Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Malmoe SSS -12
6 oktober 2006 · 3 217 Inlägg

Brorsan blev stoppad efter att ha hastigt korsat två 4-vägs stopp och kört en aning för fort... (det hade tydligen varit någon slags bilbomb i området tidigare under natten)... Polisen stoppar honom påväg ut mot motorvägen! Ca. 04.30...

- Var är du påväg?
- Jag är påväg till jobb, varför skulle jag då vara klädd såhär (satt i grön ful overall)
- Är det din bil?
- Ja, men den står på min far...
- Jaha, säger han och lyser in i baksätet och ser en låda... Polismannen frågar rent spontant, vad har du i lådan då? Och tittar suspekt på min bror...
- Min bror, stressad som ett djur och allmänt omänskligt otrevlig på morgonen klämmer ut: ETT LIK, VA FAN TROR DU?
- Polisen förklarar situationen och suckar lätt, ber honom köra vidare!

Detta var i närheten av den ökända mångstaten Rosengård!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Spelis
6 oktober 2006 · 1 926 Inlägg

Fuckface skrev:
Brorsan blev stoppad efter att ha hastigt korsat två 4-vägs stopp och kört en aning för fort... (det hade tydligen varit någon slags bilbomb i området tidigare under natten)... Polisen stoppar honom påväg ut mot motorvägen! Ca. 04.30...

- Var är du påväg?
- Jag är påväg till jobb, varför skulle jag då vara klädd såhär (satt i grön ful overall)
- Är det din bil?
- Ja, men den står på min far...
- Jaha, säger han och lyser in i baksätet och ser en låda... Polismannen frågar rent spontant, vad har du i lådan då? Och tittar suspekt på min bror...
- Min bror, stressad som ett djur och allmänt omänskligt otrevlig på morgonen klämmer ut: ETT LIK, VA FAN TROR DU?
- Polisen förklarar situationen och suckar lätt, ber honom köra vidare!

Detta var i närheten av den ökända mångstaten Rosengård!

haha klockren wink

ventohuan Fartdåre!
6 oktober 2006 · 592 Inlägg

Jag blev stoppadmed min gamla firmabil. Företaget heter Ji-Kå Gallring AB så de stod ju på halva bilen. Deförstapolisen sa när han kom fram till mig va:
-Vad gallrar ni? Inte bland folk väll?
Sen precis när ja skulle svara så säger han:
- Får man kolla flaket de kan ju finnas ett lik där o då hoppas ja du spänt fast de så han inte slår sig.
Ja viste inte vad ja skulle säga.
Men sa till slut ja de har ja.
Då garvade han o bad mig köra vidare. Vet inte vad han ville.
Dom hade kanske bara tråkigt eller något.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
Mavric
6 oktober 2006 · 176 Inlägg

va ute å körde en kväll, va utsparken för gymnasieelever. (på väg mot samma by som de ligger i) blev stoppad av polisen för dom ville kolla so man inte inte va påverkad av något. så ja rulla ner ruttan-

-polisen: fråga om ja hade körkort.

-Jag: visst har ja de, börjar leta efter plånboken, hittar den inte så ja svara nej de hade ja visst inte =/

-Polisen:nähä de va inte bra, så han fråga om passageraren brevidmig hade körkort å de hade hon. så han kolla på de samtidigt han sträckte sig efter de så säger han högt som fan "fan har du vittatavlor i din bil fan va snyggt,

-Jag: bara höö? mm visst.

-Polisen: ja hade sj sierra som första bil när ja va yngre inte fan fanns de vitta tavlor till min då fuskit hehe.

sen efter han kollat på passagerarens körkort så fick vi köra. ja hade lika bra kunnat ljugit om att ha körkort hmmm

/Mavric\ :)
Malmoe SSS -12
7 oktober 2006 · 3 217 Inlägg

Vettig polis det där...

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
laynus
7 oktober 2006 · 256 Inlägg

hade försökt och köra ifrån med eu moppen, dom följde efter med in på trottoaren. tillsist stannade jag och dom var sura som faan, var sent på kvällen 12.00 kanske

båda poliserna: vad faan tror du att du håller på med?
jag: nja jag vet inte

sen blev det en 12-15min kvart snackande dom hotade med indraget körkort i 1-2år böter 4-600kr
och jag kom undan fri big_smilebig_smile

carnageman Rallyförare
7 oktober 2006 · 1 075 Inlägg

"Tror du att du är nån jävla rallyförare eller?"
-Nej, jag vet, kolla själv

Osså gav ja snuten rallylicensen smile

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
precision
7 oktober 2006 · 2 652 Inlägg

carnageman skrev:
"Tror du att du är nån jävla rallyförare eller?"
-Nej, jag vet, kolla själv

Osså gav ja snuten rallylicensen smile

hur var ansikts utrycket på polisen då  ?

dallelito med lem
7 oktober 2006 · 1 147 Inlägg

galenone skrev:
detta hände då inte mig men en polare som va ute "drifta" lite på stan en dag i sommras och blev stoppad!
Polisen- har du körkort?
Polarn- Japp varsegod!
Polisen- du det här är ingen rally lisens! (och kollade surt på han)
polarn- näää men det är det här! (och drog upp camaro cup licensen) och log!
Polisen- hmmm (gav tillbaka körkortet och gick muttrande därifrån)!

vadå? skulle polisen tycka det va okej o drifta på stan bara för att han har licens för o köra på nån bana?

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Shorty666
7 oktober 2006 · 362 Inlägg

Polisen skriker: "Å inte känner du igen mej heller, vi som bor grannar!?!?!???"

Shorty blåse om den lokala civilbilen i 180...  Fick skäll som fan men klarade mej mirakulöst den gången, tur att de va grannen...

I somras vart de ett "missöde" på väg till jobbet...

Kommer som vanligt runt 0500 tiden å ska över ett fartgupp, en kattjä... kutar ut mitt framför mej, nyvaken stampar ja på bromsen å går me låsta framhjul över guppet och samtigit får möte me en polisbil... (Va i h-e????)
Polisen vevar ner rutan å frågar: Va Hände?
Shorty: höll på å klippa en katt...
Polisen: Träffa du??
Shorty: nepp
Polisen: Skit! Gommorron!   åsså for han...

Ford Mustang "Sportsroof" (1970)
E30Tompa Rörpulare
7 oktober 2006 · 1 453 Inlägg

Shorty666 skrev:
Polisen skriker: "Å inte känner du igen mej heller, vi som bor grannar!?!?!???"

Shorty blåse om den lokala civilbilen i 180...  Fick skäll som fan men klarade mej mirakulöst den gången, tur att de va grannen...

I somras vart de ett "missöde" på väg till jobbet...

Kommer som vanligt runt 0500 tiden å ska över ett fartgupp, en kattjä... kutar ut mitt framför mej, nyvaken stampar ja på bromsen å går me låsta framhjul över guppet och samtigit får möte me en polisbil... (Va i h-e????)
Polisen vevar ner rutan å frågar: Va Hände?
Shorty: höll på å klippa en katt...
Polisen: Träffa du??
Shorty: nepp
Polisen: Skit! Gommorron!   åsså for han...

Hehe fan va klockrent:D förresten hur gick de me nissanen?

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
BMW E61 m5 (2007)
mrcelica
7 oktober 2006 · 1 639 Inlägg

En gång hade vi varit och badat och tjejen och två av hennes storbystade systrar satt i bara bikini, jag blåste 90 på 70 väg (glömde att det var 70)
Snutarna blev precis röda i fejset och frågade om jag kunde koncentrera mig på att köra samt önskade trevlig helg utan att ge några böter !!! smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
FugitivE BMW Power
7 oktober 2006 · 2 362 Inlägg

mrcelica skrev:
En gång hade vi varit och badat och tjejen och två av hennes storbystade systrar satt i bara bikini, jag blåste 90 på 70 väg (glömde att det var 70)
Snutarna blev precis röda i fejset och frågade om jag kunde koncentrera mig på att köra samt önskade trevlig helg utan att ge några böter !!! smile

Haha, han var mänsklig den snuten iallafall, och ha lite förståelse wink

BMW, bogsering med wire :/
Malmoe SSS -12
15 oktober 2006 · 3 217 Inlägg

Shorty666 skrev:
Polisen skriker: "Å inte känner du igen mej heller, vi som bor grannar!?!?!???"

