Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

Aldin AT Däck
4 mars 2007 · 501 Inlägg

detta hände förra sommaren

dom stoppade min kompis för han hade kört utan bälte o så ville dom göra flygande besikting på bilen så dom börjar upptäcka massa fel på bilen o ger den körförbud och så kommer min kompis pappa ut o börjar snacka med dom o så får han samma böter som hans son fick för bilen stod på hans pappa ... och min kompis lillebror satt i bilen med o så frågar han polisen ska du inte ge mej böter också för jag har med kört bilen så blir snuten förbannad o frågar få se ditt körkort o då svarar han jag har inget vilket han inte hade så polisen blev helt ställd o drog hem:P

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
Frida_
4 mars 2007 ·

Freddeponken skrev:

Frida_ skrev:
Jag och morsan hade varit i min nyinköpta lägenhet och målat hela eftremiddagen, och pappa ringde och berättade att han blivit stoppad 3 gånger redan samma dag, polisen hade razzia i stan. När vi körde hemåt för att käka osv, blev först morsan invinkad i sin bil, bara rutin-koll med alko-test och körkorts-koll. Eftersom jag först lyckats med att låsa in mig själv i källaren efter att morsan kört, så dröjde det en stund innan jag kunde köra hem. Så ca 15 minuter efter att morsan vart i polis-kollen blir även jag invinkad i min Celica. Allting var okey och så, fick beröm för mina fälgar av den väldigt snygga polisen som kallade in mig smile Sen plötsligt ber han mig att köra längre in på parkeringen och parkera och stänga av motorn. Självklart gör jag som han ber mig, kan erkänna att jag nu börja bli lite nervös. Polisen ber mig gå ur bilen och sätta händerna på taket. Under tiden jag står där och ser ut som ett levande frågetecken och undrar va fan som pågår, går han runt och kollar bilen i detalj. Sen går han fram till mig, berömer mig för bilen, flinar lite fult (jag är bara sådär måttligt irriterad just nu) och så säger han
-kanske man kan få provköra den nån gång? Om du vill kan jag betala tillbaka i natura.
- ehh, tack men nej tack, svara jag nervöst, vet inte riktigt hur jag ska fatta mig.  Börjar se mig om efter några dolda kameror eller något, tror det är ett skämt. Polisen ger mej ett bländande leende och skrattar.
-Jag bara skojar med dej, skitsnygg bil verkligen, kul att det var en tjej som kör den, men du kan köra nu, ha en trevlig kväll! Så klappar han mig på axel.
Jag hoppar in i bilen, funderar på vad tusan som hände, och kör hemåt med förvirrad hjärna. När jag kom hem berättade morsan om att hon blev stoppad av en jättertrevlig och snygg polis på vägen hem, kunde inte låta bli att skratta lite smile

Förstår fortfarande inte riktigt om han bara drev med mig eller om han raggade på mej, jäkla poliser, dem kan man aldrig lita på!

Tyckte du det var roligt? kan ju säga att det dom gjorde är maktmissbruk och sexuella trakaserier. förjävligt!

Nja, just då var det inte så kul, men har träffat denna polisen senare och han har då bett om ursäkt för sitt "påhopp"... Nu skrattar jag mest åt det, för han skäms tydligen rätt mycket för det.. Menmen, typiskt poliser annars, eller?!

dusty Living in the fastlane
4 mars 2007 · 2 616 Inlägg

Vad fan håller du på med! Tro att detta är någon jävla racingbana.

- Kom undan med en varning och han lugnade ner sig rejält efter jag fick börja prata.

bringy
4 mars 2007 · 64 Inlägg

var med en gång av att ett gäng med nyutbildade polistjejer som var ute och fick testa på tror dom var 7 st allt som allt o så var de en snubbe me. så blev jag stannad och hon böjde sig in i bilen o frågade de vanliga och sa tack, men sen kollade hon in igen och såg polaren o sa DIG KÄNNER JAG DÅ IGEN polaren blev livrädd och undrade vad detta kunde vara så ha sa att vi kanske har mötts på krogen på fyllan eller nått? smile

loffe007
4 mars 2007 · 905 Inlägg

Förra vintern då man hade lyckats parkerat volvon mitt i rondell så komm polisen förbi och det försa han sa var "är det för mycket att köra med i volvon"
(b19a på 92hp wink)
var bara hålla med wink

sen frågade han om jag ville ha hjälp att komma lös men jag sa att jag hade ringt efter hjälp.

kan tillägga att polisen här upp i piteå är då mycket trevliga iaf dom jag haft att göra med.

