2106
Sök

Vad har ni fått för kommentarer av polisen när de stoppat er?

369 Inlägg
28 november 2009
FireTraXX skrev:
Destruction skrev:
palleninja skrev:
då hade du fått behålla det i vilket fall som helst.. 117 är ju under gränsen
om du inte gjorde nått annat dumt samtidigt förstås

Jo men grejen är att jag haft kortet i 5 månader dvs jag har 17 månaders prövotid kvar.

Sen när har man prövotid i 22 månader?

Och som jag skrev innan så påverkar inte prövotiden beslutet om ifall de ska ta kortet eller inte.
Det är hastigheten som avgör (Vid en fortkörning alltså...) ifall du blir av med det.

Det enda som händer när man har prövotid är att du måste ta om allt ifall du blir av med det oavsett vad..
Vi som inte har prövotid får tillbaka det när tiden gått ut ifall vi inte blivit av med det i ett år eller mer.

Det är ENDA skillnaden.

Prövotiden är i 24månader/ 2 år och man har körkortet på exakt samma vilkor om man har prövotid som om man har haft de e 5 år.. Det enda som skiljer är som Firetraxx skriver att man får ta om det om man skulle bli av med det.. Dvs att om du hade kört 31km/h eller fortare på 90 vägen.. Mvh

åh va man myser, när turbon den pyyser =)

15 Inlägg
28 november 2009
FireTraXX skrev:
Destruction skrev:
palleninja skrev:
då hade du fått behålla det i vilket fall som helst.. 117 är ju under gränsen
om du inte gjorde nått annat dumt samtidigt förstås

Jo men grejen är att jag haft kortet i 5 månader dvs jag har 17 månaders prövotid kvar.

Sen när har man prövotid i 22 månader?

Och som jag skrev innan så påverkar inte prövotiden beslutet om ifall de ska ta kortet eller inte.
Det är hastigheten som avgör (Vid en fortkörning alltså...) ifall du blir av med det.

Det enda som händer när man har prövotid är att du måste ta om allt ifall du blir av med det oavsett vad..
Vi som inte har prövotid får tillbaka det när tiden gått ut ifall vi inte blivit av med det i ett år eller mer.

Det är ENDA skillnaden.

Ok, jag är en idiot som inte kan räkna och jag har ingen kunskap i allt det andra du säger så får tro dig där.

Kanske ska tillägga att jag hört detta som jag påstår från min körskolelärare som antagligen drog en liten vit lögn då för att hon inte ville ha mig ute på vägarna körades som en idiot och råka ut för olyckor eller böter.
Senast redigerat av Destruction (28 november 2009)

Rocknroller
296 Inlägg
28 november 2009
Snuten har inte sagt så många idiotiska grejer till mig men en av det roligaste grejerna  jag gjort va att sjunga :jag tycker om när du tar på mig. när dom stod och visitera mig på fyllan dom blev gött sura haha

Jag ska ha lika många hamburgare som min *** är lång!. eeeh va?. ja än halv alltså

6 Inlägg
28 november 2009
En grej som hände mig det var att jag och "Hammarstrand"(Kalle) här på garaget, blev stoppade av polisen i Kalles traktorgrävare tillsammans med två av våra kompisar när vi var ut och drog på stan(Ludvika) i onsdags. Vi vart lagom skakiga men det slutade bra för de sa till Kalle att han hade ju inte gjort nått olagligt utan de stoppade oss för de trodde traktorn var stulen.  tongue
De hade fått in flera anmälningar på oss när vi drog runt i stan och genom nån park och så. tongue 
så de blev lite misstänksamma.  wink

EDIT: En skön kommentar från polisen: "-Ja jag vet ju inte hur många man får åka i en traktor, men på bonde söker fru får man iaf åka två." 
Kalle: "Ja men jag är iaf inte ute efter karlar utan jag söker fruntimmer!"  Då garvade polisen och tog i hand sen fick han åka wink
Senast redigerat av SSimonsson (29 november 2009)

Lugnt och Försiktigt är inte samma sak!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 november 2009
Blev väl inte stoppad, men det kom fram en ensam polisman när jag tankade min MG första helgen jag hade den. Han undrade vad det var för bil, och jag sa "MG", Åfan, sa han det var kul att se att engelsmännen kan göra snygga bilar än. smile
"Den går friskt också, ska du med ett varv?" Hinner inte nu, men gärna en annan gång! Sen kollade han länge efter bilen... Såna poliser är trevliga. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
29 november 2009
Blev stoppad av 2 civialare å 1 pike för att jag inte ville tävla mot en civilare på motorvägen och för att jag körde vingligt typ?

Kom blåsandes i 140+ ser en äcklig saab 9-5 , slänger en blick på regnr (ANA Trollhättan) tvärbromsar, rullar upp sidan om dom, så tittar dom tillbaka å försöker dra mig, så rullar jag långsamt efter
så saktar dom ner , kommer jag upp sidan om dom igen, å vinkar ;P
så kör jag in på max, beställer lite käk. Kör ut igen, dom efter direkt , kommer in i landskrona där står en FETT Pike å en civilare blåser efter å kör upp sidan om mig å börja VINKA som fan att jag skulle stänna
jag bara , hej  ..
Polisen, ja vi har hört att du kör full * blås*
blåser.. Grönt!
Ja vi hörde att du vingla när du körde, fick du sms?
Nä fan, jag käka å sjöng egen musik i bilen nu när stereon inte funkar.. Och jo man sätt väll å smsa
P -
Jaaha, jo fan jag vet själv hur det känns utan musik i bilen,

Snacka me honom ett tag om hans privat liv å saker som hade hänt i stan..
sen kommer hans kollega,
P - Har du haft problem med oss innan?
Jag bara, jag är mammas pojke.. ;P

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

155 Inlägg
3 december 2009
Blev skjuten mellan Trollhättan och Göteborg 2001.
Helikoptern stannade mig ... otroligt men sant.
Dom frågade om jag viste vad det va för hastighet på vägen.
Allt mellan 50 och 90 svarade jag.
Jaså fick jag till svar då.

Snuten gick runt bilen och snackade med sin snut polare.
Dom berömde min viggen och sa samtidigt att vi måste nog dra svänglappen här.
Den ene snuten skulle göra sig lustig och frågade om jag hade flyglicens.
Javisst svarade jag.
Slängde upp det på motorhuven.
Hans polare började asgarva av detta.
Dom sa sedan att jag skulle försvinna innan dom börjat skriva.
Jag kunde inte låta bli att fråga om jag kunde få köra deras fladdermaskin så jag kom bort fortare ifrån dom.

Dom varnade mig för att det stog en patrull 300 meter längre fram.
Jag bad dom säga till patrullen att det kommer ett lågflygande viggen i en helvetes fart strax.
Låt det passera sa han.

Jag drog faktist på som fan ända tills jag kom förbi.
Sedan slängde jag mig på hejdaren och körde sedan lagligt resterande av vägen till Göteborg.

Fråga inte om jag körde lagligt tillbaka hem sedan bara .... svaret är preskiberat men fort gick det.  smile

Ni som känner mig ....

480hk Viggen .... vit / tonade rutor .... S ? R - ???

Jag har hellre AIDS än kör Volvo

1 587 Inlägg
3 december 2009
Spindeln_Gbg skrev:
Blev skjuten mellan Trollhättan och Göteborg 2001.
Helikoptern stannade mig ... otroligt men sant.
Dom frågade om jag viste vad det va för hastighet på vägen.
Allt mellan 50 och 90 svarade jag.
Jaså fick jag till svar då.

Snuten gick runt bilen och snackade med sin snut polare.
Dom berömde min viggen och sa samtidigt att vi måste nog dra svänglappen här.
Den ene snuten skulle göra sig lustig och frågade om jag hade flyglicens.
Javisst svarade jag.
Slängde upp det på motorhuven.
Hans polare började asgarva av detta.
Dom sa sedan att jag skulle försvinna innan dom börjat skriva.
Jag kunde inte låta bli att fråga om jag kunde få köra deras fladdermaskin så jag kom bort fortare ifrån dom.

Dom varnade mig för att det stog en patrull 300 meter längre fram.
Jag bad dom säga till patrullen att det kommer ett lågflygande viggen i en helvetes fart strax.
Låt det passera sa han.

Jag drog faktist på som fan ända tills jag kom förbi.
Sedan slängde jag mig på hejdaren och körde sedan lagligt resterande av vägen till Göteborg.

Fråga inte om jag körde lagligt tillbaka hem sedan bara .... svaret är preskiberat men fort gick det.  smile

Ni som känner mig ....

480hk Viggen .... vit / tonade rutor .... S ? R - ???

HAHAHA !! Fan va skööön, du satte dom på plats typ lite granna men dom hade kunnat vara jävliga, som tur att dom inte riktigt var de tongue

Volvoskadad
6 017 Inlägg
3 december 2009
Hade haft pappret några dagar. Råkade "leka" på fel ställe, Polisens kommentar: Är det här någon jävla rallybana eller?

Jonas

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
3 december 2009
Volvo_Mannen skrev:
Hade haft pappret några dagar. Råkade "leka" på fel ställe, Polisens kommentar: Är det här någon jävla rallybana eller?

de är såna gånger man bara svarar jajamen för fan big_smile

Gasglad
3 244 Inlägg
4 december 2009
Fick en go kommentar igår..

Kör nämligen utan motorhuv eftersom den lackas om!

Kom körandes och såg en kvinnlig konstapel stå vid sidan om vägen påväg att gå över till sin polisbil som stog fickparkerad, närmade mig polisen som stog precis vid körbanan och hissade ned min ruta eftersom den är svarttonad. När jag passerar polisen hör jag henne säga ganska högt: Coolt, antar att det var ett sadistiskt uttalande ifrån henne, annars har hon en riktigt dålig smak wink

//Carfreak

57 Inlägg
4 december 2009
rottweilerrr skrev:
råkade ta en macka på fel sida, civilpolisen låg på rätt sida i 30 på en 50väg....tyckte det gick lite långsamt så jag växlade ner och tog andra sida.hehe smart! var väl hemma efter en havlmil och hade knappt reflekterat över att den vita volvon fortfarande var fortfarande efter mig på behörigt avstånd. Väl hemma på min lilla väg såg jag tillslut när jag gått ur bilen att det var polisen när dem klev av...
Ena coolingen sa: "var det du som körde, oj här gick det lite fort, vet du varför vi stannar dig"...svarade lite lågt att jag tror jag tog dendär mackan på fel sida..." mmm du gjorde nog det ja, sa polisen" 
EFter lite runtringande skulle böterna slutligen uppgå till 4500 för förargelseväckande beteende, fortkörning och centrifug på fel sida men iom att jag var så söt och liten som dem sa så blev böterna bara på 1000.tack!

mackor å centrifuger ? haha XD

697 Inlägg
4 december 2009
mrKekke skrev:
Biggi skrev:
En kul grej hände mig och en polare när vi var på väg hem efter en firmafest. han var chaffis så jag var rätt så nitad den kvällen.

Polaren hade en Mitsubishi Evo 7 som var högerstyrd, men polisen gick fram till vänstra sidan där jag satt.
Polisen: Varför luktar det alkohol här?
Jag: för att jag har druckit en jävla massa öl och jägermeister ikväll.
Polisen: jag måste be dig att blåsa.
jag: visst, inga problem... så blåste jag och det pep som sataan.
Polisen: Ut ur bilen, Genast!!
Jag: men ska inte polaren blåsa, ratten e ju på hans sida och det var han som körde?
Polisen tittar in i bilen o säger: Kör vidare, ha en trevlig kväll.

haha vi vek oss av skratt den kvällen.

hahaha Det var den bästa jag har hört på länge big_smile

hahahaha...den va fan bäst, snacka om bortgjord snut big_smile

5 198 Inlägg
4 december 2009
Roliga historier :-)

German Engineering
9 083 Inlägg
4 december 2009
Blev stoppad på kvällen i förrgår. Ingen rolig historia men konversationen gick ungefär såhär:

P: God kväll, har du körkort på dig?
J: Ja, det har jag (lämnar fram körkortet)
P: Vem är i bilen?
J: Det är morsan.
P: Ok. Är det din bil?
J: Nej, det är styvfar som äger den men jag ska hämta honom. Han är här nånstans.
P: Ok. Här är ditt körkort och ha en trevlig kväll.

Kontrollen var över på knappt 2-3 min.

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

Pilot och utbildad Däcksparkare
1 659 Inlägg
4 december 2009
CarpeDiem skrev:
Blev stoppad på kvällen i förrgår. Ingen rolig historia men konversationen gick ungefär såhär:

J: Nej, det är styvfar som äger den men jag ska hämta honom. Han är här nånstans.

//CarpeDiem wink

Behövde du inte blåsa? neutral

(\_/)
(O.o)
(> <)This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination

German Engineering
9 083 Inlägg
4 december 2009
Robban_89 skrev:
CarpeDiem skrev:

//CarpeDiem wink

Behövde du inte blåsa? neutral

Polismannen som kontrollerade mitt körkort tog inte ens fram alkomätaren eller vad det nu heter så jag behövde inte ens blåsa vilket är konstigt.

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

negativ..
167 Inlägg
7 december 2009
höll 100 på 70 väg och mötte en polisbil, klockan var runt 2 på natten.
sedan blev det 90 väg och jag såg ett par ljus komma bakom på avstånd.. tänkte direkt "jaha, dom vände".. la mig i 90 och sen blev det 70 igen så jag saktade ner till 70. och bilen kommer upp bakom, japp polisen jag nyss mött. sen blev det disco. svängde in på en bussficka, lägger i handbromsen och motorn fortfarande igång på tomgång och går ur bilen och möter polisen.

P: "Vi tyckte att det small om bilen när vi mötte dig"
Jag: "öhh, ok. den var ny"
P: "jaa du har ju ett ganska rejält avgassystem på bilen".
sitter 3" hela vägen från turbon och en ljuddämpare och 4" ut.

"Har man en cosworthmaskin så vill man givetvis höra den jobba. Vem vill igentligen ha en tyst bil när man kan få det här? Det skulle vara grannarna då, möjligen" Kenneth Tonef - Motorjournalen.
www.5100.se

260 Inlägg
7 december 2009
cuppre skrev:
höll 100 på 70 väg och mötte en polisbil, klockan var runt 2 på natten.
sedan blev det 90 väg och jag såg ett par ljus komma bakom på avstånd.. tänkte direkt "jaha, dom vände".. la mig i 90 och sen blev det 70 igen så jag saktade ner till 70. och bilen kommer upp bakom, japp polisen jag nyss mött. sen blev det disco. svängde in på en bussficka, lägger i handbromsen och motorn fortfarande igång på tomgång och går ur bilen och möter polisen.

P: "Vi tyckte att det small om bilen när vi mötte dig"
Jag: "öhh, ok. den var ny"
P: "jaa du har ju ett ganska rejält avgassystem på bilen".
sitter 3" hela vägen från turbon och en ljuddämpare och 4" ut.

..And then?

Sök