Shorty blåse om den lokala civilbilen i 180...  Fick skäll som fan men klarade mej mirakulöst den gången, tur att de va grannen...

I somras vart de ett "missöde" på väg till jobbet...

Kommer som vanligt runt 0500 tiden å ska över ett fartgupp, en kattjä... kutar ut mitt framför mej, nyvaken stampar ja på bromsen å går me låsta framhjul över guppet och samtigit får möte me en polisbil... (Va i h-e????)
Polisen vevar ner rutan å frågar: Va Hände?
Shorty: höll på å klippa en katt...
Polisen: Träffa du??
Shorty: nepp
Polisen: Skit! Gommorron!   åsså for han...

Djurvänner, eller vad kallas dem?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu
Suzuki Swift Sport "ZC32S" (2012)
Jokero Fordonsmekaniker, galen o allmänt jävla envis
15 oktober 2006 · 78 Inlägg

"Kan jag få se på ditt körkort, eller ska jag säga flygcertifikat!"
smile

Allmänt jävla envis!
Pi Just another freak in the freak kingdom
17 oktober 2006 · 376 Inlägg

Var ute och åkte oskattat för någon vecka sedan (skulle ställa bilen i garaget). Ca 200m från gragaet så dök de upp ett par blåljus i baken på mig.
Fan oxo tänkte ja..
När polisen kom fram till mig så sa han

-Fan e de du?
Jag: Japp vem skulle de annars va?
Polisen: Vi trodde att det var W(en pundare).
Jag: Nej nej de e bara ja..
Polisen: Happ.. Hur gör vi nu då.. Vi har ju redan rapporterat att vi stannade bilen. Men vi säger så här.. Vi tar dina plåtar och så slipper du böter..
Jag: Javisst.
Polisen: Hade jag sett att de var du så hade vi inte ens stannat dig..

Tur att man är vänn med dom wink

If everything seems under control, you’re just not going fast enough.
Mycket ljud är lagomt.
Mr_C134N
17 oktober 2006 · 47 Inlägg

" Såg du inte att vi stod här " (tyckte nog att jag var blind när dom sköt mig med radarn mitt i stan hur öppet som helst.

Hellre än kork i skumpan än en sork i rumpan
Linden_
17 oktober 2006 · 26 Inlägg

Jag hade haft körkortet i 3 dagar.. skjussade in 2 polare te sjukhuset efter en missandel.. hade brottom hem mitt i natten för skulle hämta några.. drar om en v70.. sen ser jag i backspegeln att den kommer sakta med säkert.. skiter i att sakta ner utan kör.. svänger sedan i en rondell å så ser jag blå ljusen blinka.. faaan tänkte jag bara.. där rök ju mitt kort.. 3 dagar.. kul.. men dom kunde ju inte ta farten på mig så hade tur.. men kan säga att jag skakade rätt bra när jag klev ur bilen... särskilt när dom kommer fram med dragna pistoler :S d enda dom sa var att d gjick lite väl fort och att det går illa ifall det kommer upp nått djur.. var vildstängsel men man vet ju aldrig

Senast redigerat av _axxor_ (17 oktober 2006)

MICHAN Bas Connaisseur
17 oktober 2006 · 436 Inlägg

"Fan detta är tredje gången jag stannar dig denna vecka! Fan, hälsa farsan, kommer och hämtar pizza i helgen och jag ska fan ha en sallad gratis annars så är det kört för dig. Stick nu!"

På moppetiden då fartblindheten är som störst.

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<
MickeTuncer Fotograf
17 oktober 2006 · 966 Inlägg

MICHAN skrev:
"Fan detta är tredje gången jag stannar dig denna vecka! Fan, hälsa farsan, kommer och hämtar pizza i helgen och jag ska fan ha en sallad gratis annars så är det kört för dig. Stick nu!"

På moppetiden då fartblindheten är som störst.

Hahahah!

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se
BMW 520d "F11" (2011)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang