälan om vårdslöshet så "bad" dom oss back. Med ett stycke överentusiastisk civilare, som kom farandes.
Inget larm eller kollega som behövde hjälp var anledningen.

Ingen som sa att polisen spöade nån. Kolla fakta först.
Ingen skrikande folkmobb heller. Nån skicka väll glåpord från andra håll, det får den personen stå för.
Du ser bland annat undertecknad på en av videorna som försöker resonera med snutarna när dom bara är avvisande.

Patetiskt är folk som stoppar in huvet på forum, mitt i en tråd, som inte ens orkat läsa igenom och börjar gaffla jäärnet. Antingen att folk är dumma i huvet och att snuten får göra som dom vill, eller att alla snutar är fittor.
Allt ska va så jäkla svart och vitt. I sverige borde vi faktiskt vara lite bättre på gråskalor, så att säga.
Sånt hör mer hemma på flashback.  (eller var jag taskig mot FB nu ?)

Senast redigerat av wadde (14 november 2012)

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
wadde Tryck och pys-åka
14 november 2012 · 884 Inlägg

PS.
Interna utredningen pågår fortfarande mot polismannen som körde bilen.

Audi 90 quattro "Gris-90" (1986)
New_options
14 november 2012 · 15 Inlägg

Jadu wadde... Du ska nog själv läsa ordentligt innan du tar för stora ord i din mun...  Läs exempelvis inlägg #3 på sidan ett.

Titta på filmerna. Om du på fullt allvar kallar det att resonera lugnt vill jag inte uppleva någon av de inblandade när ni inte är lugna wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang