2234
Sök

Volvo V50 1.8F MY08 - Betty Blue - OEM Plus (Ny bil!)

Det blev ingen R-design från start, så jag har fullt upp med att omvandla henne till en. Lite extra finesser kommer damen få, vissa saker som är lite mer annorlunda, vissa saker som borde funnits från fabrik. Målet är att hålla... Visa mer

Självutnämnd chipskonnässör
1 073 704 Visningar
Projektet avslutat 13 oktober 2018
- Always Faithful
507 Inlägg
20 januari 2016
orkavaradu skrev:
går ju att dra på polestar på dieselarna så dom blir lite roligare big_smile

Om inte annat finns det andra firmor som kan leverera bättre effekt än Polestar på dieslarna smile

Bensin är jätte tråkigt om man inte har lite "mer" effekt... Vilket jag inte hittar i någon nyare volvo förutom T6an hmm

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

1 090 Inlägg
20 januari 2016
kommer inte det en T8 på nya XC90??  .. den lär ju vara sjuk big_smile

- Always Faithful
507 Inlägg
20 januari 2016
orkavaradu skrev:
kommer inte det en T8 på nya XC90??  .. den lär ju vara sjuk big_smile

Finns redan ute, 407hp big_smile Men det där är lite över min budget lol

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"

14 Inlägg
20 januari 2016
Antinoxious skrev:
orkavaradu skrev:

Om inte annat finns det andra firmor som kan leverera bättre effekt än Polestar på dieslarna smile

Bensin är jätte tråkigt om man inte har lite "mer" effekt... Vilket jag inte hittar i någon nyare volvo förutom T6an hmm

Kör man automat så är Polestar något helt annat än andra trim eftersom växellåda och gas kalibreras och det blir en helt annan körupplevelse. Har gjort det själv på min V40 D4 2015. Dessutom behåller du fulla garantier, garantier som lämnas av andra random trimmare litar jag inte på alls..

1 090 Inlägg
20 januari 2016
Så känner jag med.. Blir nog polestar för mig snart.. Har automat oxå big_smile går inte att köra manuell nu.. Känns helt värdo...

- Always Faithful
507 Inlägg
20 januari 2016
orkavaradu skrev:
Så känner jag med.. Blir nog polestar för mig snart.. Har automat oxå big_smile går inte att köra manuell nu.. Känns helt värdo...

Optimering eller Polestar bilen? Den är rätt saftig prislapp på också sad
Automat är skönt måste jag säga!

1 090 Inlägg
20 januari 2016
Optimering.. Ger ca 20hk på min, plus bättre mellanregister smile ..fast är dyrt ändå tycker jag.

- Always Faithful
507 Inlägg
20 januari 2016
orkavaradu skrev:
Optimering.. Ger ca 20hk på min, plus bättre mellanregister smile ..fast är dyrt ändå tycker jag.

Ja 20hk är ju inte så mycket... Men visst det märks väl av! smile

294 Inlägg
20 januari 2016
Antinoxious skrev:
orkavaradu skrev:

Ja 20hk är ju inte så mycket... Men visst det märks väl av! smile

Som dom säger, är det någon som mätt en bil innan och efter. Vore kul o veta vad det blir i verkligheten.

2 571 Inlägg
20 januari 2016
Trådstartare
Ja man får ju välja med omsorg när det kommer till trim. Polestar ger sällan mycket (jämfört mot BSR, Rica, Autotech etc) men man behåller ju som bekant alla garantier om något går åt pipan. Sedan har vi ju även det ökända snacket om något händer och försäkringsbolaget ser att motorn är trimmad men det är en annan historia.

Ex till nya XC90 T6:
"Det snabbar på sprinten från 0 till 100 km/h med en tiondels sekund, från 6,5 till 6,4 sekunder."

Vill man behålla motorgaranti och trimma så är det väl bara att ta Polestar och se glad ut. Har man en äldre kärra där motorgarantin redan rykt, välj friskt liksom.

Tada.wav

- Always Faithful
507 Inlägg
20 januari 2016
Du har så rätt där angående optimering... Polestar är väl smartaste vägen att gå! Har redan ångest över bilval nu till våren... Hittar absolut ingenting på blocket som lockar mig det minsta. Det som lockar dock, det är snuskigt dyrt.

1 804 Inlägg
20 januari 2016
Man ska nog inte stirra sig blind på effektsiffrorna heller. Polestar optimerar ju växellådan och gasresponsen om man har automatlåda. Den s k "gear hold" blir ju bättre också smile

Jag tycker Polestar är värd varendra krona även fast det är lite dyrare.

Meguiars_sverige

1 090 Inlägg
20 januari 2016
Aaa gear hold känner jag till! Riktigt störande ibland! hmm  ..där av att jag funderar. Läste nån artikel om polestar på t5 och det var ganska stor skillnad före och efter.
Senast redigerat av orkavaradu (20 januari 2016)

2 571 Inlägg
20 januari 2016
Trådstartare
Hade jag kunnat Polestar:a idag hade jag inte tvekat en sekund.

Tada.wav

1 090 Inlägg
20 januari 2016
sen finns det ju för och nackdelar på alla bilar.. det är ju mest vad man ska ha den till i vardagen som räknas. 

min är tex helt värdelös på vintern.. den spinner bara vid gaspådrag på vintern(Automat). Sen slår antispinnen av direkt när det börjar spinna... så det klipper motorn när man vill dra på. Buuu!

jag hade gärna slagit till på en Xc60 om jag varit rik, vilket man inte är sad  gillar även v40 cross.. dock är den ganska liten på insidan.  Har även kollat på BMW men man slutar ändå alltid hos Volvo, känns tryggast och jag gillar inredningen..jag tänker mycket på säkerheten. Har sett några krockar med Xc60 och dom verkar ha riktigt bra säkerhet.

380 Inlägg
20 januari 2016
Hehe big_smile snillen spekulerar wink

1 804 Inlägg
20 januari 2016
Puss på're M__B!

Meguiars_sverige

380 Inlägg
20 januari 2016
Haha 😄

Tokig 08a
1 019 Inlägg
20 januari 2016
Måste ju säga att polestar övervägs starkt !
Men fan .. Kan få en optimering för 4-5000 om jag vill Ha mer effekt .. Dock skeptisk att få ut mer kräm ur en 1.6 liters motor..

Vill man ha krut får man väl spara till en andra roligare bil smile

758 Inlägg
20 januari 2016
orkavaradu skrev:

Polestar ger ju inte så mycket på papperet men hur stor skillnad det blir i verkligheten vet jag inte för har inget att jämföra med smile För min egen del får det nog bli från nån annan firma när bilen blir några år. Rica har ju redan så man får 231hk och 470nm tror jag de va så de borde väl skjutsa på lite mer. Får hoppas att man kan hamna däromkring i effekt och vrid.

[Turbolover]

Sök