Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)
Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer
var i Uppsala nyss för att lämna in bilen på framrute-byte då den läcker.. får det som goodwill av Bilia Fick en ganska trevlig lånebil över dagen.. V60 oceanRace-edition..
Dock bara en D2, men gick förvånansvärt bra lugnt och fint.
Snö i Muppsala?! Skönt att de tog rutan på goodwill, trist utgift annars.
Ocean race-blå är så läcker, frugan är helsåld på den så vi får se om vi haffar en XC60 OR när det blir dags. Nu säljs de ju inte nya längre och en XC60 OR T5 lär inte växa på träd (typ 3 beggade XC60 T5 överhuvudtaget i hela Sverige på blocket)...
Snö i Muppsala?! Skönt att de tog rutan på goodwill, trist utgift annars.
Ocean race-blå är så läcker, frugan är helsåld på den så vi får se om vi haffar en XC60 OR när det blir dags. Nu säljs de ju inte nya längre och en XC60 OR T5 lär inte växa på träd (typ 3 beggade XC60 T5 överhuvudtaget i hela Sverige på blocket)...
aa det var snö kändes som en helt annan värld haha
hela bilen är riktigt fin.. ljust läder kontra den djupt-blåa-färgen! hur kommer det sig att man tog bort den färgen? den är ju supersnygg?
läste i en biltidning igår om nya xc40 som kommer runt 2017 såg inte helt fel ut..
Haha, jag var på Bilia i Uppsala igår och dragglade över den här trion Sjukt mycket fina bilar dom hade i hallen där, tycker mig dock skymta en XC90 R-design på din bild där, den måste jag ha missat igår
Färgen i sig är ju OR-exklusiv varpå OR i sig bara finns till salu vartannat eller var tredje år eller vad det är. Minns inte exakt och hittar inget nu när jag snabb-googlar men ja, färgen hålls till just den. Återstår att se ifall vi får någon mer XC60 OR från fabrik eller om den hinner tas ur produktion helt och ersättas.
Jag förstår inte grejen med XC40, vi har ju V40CC? Tycker att det börjar bli så jävla snurrigt nu när de introducerat CC sedan några år. Principen är väl ändå desamma som Volvos övriga XC-modeller med högre markfrigång och lite mer anpassad för "off road" med plastdetaljer osv. Ska vi då alltså ha en V40, en V40CC och sen en XC40? What?
Den XC90in är väl i Bursting Blue som är speciallacken som kostar skjortan?
V90 gör för all del inget eftersom V70 fimpas ur segmentet i samma veva. Men vad jag förstått ska väl V40 ligga kvar ett tag till eller blir den lika kortlivad som C30? Vilket i sin tur skulle leda till V40CC och XC40 på marknaden, det låter mer logiskt, men 3 av samma som är snarlika känns bara konstigt.
Åhfan! Ja det är nog givet att utnyttja det formspråket eftersom även de nya bilarna går på den nya plattformen. Undra om XC40 blir ersättaren till XC60? Ryktas om en sista facelift på XC60 innan den försvinner men det vette tusan om de hinner med ärligt talat.
Oavsett så är det jävligt spännande att se vad som kommer, på onsdag får vi ju se S90 och då vet vi nog ganska säkert hur V90 kommer bli. Vad är det för tidning förresten?
Bästa är ändå när man hämtar ut bilen från Bilia i Uppsala, med en helt ny framruta.. Rullar ut mot motorvägen, smack på rutan... Plockar ett stenskott av en lastbil efter 4minuter!!!
Jävlar va arg jag e nu förbjud lastbilar omgående!
Bästa är ändå när man hämtar ut bilen från Bilia i Uppsala, med en helt ny framruta.. Rullar ut mot motorvägen, smack på rutan... Plockar ett stenskott av en lastbil efter 4minuter!!!
Jävlar va arg jag e nu förbjud lastbilar omgående!
Fyfan... Hände mig också, precis när jag köpt bilen, bara att åka laga direkt