Aldin AT Däck
4 mars 2007 · 501 Inlägg

jag ahde blett stoppad 5 ggr på en vecka o så den 5 e gången fick jag nog .. polisen satt på blåljus o jag stannade så kommer dom fram o säger körkortet tack då blir jag förbannad tar fram körkortet o säger:
Jag : Ni kan vell ta en kopia på mitt körkort så ni slipper fråga efter det varje dag.
polisen: jasså
Jag : ja ni har stoppat mej nu nästan varje dag
Polisen : Ja unge man nu ska vi inte vara sånna vill du följa med till polisstationen så kan vi reda ut det
Jag : Ne jag står nog över denna gången

får tillbaka körkortet och så såg jag inte polisen på ett bra tag sen mer tongue

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se
Muppsi Bessewisser
28 mars 2007 · 556 Inlägg

Jag blev stoppad förra sommaren vid en bensinmack som jag och mina mc polare gjort till vårat typ ställe som vi träffades på en sista gång innan det var dags att åka hem..

kl var väll ca 04:00 på morgonen och vi var trötta och visst fan rullar snuten fram och stannar.. Vi sket väll i att dom bara stod där och sen rullar dom fram och säger...

Polisen: Jaha, vad gör ni ute så här sent?
Jag: Vi är ute och glider runt bara...
Polisen: Jaha det var värst, Vi slog in erat reg.nr på datorn och ni har bara A1 kort...
Jag: Jaha? Och?
Polisen: Ja ni får juh bara köra 125:or...
Jag: Ja det här är en 125:a
Polisen: Ja det har vi hört förut, starta den!
Jag: Ja inga problem..

Starta min mc och lät den gå på tomgång.. den ena polisen gick fram och gasa till en gång.. sen skratta dom och åkte därifrån..

Vart lite förvånad över att polisen inte såg att min mc var en 125:a när dom slog in reg.nr på datorn tongue Fast iofs polisens IT-inkompetens har förvånat mig förut...

How low
ESTRANDBERG88 Hojmek
29 mars 2007 · 748 Inlägg

Har väl inte nån jättebra historia men iaf. Skulle åka till åre och vi skule ta med 2 skotrar + en sjujäkla massa packning. Inget som får plats på en vanlig släpvagn man får köra med b-kort. så vi lånar en stor släpvagn med kåpa, packar den full med allt vi ska ha med satt dessutom sommarsulor på den. Innan vi började åka norrut skulle vi till stan å hämta lite grejjer först, fan ser att det är 4 polisbilar som står och stoppar varenda bil. Fan tänkte jag nu är det kört. "Jahapp har du körkort" japp " bra åsså ska du få blåsa här" Jag var skitnervis när den andra polisen började gå runt släpvagnen. Dom sparkade lite på däcken å sa, " ja det här ser ju okej ut" sen fick jag åka. Lite smått förvånad över att dom inte märkte att det var sommarhjul på for vi in till stan och hämtade det vi skulle, tro på fan att vi blir stoppad på samam ställe fast av poliserna på andra sidan vägen. Vi blev nyss stoppade på andar sidan sa jag, polisen kollade på mig ett tag. " jaha får väl lita på dig då" sen vart det 35 mil utan en enda polis big_smile

TSL Glidare
29 mars 2007 · 21 Inlägg

ja du bringy, man blev ställd när hon glodde på mig... men snygge va hon!! tjejer i uniform vettu

JW
29 mars 2007 · 281 Inlägg

Första gången  : "Varsågod att blåsa"

Andra gången  : "Tror du vi är helt bortkomna?"

Tredje gången : "Vad fan sysslar du med?"

fjärde gången  : "Gick lite väl fort där va?"

Femte gången  : "Finaste volvon jag sett"

Senaste kommentaren var ju helt klart bäst smile

Mvh Jonas

master_lars
29 mars 2007 · 1 160 Inlägg

Detta hände mig för ca 4 år sedan då jag kommit hem från fjällen, och hade lånat min dåvarande flickväns bil (Volvo 340, remjohan 1979). Blev stannad 4 ggr på vägen ner från fjällen till sthlm av olika poliser. Alla frågade om jag var berusad, eller om jag tagit ngra droger.... Nej svarade jag, fick blåsa och allt.. Allt var ju självklart grönt, dock undrade alla poliser som stannade mig varför jag åkte runt i en knarkarbil, dåvarande flickvännen blev lite lessen då hon satt i passagerarsätet.. Inte så konstigt att piltarna trodde bilen var en knarkarbil, olika färg på alla karossdelar. Bilen skulle egentligen vara grön, men icke, snarare rostfärgad. Backluckan gick inte att öppna m.m.

Tänk er en riktigt sunkig risig Volvo 340 som lever på lånad tid...

carnageman Rallyförare
29 mars 2007 · 1 075 Inlägg

Klassikern:
-Tror du att du är nån jävla rallyförare

Sen kanske man ska tillägga att varje gång dom misslyckats med att få en att erkänna hur fort man kört alternativt dom misslyckats med att mäta upp farten så är dom "snälla" och "låter det gå för den här gången..."
Ibland när dom inte kan bevisa något så får dom ett "larm" smile

Det är bättre än att rapportera. Rapporterar dom utan bevis så läggs åtal ner och därmed blir det yttligare ett ouppklarat brott i statistiken.
Alla brott slås ihop i Polisens brottsstatistik.
Fortkörningar, mittfilsbögeri, våldtäckter, rån, misshandel, mord, ekobrott mm...
Om det i media står att "antalet ouppklarade brott har minskat" så kan vi vara säkra på att polisen haft ovanligt stor trafikövervakning...

Senast redigerat av carnageman (29 mars 2007)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
ESTRANDBERG88 Hojmek
29 mars 2007 · 748 Inlägg

kom ihåg en rätt rolig nu ( dock farsgubben som råkade ut för det ) Han satt å gled om bilar på e4 i 180 knyck på motorcykeln som han alltid gör ( stressad man ) Helt plötsligt ligger det en mc-polis bakom å vinkar å har sig. Farsan saktar ner mc-polisen kör upp bredvid fäller upp visiret å skriker att han ska stanna, då säger farsan " men tjenare Mats" haha det var en gammal polare. " nu hade du tur din jävel" sa Mats/polisen sen for han. haha big_smile

carnageman Rallyförare
29 mars 2007 · 1 075 Inlägg

Har ett hett snuttips till dig, UKB806 (grön 9-5 med 1st lång antenn i mitten på taket)
Sågs vid E4 mellan gävle & hudik, olagligligare än alla andra på vägen dessutom. Finns film när han blir klockad i 150km/h på 90-väg, ligger 0.5sekunder bakom en bil i 100blås, gör vårdslösa omkörningar mm. Ej under utryckning... Skulle kännas grovt fel att få böter av en sån... Det gäller att ha rent utanför sin egen dörr innan man klagar på grannen...

Jag är ingen ängel själv i trafiken, tvärtom. Men det känns fel att åka fast när man vet hur dom skenheliga schweinen beter sig. Blev ombrända av 2 blåvita på 70-sträcka för en halvtimme sedan, dom höll nånstans mellan 160-200blås utan blåljus. En stund efter åkte ja förbi en bensinmack, där stod dom och tankade...

Bodegan skrev:
kom ihåg en rätt rolig nu ( dock farsgubben som råkade ut för det ) Han satt å gled om bilar på e4 i 180 knyck på motorcykeln som han alltid gör ( stressad man ) Helt plötsligt ligger det en mc-polis bakom å vinkar å har sig. Farsan saktar ner mc-polisen kör upp bredvid fäller upp visiret å skriker att han ska stanna, då säger farsan " men tjenare Mats" haha det var en gammal polare. " nu hade du tur din jävel" sa Mats/polisen sen for han. haha big_smile

Senast redigerat av carnageman (29 mars 2007)

Chevrolet Explorer Van Hitop E85 "- Vardagsrums-bussen -" (1998)
xorox_88 Smack that ass!!
29 mars 2007 · 2 953 Inlägg

Bodegan skrev:
kom ihåg en rätt rolig nu ( dock farsgubben som råkade ut för det ) Han satt å gled om bilar på e4 i 180 knyck på motorcykeln som han alltid gör ( stressad man ) Helt plötsligt ligger det en mc-polis bakom å vinkar å har sig. Farsan saktar ner mc-polisen kör upp bredvid fäller upp visiret å skriker att han ska stanna, då säger farsan " men tjenare Mats" haha det var en gammal polare. " nu hade du tur din jävel" sa Mats/polisen sen for han. haha big_smile

haha vilken tur de är därför man ska ha en massa polare coolbig_smile

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Cascade
29 mars 2007 · 264 Inlägg

Var påväg att hämta tanten (19år) som bor i ett aningen stökigare kvartér... Jag kör helt enligt alla budorden, 70 på 70väg... Eftersom framförvarande bil verkar ha tankat med bromsolja så bestämmer jag mig för att smita förbi (bad move)... Polisen står på påfarten och är inte sena att haka på med sitt blåa neon, jag rullar in på tantens gata och stannar varpå polisbilen glider upp jämnsides och frågar...
- Har du körkort?
- Ja, det är väll klart att jag har körkort...
- Nej, här i Backa är det inte klart att man har körkort!
- Ööh okey säger jag och kan inte hålla mig för skratt...
- Jaja, men tack så mycket och tjusig bil säger dom... Sedan drar dom kvickt därifrån big_smile

VTEC - när andra växlar är det dags att gasa
Dropkick N!sSan !D|0t
29 mars 2007 · 20 Inlägg

1. Har en kompis som e helt körd!! snuten stannar honom så fort dom ser han! he he
en gång sa dom, få se lappen!   ah! kostar 50 spänn,men får en hundring kan du få
se kuken också! he he då slet dom ut han ur bilen å bara vrålar!

2. En annan gång så var det en polis han aldrig hade träffat som fråga om körkortet
med det hade han får tillfället inget! då frågade han vad han heter..han svarar (Kalle)
aha! och mer? amen lova å inte garva!? vadå? vad heter du? ah! jag heter kalle anka!
nä! aldrig!!! joo! jag lovar! skämtar du nu eller? nä faan jag sa ju att du inte skulle garva!
ah ok! men vart bor du då? i ankeborg!!! he he he då vart det inge roligt längre!..

Måste (sila) Vi (horse) Ha det (braj) Ring nån (bång)...
ESTRANDBERG88 Hojmek
29 mars 2007 · 748 Inlägg

"carnageman" Mötte lustigt nog den civilbilen igår. Dom är slut i huvudet

bmw_TT
29 mars 2007 · 73 Inlägg

när ja hade gamla min gamla 850 glt -92 vart ja stannad av en polis, han kom fram till min bil och frågade artigt efter körkortet,sedan frågade om någon annan hade kört min bil för ca 20 min sen.jag svarade helt klart nej..då kommenterade han : bra,då vet vi vem som körde om våran cevil-bil vid utryckning...( ja som trodde det skulle bli race ) smile men men,pga för lite bevis så vart det inte mer än en varning hahaha

Det är inte lätt när det är svårt när man sitter i en gummibåt
och kör 240....
Opel Ascona B "Rally" (1979)
Jaysx SupeR
29 mars 2007 · 106 Inlägg

Detta hände förra året i Oktober om jag inte minns fel..

Hade varit och jobbat, och klockan var ca 21:45. Skulle gå ut på krogen med några kompisar som ringde och stressade mig en del.. Vi skulle nämligen med en buss som gick 22:00, och då skulle jag hem o byta om emellan, så hade lite små bråttom.

Kom från en 90-väg in i ett samhälle alltså 70, o sen 50-väg.. Håller i ganska mycket, eller alldeles för mycket om man ska vara ärlig..

När man kommer in i samhället så åker man upp för en backe och kommer över ett krön, och precis när jag kommer över krönet så ser jag dom....
Kanske 150 meter ner i backen står det 2 fina blå målade bilar och en Piketbuss prydligt uppställda vid väg kanten..

Ställer mig själv klart på bromsen och hinner väll få ner hastigheten en del innan dom träffar med lasern..  Ut i vägen springer 4 poliser med lampor och reflexskyltar..

Rullar in till kanten, och en av dom uniformklädda herrarna kommer fram och knackar lite lätt på rutan.. Nervös så in satan hittar jag knappt knappen till elhissen, men får i alla fall till slut ner rutan och kläcker, godkväll..

-Polisen: Vet du vad det är för hastighet i Falla, ( hålan heter så )
-Jag: Då jag förstår att de kommer gå ganska illa redan då, så svarar jag lite spydigt: Det borde väll du veta!
-Polisen fräser ut: 50 KILOMETER I TIMMEN!!
-Jag: okej,
-Polisen: Och hur fort körde du då min vän?
-Jag: Jao de kan väll ha varit strax över..
-Polisen: Det stämmer bra det, STRAX ÖVER 100!!!

Polisen ber mig kliva ur bilen och ber att få se mitt körkort, "om du nu har något"..
-Polisen: Det här kommer du fan inte få se på ett tag!!

När predikandet är klart och alla papper är färdiga får jag ett körkort fattigare ge mig av igen..

Precis som jag ska stänga dörren ropar polisen efter mig

-Polisen: Och så kör vi försiktigt hem!
-Jag förbannad och sur som satan: Det spelar väll inte så jävla stor roll nu.. Smäller igen dörren och åker därifrån...


Det är absolut inte så att jag tycker det är häfftigt på något vis att köra för fort, och defenitivt inte på 50-väg, men alla gör vi misstag.. Och jag kan säga att jag skämmdes som en hund när ja kom hem o talade om att jag hade blivit av med körkortet!
Men man har ju ingen annan än sig själv att skylla!

Men idag har jag i alla fall åter körkort och kör defenitivt lugnare, speciellt på 70, 50 och 30 sträckor.. Så en liten uppmaning bara, kör lungt.. Speciellt om ni som ja då fortfarande kör runt med prövotid!


Hade

Mvh Victor

-red lights-
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang