Polera bort röktonade framlyktor?

Fakhro
28 oktober 2012 · 139 Inlägg

Som ämnet lyder, jag undrar ifall man kan polera bort eller använda annan liknande sätt för o ta bort röktoningen från fram lyktorna.  Tidigare ägare som då hade röktonat dem, fast de ser helt konstigt ut!

Någon som har en aning om hur man får väck det?

BMW F15 "Dark night" (2023)
-stoffe-
28 oktober 2012 · 1 271 Inlägg

Momoo skrev:
Som ämnet lyder, jag undrar ifall man kan polera bort eller använda annan liknande sätt för o ta bort röktoningen från fram lyktorna.  Tidigare ägare som då hade röktonat dem, fast de ser helt konstigt ut!

Någon som har en aning om hur man får väck det?

är det sprayat så ta försiktigt med thinner på en trasa å testa lite i ena hörnet vissa plaster är jätte känsliga för de. om det är glas så bara gno men akta lacken

Fakhro
28 oktober 2012 · 139 Inlägg

Ja de väl glas och de ser ut o va lackad spray. Fast då får man plocka av lyktorna så att de inte kommer på lacken. Har du testat det tidigare eller?

BMW F15 "Dark night" (2023)
Dirtymike
28 oktober 2012 · 1 532 Inlägg

Momoo skrev:
Ja de väl glas och de ser ut o va lackad spray. Fast då får man plocka av lyktorna så att de inte kommer på lacken. Har du testat det tidigare eller?

Jag spraytona ett par lyktor som var i glas. Det var bara att ta thinner. Men ta bort dom först så det inte är nån risk för lacken på bilen.

Jeep J20 (1978)
-stoffe-
28 oktober 2012 · 1 271 Inlägg

Momoo skrev:
Ja de väl glas och de ser ut o va lackad spray. Fast då får man plocka av lyktorna så att de inte kommer på lacken. Har du testat det tidigare eller?

japp har tagit bort fast på bakljus då pga besiktning mm har klagat

Fakhro
28 oktober 2012 · 139 Inlägg

Dirtymike skrev:

Momoo skrev:
Ja de väl glas och de ser ut o va lackad spray. Fast då får man plocka av lyktorna så att de inte kommer på lacken. Har du testat det tidigare eller?

Jag spraytona ett par lyktor som var i glas. Det var bara att ta thinner. Men ta bort dom först så det inte är nån risk för lacken på bilen.

Ok, de låter bra, ska försöka med det imorgon. Lite för jobbigt blir de om jag tar bort dem, för då åker paket o allt. Fast tar skydd runt om.

BMW F15 "Dark night" (2023)
Fakhro
28 oktober 2012 · 139 Inlägg

Tack för era svar!!!!!!!!!!!!!

BMW F15 "Dark night" (2023)
JimmyJ
29 oktober 2012 · 43 Inlägg

Hej.
Jag skulle personligen undvika thinner på plast. Antar att du menar din S60 och jag är ganska säker på att lyktorna är i plast. Vill du ha ett bra resultat ska du nog välja att våtslipa samt polera lyktorna.
MVH Jimmy.

Fredde_Vette JaG
29 oktober 2012 · 785 Inlägg

Finns det inte en särskild "lösning" som man kan köpa för att ta bort färg från lyktorna.
Tror det är av samma fabrikat som färgen.

Its not the fart that kills, its the smell...
Chevrolet Corvette C2 "Sting Ray" (1964)
Volkswagen 1303 Cab "Das Auto" (1975)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
29 oktober 2012 · 6 170 Inlägg

Fredde_Vette skrev:
Finns det inte en särskild "lösning" som man kan köpa för att ta bort färg från lyktorna.
Tror det är av samma fabrikat som färgen.

Köper man toningsspray så får man väl alltid med borttagningsspray också ?

Eftersom förra ägaren till TS bil gjort det så har inte TS den sprayen men det borde ju bara vara att köpa ett toningskit så får han den. Vilket märke det står på är nog skitsamma för det är väl samma skit i burkarna ändå...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Tobzter
29 oktober 2012 · 3 145 Inlägg

JimmyJ skrev:
Hej.
Jag skulle personligen undvika thinner på plast. Antar att du menar din S60 och jag är ganska säker på att lyktorna är i plast. Vill du ha ett bra resultat ska du nog välja att våtslipa samt polera lyktorna.
MVH Jimmy.

är de facelift modellen så är de plast så använd som sagt inte thinner risk att hela lyktan förstörs..
gå in på biltema och köp denna.. ART:36869--SPRAYFÄRGBORTTAGARE TRANSP kostar 50kr
.det funka på mina som va lackade med MOTIP´s toning`s spray

Senast redigerat av tobzter (29 oktober 2012)

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Fakhro
29 oktober 2012 · 139 Inlägg

JimmyJ skrev:
Hej.
Jag skulle personligen undvika thinner på plast. Antar att du menar din S60 och jag är ganska säker på att lyktorna är i plast. Vill du ha ett bra resultat ska du nog välja att våtslipa samt polera lyktorna.
MVH Jimmy.

Jasså. Ahh de måste va jobbigt. Slipa o sedan polera. Jag får se hur se blir.

Tack!

BMW F15 "Dark night" (2023)
Fakhro
29 oktober 2012 · 139 Inlägg

tobzter skrev:

JimmyJ skrev:
Hej.
Jag skulle personligen undvika thinner på plast. Antar att du menar din S60 och jag är ganska säker på att lyktorna är i plast. Vill du ha ett bra resultat ska du nog välja att våtslipa samt polera lyktorna.
MVH Jimmy.

är de facelift modellen så är de plast så använd som sagt inte thinner risk att hela lyktan förstörs..
gå in på biltema och köp denna.. ART:36869--SPRAYFÄRGBORTTAGARE TRANSP kostar 50kr
.det funka på mina som va lackade med MOTIP´s toning`s spray

Ok fast hur löser röktoningen ut när man använder sprayborttagare?

BMW F15 "Dark night" (2023)
Tobzter
29 oktober 2012 · 3 145 Inlägg

Momoo skrev:

tobzter skrev:

JimmyJ skrev:
Hej.
Jag skulle personligen undvika thinner på plast. Antar att du menar din S60 och jag är ganska säker på att lyktorna är i plast. Vill du ha ett bra resultat ska du nog välja att våtslipa samt polera lyktorna.
MVH Jimmy.

är de facelift modellen så är de plast så använd som sagt inte thinner risk att hela lyktan förstörs..
gå in på biltema och köp denna.. ART:36869--SPRAYFÄRGBORTTAGARE TRANSP kostar 50kr
.det funka på mina som va lackade med MOTIP´s toning`s spray

Ok fast hur löser röktoningen ut när man använder sprayborttagare?

hmm hur menar du? hur du applicerar den?

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Fakhro
29 oktober 2012 · 139 Inlägg

tobzter skrev:

Momoo skrev:

tobzter skrev:

är de facelift modellen så är de plast så använd som sagt inte thinner risk att hela lyktan förstörs..
gå in på biltema och köp denna.. ART:36869--SPRAYFÄRGBORTTAGARE TRANSP kostar 50kr
.det funka på mina som va lackade med MOTIP´s toning`s spray

Ok fast hur löser röktoningen ut när man använder sprayborttagare?

hmm hur menar du? hur du applicerar den?

Jag menar hur löser lacken på lyktorna när man sprayar på borttagningen? Fräter den sönder lacken eller?
Eller måste man gnugga bort efter man sprayat på?

BMW F15 "Dark night" (2023)
DusanMandick Random Hero
29 oktober 2012 · 4 047 Inlägg

de blir inte fint me sprayborttagare, det bästa är att dra fram våtslippappret och glaspolish wink

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
JimmyJ
29 oktober 2012 · 43 Inlägg

Momoo skrev:

JimmyJ skrev:
Hej.
Jag skulle personligen undvika thinner på plast. Antar att du menar din S60 och jag är ganska säker på att lyktorna är i plast. Vill du ha ett bra resultat ska du nog välja att våtslipa samt polera lyktorna.
MVH Jimmy.

Jasså. Ahh de måste va jobbigt. Slipa o sedan polera. Jag får se hur se blir.

Tack!

Om du vill ha ett bra resultat så rekommenderar jag att du åker till en rekondfirma [Ditec, Mr. Cap etc.] och kolla vad de säger. Vet att Ditec erbjuder "Strålkastarrenovering".

DusanMandick Random Hero
29 oktober 2012 · 4 047 Inlägg

JimmyJ skrev:

Momoo skrev:

JimmyJ skrev:
Hej.
Jag skulle personligen undvika thinner på plast. Antar att du menar din S60 och jag är ganska säker på att lyktorna är i plast. Vill du ha ett bra resultat ska du nog välja att våtslipa samt polera lyktorna.
MVH Jimmy.

Jasså. Ahh de måste va jobbigt. Slipa o sedan polera. Jag får se hur se blir.

Tack!

Om du vill ha ett bra resultat så rekommenderar jag att du åker till en rekondfirma [Ditec, Mr. Cap etc.] och kolla vad de säger. Vet att Ditec erbjuder "Strålkastarrenovering".

som är pissdyrt, det är skitlätt att ta loss en lykta o våtslipa samt lägga på glaspolish själv, de går inte misslyckas sålänge man inte har downs eller nåt

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
F4S4N CAD-konstruktör
30 oktober 2012 · 1 392 Inlägg

http://www.hova.com/borttagningsmedel-t … -4319.aspx

Spraya på, torka av. Den löser upp lacken. Fungerar även med vanlig aceton.

Det går att göra jobbet på plats. Se bara till att du maskerar noga runt om och att du inte spiller. Det är lätt att lacken blir matt annars.

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!
Fakhro
30 oktober 2012 · 139 Inlägg

F4S4N skrev:
http://www.hova.com/borttagningsmedel-toningsspray-p-7853-c-4319.aspx

Spraya på, torka av. Den löser upp lacken. Fungerar även med vanlig aceton.

Det går att göra jobbet på plats. Se bara till att du maskerar noga runt om och att du inte spiller. Det är lätt att lacken blir matt annars.

Både för plast o glas?

BMW F15 "Dark night" (2023)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang