Skrotad bils regnummer används på en ny bil?

-MATS- VWetgirig hobbymekare
31 oktober 2012 · 1 917 Inlägg

Haha - nästan otroligt!

Själv köpte jag en 745:a år 1994 och ringde till försäkringsbolaget och försäkrade fel bil roll Jag hade kastat om de båda sista sifrorna. Båda bilarna var 745GL -88 och båda var VITA yikes

Skrotade NRD627 i juli månad i år, står fortfarande som avregististrerad om man slår en fordonsfråga på vägverkets hemsida, så så otroligt snabbt går det nog inte att återanvända gamla nummer wink

Mina projekt: Patinerad VW typ 1 1955 -- Resto-looker VW typ 117 1957 - - BigBlock Edsel 1959 - - Cabbad VW typ3 1968
.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
reeLay
31 oktober 2012 · 443 Inlägg

-MATS- skrev:
Haha - nästan otroligt!

Själv köpte jag en 745:a år 1994 och ringde till försäkringsbolaget och försäkrade fel bil roll Jag hade kastat om de båda sista sifrorna. Båda bilarna var 745GL -88 och båda var VITA yikes

Skrotade NRD627 i juli månad i år, står fortfarande som avregististrerad om man slår en fordonsfråga på vägverkets hemsida, så så otroligt snabbt går det nog inte att återanvända gamla nummer wink

Det är nog väldigt mycket slumpen, rätt vad det är registrerar ett företag in 150 nya bilar till sin vagnpark, då går det åt många reg.nr.

Never0nline
31 oktober 2012 · 71 Inlägg

schnauz skrev:
Måste vara något mystiskt med Halmstad och registreringsnummer!
För bra många år sedan var jag och några polare inne på Eurostop för att handla lite på en genomresa. Jag går tillbaks med kundvagnen och när jag vänder mig om ser jag polarens bil komma mot kundvagnsstället. Går ut mitt i vägen framför bilen, varpå kärringen (!) i bilen tutar ilsket.
Då är det en helt identisk SAAB 900 - likadan karossmodell, likadana fälgar, likadan färg, likadan inredning, fast med regnummer MAP682 istället för MAP683. Vad är oddsen för det?

Ser detta ganska ofta på jobbet eftersom vi lackar mycket hyr bilar åt Europcar, som har registrerats samtidigt. Kan bli jävligt svårt att hålla reda på alla delar till bilarna när det bara är en siffra i regnumret som skiljer tongue Har ju blivit fel några gånger när det varit stressigt och man bara läst bokstäverna XD

Saab 9-3 Turbo X "Aero V6" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang