Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)
Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer
Nu är jag less på att åka fis-motor. Sambon håller med till viss del men helst hade vi velat ha en hybrid för då hade vi nästan kunnat nolla vår sopparäkning VARJE månad. Dessa finns ju inte ännu till XC60 och lär inte komma förrän nästa generation XC60 så då får en bensinare duga, diesel passar inte våra körmönster för fem öre så det kommer inte på tal. V60 har sina D5/D6-hybrider men då är dilemmat återigen diesel, så en T6 TE när den nu finns tillgänglig till fler plattformar kommer nog sitta som handen i handsken!
V60CC har vuxit på mig faktiskt. Avskydde den i början men nu börjar jag tillochmed tycka att XC70 Classic ser fräscha ut. S60CC däremot funkar inte alls för min del. Det går bara inte att ha en sedan på det viset.
Ja det behövs en större kärra nu när unge #2 anländer i Maj. V50 GÅR att ha med två barn men det är ingen rolig historia om man ska iväg allihop. Grannen har 2 barn och en V50, sett honom många gånger sucka och svära när hela familjen ska med.
Redan gjort. Nu är det mer det praktiska som behöver ses över och det är lite för tidigt för det. Men om jag får tid mellan arbete, studier, vabbande och gravid sambo så ska jag försöka photoshoppa ihop något.
skulle vilja ha en xc60 med den nya bruna färgen så himla snygg.. sett på nya v70, ser lite "bajsfärgad" ut på bild.. men den är metallic i solen. Lite som om man ställer ett glas Coca-cola i solen..
Twilight Bronze? Jag är helsåld på Rich Java (finns ej till V70), den skiftar något enormt i solen men ser såklart ganska dassig ut såfort den blir smutsig...
Twilight Bronze? Jag är helsåld på Rich Java (finns ej till V70), den skiftar något enormt i solen men ser såklart ganska dassig ut såfort den blir smutsig...
är det inte en sån som står vid mitt jobb? som jag la upp förut i tråden? den gråa?
Mycket riktigt. Dels föredrar jag bensin framför diesel generellt men 8 av 10 körningar är MAX en mil t/r, förstår ju vem som helst att en diesel hade surnat omgående.
Ja där har du väl en poäng iofs! Kanske inte är värt för mig egentligen med en diesel... men fan. Så trött på att inte ha en dieselvärmare varje vinter... Ångrar mig alltid när det är kallt att jag inte köpte en diesel sist! Plus att det drar lite jämfört med likasinnade bensin motorer!
If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
Garage här och garage för alltid (prio 1 när hus köps) så uppvärmning är minsta problemet. Men absolut, förbrukningen är ju bara att applådera åt, dock snittar en Volvo T5-motor av årsmodell ~08 ungefär lika med min nuvarande 1.8F av samma årsmodell så varför inte köra något piggare med samma förbrukning (om inte bättre med tanke på nya VEA-motorerna).
Garage här och garage för alltid (prio 1 när hus köps) så uppvärmning är minsta problemet. Men absolut, förbrukningen är ju bara att applådera åt, dock snittar en Volvo T5-motor av årsmodell ~08 ungefär lika med min nuvarande 1.8F av samma årsmodell så varför inte köra något piggare med samma förbrukning (om inte bättre med tanke på nya VEA-motorerna).
Våran t4 på bensin ligger på strax under litern med körningar som Sällan är över milen.. V50in drog däromkring oxå med d5an.. Sen när typ vi kör knappt 1200/år känns fan inte en diesel värd pengarna så förstår absolut varför man vill åka bensin/etanol
Jo absolut, har ett garage men tyvärr har jag samlat på mig för mycket bröte och är för lat för att öppna porten varje dag, så kommer inte in där med bilen
Min drar ca 1.1-1.2 med sommardäck och 98 i tanken. Men får väl fundera på saken. Kör ca 1500-1700 mil om året. Låter helt klart vettigt med mer effekt och ~samma förbrukning!
If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
Mitt körmönster är egentligen helt fel för dieselbil också. Har 7 km till jobbet och åker istortsätt bara fram och tillbaka dit i veckorna. Försöker alltid ta en längre runda på helgerna så bilen får gå lite och göra rent partikelfiltret.
Dieselvärmaren är ju skön att ha men använder den knappt nu när det är så kallt pga den måste gå så länge och jag kör så korta stäckor
Mitt körmönster är egentligen helt fel för dieselbil också. Har 7 km till jobbet och åker istortsätt bara fram och tillbaka dit i veckorna. Försöker alltid ta en längre runda på helgerna så bilen får gå lite och göra rent partikelfiltret.
Dieselvärmaren är ju skön att ha men använder den knappt nu när det är så kallt pga den måste gå så länge och jag kör så korta stäckor
Låter ju inte helt orimligt för mig att ha en diesel egentligen heller isådana fall
Hittar ingen rolig bensin bil för en rimlig peng. Helt värdelöst