2313
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 073 945 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
2 571 Inlägg
2 december 2015
Trådstartare
HAHA! Ja, passa dig! wink
Men absolut, polerad kant är vrålläckert. Det var en av de största anledningarna till att jag valde mina Dotz, gillar verkligen stuket med djup fälgkant som är polerad. MK18 är väl i djupaste laget men ja. big_smile

Tada.wav

758 Inlägg
2 december 2015
M__B skrev:
Jonnybcool skrev:
Ja de gör sig bra faktiskt. Är ju inget märkvärdigt med dem direkt men som sagt passar riktigt bra. Skulle jag få bestämma istället för plånboken skulle jag vilja ha Vertini för är lite svag för fälgar med polerad kant 😊

Ibland räcker det med en enkel och stilren design.
Själv så skulle jag vilja ha Rohana RC10, om jag skulle få lite onödigt mycket pengar någon gång big_smile
Gillar också kant, fördelen med fälgar utan kant är ju att dom ser större ut smile

hyrbil skrev:
Nackdelen med polerad kant är att det inte är lika enkelt att laga om man besöker en trottoarkant. sad big_smile

M__B: Ja precis smile Jo Rohana är riktigt feta.

hyrbil: Ja det är nackdelen. Hade polerad kant på fälgarna på min gamla V70R jag hade och klippte en trottoarkant som var nästan 1 dm hög med höger framhjul, då var man måttligt road.... Speciellt när frugan påpeka att jag tjata på henne hela tiden att hålla undan för trottoarkanter :p

[Turbolover]

2 571 Inlägg
2 december 2015
Trådstartare
Jonnybcool: Haha fy, den svider! big_smile Jag klippte min första trottoar med fälgarna dagen efter jag köpt dom. Fälgar o däck för 15.000, jag mådde fysiskt dåligt i två veckor. big_smile

På tal om fälgar, BBS Medea-fälgarna har nu hittat ett nytt hem!

Tada.wav

380 Inlägg
2 december 2015
Gött att du blev av med Medea fälgarna.
Konstigt att dom var så tröga att bli av med. Tyckte att det var vettig peng på dom.

2 571 Inlägg
2 december 2015
Trådstartare
Ja det var skönt. Lite bitterljuvt sådär, jag tycker verkligen om fälgarna och övervägde seriöst nu det sista att sälja mina Dotz istället, framförallt nu när vinterdäcken är på och man plötsligt har lite komfort igen.
Nåja... Snart är det väl dags för ny bil och då börjar man istället om i fälg-letandet!

Fick totalt kontakt med 10 personer varav 1 ville att jag skulle skicka dom, 1 prutade en bit OCH ville att jag skulle skicka dom (vi hade en deal men sen slutade han höra av sig), 1 var här och insåg att de inte skulle passa hans V70N och så denna herre. Han som köpte dom hade koll på fälgar och visste absolut vad han köpte, jag gick ner lite till i pris men det var mest för att bara få bort dom denna gång. Enkla pengar? Ja. Snabba pengar? Verkligen inte.
Han kommer ta väl hand om dom, det är ju skönt att veta, haha!

Tada.wav

380 Inlägg
2 december 2015
Nerver endin story, med bilar och fälgar big_smile

Förstår dig, bättre att sänka priset å bli av med dom, istället för att behöva krångla.

2 571 Inlägg
2 december 2015
Trådstartare
Ja, du om någon vet väl hur det är, haha! wink
Helt klart. Livet som student är heller ingen dans på rosor alla gånger - så även hur gärna jag än skulle vilja lägga dessa pengar på prylar till bilen så går annat före. Så kan det va. smile

Tada.wav

380 Inlägg
2 december 2015
Hehe,,, jo kan nog hända att jag har lite erfarenhet av det big_smile
Nä så är det, finns många andra hål som behöver fyllas.
När man var yngre så kunde man motivera att lägga alla pengar på bilen.
Och nu är det mycket annat som måste prioriteras före bil.

Men du har ju nått att se fram emot,
när du är färdig med din utbildning. Så kan du skörda frukten av allt slit, och få ett bra och förhoppningsvis ett välbetalt jobb.
Och sen kan du åka V90 och skrattar åt oss vanliga knegare wink

1 090 Inlägg
2 december 2015
alltid svårt att sälja fälgar tycker jag.. många mailar, vissa bestämmer tid men inte dyker upp.. vet att jag skulle sälja några fälgar förra året. Så var det en kille som var superintresserad och vi bestämde onsdag kl 19... klockan blev 21.. så jag ringde honom.. du svarade han aaahaa just det.. jag har köpt ett par andra fälgar nu.. KLICK!

avgå från världen tyckte jag!

var på GDS-hallen i vällingby vid 17.30 idag..  tokputsade.. så rullar man ut så är det spö-regn! .. RIDÅ! haha

758 Inlägg
2 december 2015
Jovars det sög men men var bara att bita ihop smile Den vart ju inte skev så det vart obalans i alla fall så var bara att åka med en bulig kromkant.

[Turbolover]

2 571 Inlägg
2 december 2015
Trådstartare
M__B: Helt riktigt! wink Ny bil blir det definitivt, men beggade XC60 T5 finns det ungefär TVÅ av på Blocket just nu. Å andra sidan tyckte sambon att vi prompt ska köpa en fabriksny när det är dags. Undra om hon vet vad de kostar... big_smile

orkavaradu: Fan va tröttsamt. Snubben nu prutade direkt i andra mailet, hade han fortsatt på plats hade jag behållt fälgarna. Vissa har liksom ingen skam i kroppen. big_smile
Jotack, inte så lite regn heller. Fryser detta på nu så blir det nog kul imorgon! wink

Jonnybcool: Man får vara glad för det lilla i såna lägen. Och för en bil som används varje dag så är det ju egentligen bara en tidsfråga.

Nu vill jag ha lite julledigt så jag kan småfixa med bilen! Fylla i stenskott med lackstiftet och filma framlyktorna står först på tur!

Tada.wav

1 090 Inlägg
2 december 2015
hyrbil skrev:
M__B: Helt riktigt! wink Ny bil blir det definitivt, men beggade XC60 T5 finns det ungefär TVÅ av på Blocket just nu. Å andra sidan tyckte sambon att vi prompt ska köpa en fabriksny när det är dags. Undra om hon vet vad de kostar... big_smile

orkavaradu: Fan va tröttsamt. Snubben nu prutade direkt i andra mailet, hade han fortsatt på plats hade jag behållt fälgarna. Vissa har liksom ingen skam i kroppen. big_smile
Jotack, inte så lite regn heller. Fryser detta på nu så blir det nog kul imorgon! wink

Jonnybcool: Man får vara glad för det lilla i såna lägen. Och för en bil som används varje dag så är det ju egentligen bara en tidsfråga.

Nu vill jag ha lite julledigt så jag kan småfixa med bilen! Fylla i stenskott med lackstiftet och filma framlyktorna står först på tur!

mm lär bli skridskobana om det blir minusgrader big_smile då lär mina dörrar frysa fast..

Är det stora stenskott du ska fylla i??

758 Inlägg
2 december 2015
Jo använder man bilen dagligen är det ju bara en tidsfråga med stenskott, fälgskav osv. Försöker intala mig det varje gång jag hittar stenskott eller repor på nya bilen men blir ändå lika förbannad..... :p

[Turbolover]

- Always Faithful
507 Inlägg
2 december 2015
Jafyfan för stenskott... låg och tryckte bakom en slö 855TDI häromdagen på en motorvägspåfart... tro fan att idioten vinglar ut i gruset i kanten av vägen och blästrar mig... fan va arg jag vart.

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

758 Inlägg
2 december 2015
Antinoxious skrev:
Jafyfan för stenskott... låg och tryckte bakom en slö 855TDI häromdagen på en motorvägspåfart... tro fan att idioten vinglar ut i gruset i kanten av vägen och blästrar mig... fan va arg jag vart.

Fy fan det kan jag tänka mig. hmm

[Turbolover]

1 804 Inlägg
2 december 2015
Appropå stenskott, någon som har erfarenheter av Bodyfence? Tänkte lägga det i fronten samt stötfångare bak när det blir ny bil smile

Meguiars_sverige

1 090 Inlägg
3 december 2015
JimBo__ skrev:
Appropå stenskott, någon som har erfarenheter av Bodyfence? Tänkte lägga det i fronten samt stötfångare bak när det blir ny bil smile

Har en kompis som jobbar på Callisma, där man säljer aston martin mm. Där väljer vissa kunder att transparantfoliera bilarna direkt. Så att man skyddar mot stenskott året runt smile

Vissa kör bara frontpartiet.. man blir faktiskt ganska sugen på att testa wink då jag har märkt att min bil suger till sig stenskott mm..
Senast redigerat av orkavaradu (3 december 2015)

233 Inlägg
3 december 2015
orkavaradu skrev:
JimBo__ skrev:

Har en kompis som jobbar på Callisma, där man säljer aston martin mm. Där väljer vissa kunder att transparantfoliera bilarna direkt. Så att man skyddar mot stenskott året runt smile

Vissa kör bara frontpartiet.. man blir faktiskt ganska sugen på att testa wink då jag har märkt att min bil suger till sig stenskott mm..

Lite sugen på att göra det när min nya bil kommer i vår, som dessutom är svart... Någon koll på vad en sån sak kan kosta?

Glad amatör.

1 804 Inlägg
3 december 2015
Jaa, är sugen att göra det också när det blir ny bil i vår, ska ju tydligen ge bra vattenavvisning också.

Såg att man kunde få en offert på vad det skulle kosta på Wrapzone.se smile

Meguiars_sverige

1 090 Inlägg
3 december 2015
Har hört lite blandade meningar om wrapzone dock...

Sök