Vad är det för skillnad på en löst ställd dump gentemot en hårt ställd?

Poppsey
4 november 2012 · 479 Inlägg

azid skrev:
SAAB t7 system gillar verkligen inte öppen av vad jag förståt, funkar det bra för dig?

Kör inte öppen dump, kör återcirkulerande med gula fjädern nu, funkar finfint smile Tror den blåa fjädern som är hårdast är aaaaaaningen för mycket. Bättre spoolup på turbon med gula än blåa , de är stora skillnaden smile

I´m living my life a quarter mile at the time!
azid Det som inte dödar gör ont
4 november 2012 · 2 668 Inlägg

Poppsey skrev:

azid skrev:
SAAB t7 system gillar verkligen inte öppen av vad jag förståt, funkar det bra för dig?

Kör inte öppen dump, kör återcirkulerande med gula fjädern nu, funkar finfint smile Tror den blåa fjädern som är hårdast är aaaaaaningen för mycket. Bättre spoolup på turbon med gula än blåa , de är stora skillnaden smile

Ok missade det.. låter bra. snabbare ladd eller stabilare?

2slow
torpis Forummoderator
4 november 2012 · 10 572 Inlägg

TheLeaf skrev:

torpis skrev:

TheLeaf skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=oOu8J0VdEKs

Så där ska det dumpa tongue

Den öppnar inte heller....   så har du dumpventil i din bil så har du monterat den i onödan!

Och hur vet du att den inte öppnar?

Man hör kompressorn stalla.

Här hörs det extremt tydligt, lyssna och jämför, du har samma ljud i din video fast inte lika tydligt. Du skall nog släppa lite på fjädern i din dump.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Poppsey
5 november 2012 · 479 Inlägg

azid skrev:

Poppsey skrev:

azid skrev:
SAAB t7 system gillar verkligen inte öppen av vad jag förståt, funkar det bra för dig?

Kör inte öppen dump, kör återcirkulerande med gula fjädern nu, funkar finfint smile Tror den blåa fjädern som är hårdast är aaaaaaningen för mycket. Bättre spoolup på turbon med gula än blåa , de är stora skillnaden smile

Ok missade det.. låter bra. snabbare ladd eller stabilare?

snabbare smile och stabilt o bra!

I´m living my life a quarter mile at the time!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang